• Essien

Pappan vil inte ha barnen mm

Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 20:41:08 följande:
    Varför hämtar han inte själv så slipper ni ha kontakt ang, om han ska ha barnen eller inte?
    Han har ju ingen anledning att höra av sig mellan gångerna? 

Det har han ju i det här fallet. Säger han att han inte ska ha barnen (till helgen) och sen sitter och väntar på att ts ska lämna dom ändå så får han skylla sig själv. Och om han nu skulle hämta så får han faktiskt höra av sig med den nya informationen att han VISST vill ha barnen hos sig i helgen trots det han sa innan. Annars har ts ingen anledning till att sitta med hämtningsklara barn och vänta. Hon kanske har andra planer som kommit upp när han sagt att han inte ska ha barnen.

Han är en vuxen man. Sådana daddar man inte med. 
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:32:21 följande:
    Pappan har rätt till umgänge varesig han är vårdnadshavare eller inte. Det finns inget som heter att pappan ska hämta själv. Däremot om du är ensam vårdnadshavare ligger det på DITT ansvar att ett fungerande umgänge kommer till stånd om den andra föräldern har intresse.

Sen vilken term du vill använda spelar ingen roll för du kan bli anmäld för umgänges sabotage. Jag har själv blivit det men det lades ner.

Sen tvingar han inte till sig barnen från mamman utan han vill ha umgänge med dem. Hon äger inte dem! 

Fast säger han klart och tydligt att han INTE vill ha barnen, och sen skiter i att meddela att han ändrat sig. Då kan han sitta där ensam en helg då, så har han kanske lärt sig att sluta använda sina egna barn som vapen i gräl med deras mamma i fortsättningen!

En helg utan pappa dör inte barnen av. Och om den lär den "vuxna" pappan lite normalt vett och hyfs så ser jag ingen nackdel alls.  
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:34:57 följande:
    Nej allt beror på hur mycket bråk man vill skapa. Jag är den som försöker hålla bråken så få som möjligt för vårt BARNS skull. Jag tycker dock inte heller hon ska behöva ringa och fråga om han ska ha barnen därför ifrågasätter jag varför han inte själv hämtar vid umgänge.

Fast det har hon ju förklarat. Och pappan vill inte hämta själv på fredagar förstår jag det som. Alltså gillar han mest att slänga ur sig skit gällande barnen när han har slut på argument i gräl.

Han är i behov av en hint om hur pissigt han beter sig. Det är inte som att ts går under jorden i ett år. Det handlar om EN helg.  
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:39:08 följande:
    Nej hon skrev att han ville att dem lämnade en gång var, så det är ju bara att byta dag då.
    Hennes anledning var att väskorna inte fick plats på skolan. 
    så här skrev hon:

han anser att jag ska lämna på fredagar och han på söndagar eller tvärtom, då slipper han ju hämta på dagis och skola.

det tolkade jag som att han inte vill hämta på fredagar utan tycker att ts ska lämna? det där med väskorna i skolan var ju ett "också", ett tillägg. det var inte huvudanledningen som jag fattade det.  
  • Essien
    Anonym (tråk) skrev 2012-04-11 21:41:37 följande:
    Och så hade vi det där lilla med att barnen har rätt till sin pappa också. Oavsett hur han beter sig i den här situationen. Jag anser att man får böja sig bra mycket för att faktiskt barnen har rätt till att få träffa sin pappa istället för att bita sig fast i alla regler och måsten.
    Barnen kommer först och för min egen del kan jag stå ut med bra mycket skit från exets sida för att dom ska få ha en bra relation med honom oavsett vad jag tycker om honom eller han om mig. 

en inställd helg hos pappa skadar inte barnen. att deras pappa lär sig att sluta använda sig av barnen i gräl kommer däremot gynna dom i längden.
  • Essien
    Anonym (tråk) skrev 2012-04-11 21:45:31 följande:

Och jag har varit med om precis samma sak plus tre soc- och två polisanmälningar från hans sida.
    Jag vet att det inte är lätt, men barnen kommer först. Alltid. 

japp det gör dom. och igen, att pappan kanske lär sig att det inte gynnar honom att skrika hora och fitta till deras mamma och att hota med att skita i barnen varje gång han blir missnöjd så kommer det gynna barnen. ts gör dom en tjänst. mannen med för den delen. man ska bita ihop genom mkt men man ska heller inte visa barnen att man lägger sig platt och låter sig trampas på hela vägen ner i skiten. vad lär det barnen tror du? vad tar de med sig in i vuxenlivets relationer av den lärdomen? att det är fullt normalt för pappa att kasta skit och skällsord på mamma medan mamma bara står på knä med öppen mun och sväljer allt hon kan...

näe.
  • Essien
    Anonym (tråk) skrev 2012-04-11 21:52:27 följande:

Då sätter man sig hos familjerätten och reder ut vilka regeler som ska gälla och så håller man sig till dom. Det bästa är att bestämma en sak på papper. Då kan han inte backa på det sen. Man går den vägen innan man börjar krångla med saker. Då kan det lätt bli ett hämndkrig som faktiskt drabbar barnen. För vad är det som säger att det här bara gäller en helg?

någonstans måste man visa sina barn att man inte tar skit, även om skiten kommer i stora lass från deras pappa. jag tycker ts gör helt rätt. blir han till en ännu större idiot efteråt så tar man det därifrån. denna pappa verkar itne vara en sån som samarbetar med gott intresse utan som vill få som han vill och få ts att vika ner sig vareviga gån. inget litet papper från familjerätten kommer ändra på det. en dom behövs, den måste en stämning få fram. och om denna inte efterföljs är det en jäkla process att dra upp det.
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:58:23 följande:
    Med tvärtom utgår jag från att han menar att dem kan byta!

fast nu skrev ju ts precis att jag tolkat rätt.. så jag låter det stanna där.
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:59:23 följande:
    Förhoppningsvis drar man inte in barnen i det!

fast det är ju HAN som gör det. han har dessutom slagit ett barn och misshandlat deras mamma framför deras ögon. så jag tror du kan stoppa undan dina pekpinnar om hur ts är den som ska hålla sig från att dra in barnen och att hon ska bita ihop.
  • Essien
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 22:03:08 följande:
    Jag har med blivit misshandlat framför mitt barn. Han har blivit misshandlad av pappan o.s.v. Det tar aldrig slut och blir inte bättre av att man bidrar till skiten själv.

Jag har gått igenom enormt mycket och därför har jag insett att man måste stå tillbaka själv för att underlätta för barnet. Drar hon detta rättsligt vinner hon aldrig.

Tack och hej! 

Vad är det hon aldri skulle vinna rättsligt? En bra mamma ställs mot en pappa som slår sina barn..jo tack. Han lär ha massivt stöd från alla håll han..
Svar på tråden Pappan vil inte ha barnen mm