• wassan

orolig

jag har ett stort problem vet inte vad jag ska göra 
    den 26 fick blödde jag då tänkte jag att det är mens men dagen därpå hade jag inte alls något tänkte inte mycket på det men igår när jag skulle iväg och bara träna lite så kände jag att något rinner går till toa och där ser jag blod men idag har jag inget?? 
  • Svar på tråden orolig
  • wassan
    Jenny Barnmorska skrev 2012-04-02 21:03:29 följande:
    Hej!

Har du tagit ett graviditetstest. Använder du något preventivmedel?

Mvh Jenny     
    hej tack för svaret jag tog test men neg för sist jag hade mens dvs efter de så testade jag med digital ÄL stickor och fick aldrig utslag så jag tror inte att jag har haft ägglossning eller något  för att bli gravid 
  • Jenny Barnmorska

Det kan vara att dina hormoner kommit lite i obalans. Om det fortsätter så tycker jag att du skall ringa gyn och rådgöra med dem.

• wassan
    Jenny Barnmorska skrev 2012-04-04 20:03:33 följande:
    Det kan vara att dina hormoner kommit lite i obalans. Om det fortsätter så tycker jag att du skall ringa gyn och rådgöra med dem.
    jaha okej tack får ringa och boka tid för i dec månad så slutade jag med mina p-piller 
  • Jenny Barnmorska

Då rättar det nog till sig av sig självt. Att du avslutade din p-piller behandling kan göra att det hoppar lite med blödningarna i några månader.

• wassan
    Jenny Barnmorska skrev 2012-04-04 20:11:44 följande:
    Då rättar det nog till sig av sig självt. Att du avslutade din p-piller behandling kan göra att det hoppar lite med blödningarna i några månader.
    det kan vara anledningen.Ska jag ringa gyn eller??
  • wassan
    Jenny Barnmorska skrev 2012-04-04 20:19:32 följande:

Det är alltid bra att ringa och rådgöra, men det kan vara så att de ber dig avvakta lite till.

jaha ja för att sen dess har jag inte alls fått nån blödning eller liknande alls
    tror du att jag måste börja med pillerna igen för att det ska fixas   eller fixar de sig själv  
  • Jenny Barnmorska

Ofta ordnar det sig av sig självt, men har det inte gjort det när det gått 6 månader sedan du slutade så kan du behöva hjälp med att få ordning på blödningarna. Om du inte vill börja med dina p-piller igen så finns det andra hormoner som du kan få utskrivet av en gynekolog.

• wassan
    Jenny Barnmorska skrev 2012-04-04 20:29:51 följande:
    Ofta ordnar det sig av sig självt, men har det inte gjort det när det gått 6 månader sedan du slutade så kan du behöva hjälp med att få ordning på blödningarna. Om du inte vill börja med dina p-piller igen så finns det andra hormoner som du kan få utskrivet av en gynekolog.
    jaha oki tusen tack för all hjälp 
    ifall det är något kan jag skriva här i detta tråd?? 
Svar på tråden orolig