• Anonym (Less)

Pappan vil inte ha barnen mm

Efter tjafs med mitt ex så blev han sur och skrev till mig att jag inte behöver komma med barnen till honom nåt mer. Han har flera gånger sagt samma sak när han varit arg men då har jag alltid frågat, någon dag innan barnen ska dit, hur det blir, om han ska ha barnen på helgen eller inte. Har alltid fått till svar: Är du dum eller, det fattar du väl att jag ska. Du gjorde mig så jävla förbannad så därför sade jag så där, det är ditt eget fel att jag säger sådana saker.

När han nu sade det den här gången så tänkte jag att nu får det ta mig tusan vara nog. När han skrev sms'et till mig så svarade jag bara Ok...det är ditt val. På fredag är det meningen att barnen ska åka till honom, jag tänker dock inte höra av mig till honom något och jag tänker inte lämna barnen.
    Jag antar att han kommer bli tokig på mig och börja tjata om att han tänker anmäla mig för umgängessabotage. Min fråga är då om det verkligen är umgängessabotage när det sista han sade/skrev till mig var att jag inte behövde komma dit med barnen nåt mer ?  

• Svar på tråden Pappan vil inte ha barnen mm
  • Anonym

Du har ju kvar smset så det är väl inget problem

• Anonym (Ja)

Han har rätt att ångra sig så det är umgänges sabotage.

• Anonym (Ja)

Dock kan du ju säga han ska hämta dem själv.

• Anonym (Less)
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 20:26:25 följande:
    Han har rätt att ångra sig så det är umgänges sabotage.

Klart att han har rätt att ångra sig men om han inte berättar det för mig då ? Ska jag behöva kolla med honom om han ångrat sig ?
  • Anonym (suck!!!!!!!!!!!)
    Anonym skrev 2012-04-11 20:24:31 följande:
    Du har ju kvar smset så det är väl inget problem
    som inte håller öht i något rättsligt.
  • Anonym (Ja)

Du skriver att han kommer tjata och hota att anmäla dig för umgängessabotage. Då måste du ju anta att han hör av sig? 
    Så enkelt är det inte att bara säga "du sa att du inte ville". Det gäller era barn inte ett bio besök.

Pappan till min son har med skrikit det vid flera tillfällen. Jag bara ignorerar det och berättar inte för sonen att han sagt så. 

• Anonym (Less)
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 20:33:21 följande:
    Du skriver att han kommer tjata och hota att anmäla dig för umgängessabotage. Då måste du ju anta att han hör av sig? 
    Så enkelt är det inte att bara säga "du sa att du inte ville". Det gäller era barn inte ett bio besök.

Pappan till min son har med skrikit det vid flera tillfällen. Jag bara ignorerar det och berättar inte för sonen att han sagt så. 

Jag kanske uttryckte mig lite otydligt, han kommer höra av sig på fredag om jag inte kommer med barnen, tror knappast att han hör av sig innan. Hör han av sig innan och säger att han inte menade det han sade så åker jag självklart dit med barnen. Jag är bara så jäkla less på att han vräker ur sig saker så fort han blir arg och sen så får jag kolla om han verkligen menade det. Börjar bli dags för honom att lära sig att ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
  • Anonym (Ja)

Varför hämtar han inte själv så slipper ni ha kontakt ang, om han ska ha barnen eller inte?
    Han har ju ingen anledning att höra av sig mellan gångerna? 

• Anonym (Less)
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 20:41:08 följande:
    Varför hämtar han inte själv så slipper ni ha kontakt ang, om han ska ha barnen eller inte?
    Han har ju ingen anledning att höra av sig mellan gångerna? 

Ja säg det, han anser att jag ska lämna på fredagar och han på söndagar eller tvärtom, då slipper han ju hämta på dagis och skola. Det är lite svårt med väskorna också på skolan, det är ont om plats.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Less) skrev 2012-04-11 21:13:45 följande:
    Ja säg det, han anser att jag ska lämna på fredagar och han på söndagar eller tvärtom, då slipper han ju hämta på dagis och skola. Det är lite svårt med väskorna också på skolan, det är ont om plats.
    Borde det inte vara enklare att byta då så du hämtar på söndagar istället för tvärt om? Så behöver du inte höra av dig om han ska ha barnen.

Har man en dålig relation får man försöka underlätta så mycket det går. Jag pratar inget med pappan mellan umgängena. Finns ingen anledning!   
Svar på tråden Pappan vil inte ha barnen mm