• Mrs Smith

Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet

Jag är i v 5+5 och upptäckte ikväll att jag fått en ljust ljusbrun flytning. Är jätteorolig eftersom jag fick missfall förra månaden (förra cykeln) på bim+2.

Försöker bilda mig en uppfattning om vad en brun flytning kan betyda och kommer fram till att det kan gå i vilken riktning som helst. Skulle ändå villa se det svart på vitt, alltså i hur många fall går det bra och i hur många går det dåligt.

Hoppas så att lillisen vill stanna. Usch - jag som gått omkring och oroat mig för vad jag ska säga till min arbetsgivare och så händer det här.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet
  • Mrs Smith

Snowflake06 - usch vad hemskt att du inte kan sluta tänka på det. Man kan inte rå för hur man känner. Hoppas att du får behålla din graviditet och att allt går bra.

• Två döttrar och en son
    Snowflake06 skrev 2012-04-01 17:29:28 följande:
    Det är jätte jobbigt då jag inte kan sluta tänka det.. Och nu när jag är gravid så kommer ju allt tillbaka.. Det känns som dejavu och jag klarar inte av detta.
    Innan min dotter har jag haft två MF i vecka 5-6 men det kändes inte alls som det gör nu.. Nu är allting upp och ner.. :(
    Jag ska kontakta BM imorgon och har även tid hos kurator nu i veckan.. Måste bara prata av mig

Jobbigt....
    Vilken v är du i nu då?
    Hur mådde du i den graviditeten?
    Mådde du illa osv?
    För den gången jag fick ma så mådde jag inget illa alls och knappt nåt trött så jag misstänkte att nåt inte var som det skulle rätt tidigt, sen började det blöda i v 12 och då hade det stannat av 3 v tidigare.
    Nästa graviditet mådde jag däremot illa och var väldigt trött så då andades jag ut pga det + att jag fick göra vul i v 7.     
  • Picazzo94

Jag hade bruna flytningar till och från i två- tre veckor. Kanske ännu längre. I vecka åtta kom det ut en stor blodig klump, på fredagkvällen. Mycket större än ett koagel. På måndagen fick jag efter mycket tjat en tid på gyn pga missfallsmisstanke. Läkaren såg att slemhinnan på livmodertappen var lite retad och undrade när jag tagit cellprov senast... Det var typ fem år sedan, så hon tog ett nytt. Sedan konstaterade hon också att jag väntar tvillingar (!) och att bådas hjärtan slog så fint. Dagen efter slutade de bruna flytningarna, en vecka senare kom provsvaret på cellprovtagningen där allt såg helt normalt ut och idag är jag i allra högsta grad gravid i v.17 med tvillingar. Kanske var det en trilling som kom ut där i v. 8...

• webby

Jag hade ganska mycket bruna flyttningar i vecka 14-15, blev hur rädd och orolig som helst, speciellt som om det kändes som att det aldrig slutade komma! Men det gick bra och nu har ja en jätte mysigt liten 19 månaders jämte mig som studsar upp och ner som en boll Solig  

• Två döttrar och en son
    Picazzo94 skrev 2012-04-01 18:11:33 följande:
    Jag hade bruna flytningar till och från i två- tre veckor. Kanske ännu längre. I vecka åtta kom det ut en stor blodig klump, på fredagkvällen. Mycket större än ett koagel. På måndagen fick jag efter mycket tjat en tid på gyn pga missfallsmisstanke. Läkaren såg att slemhinnan på livmodertappen var lite retad och undrade när jag tagit cellprov senast... Det var typ fem år sedan, så hon tog ett nytt. Sedan konstaterade hon också att jag väntar tvillingar (!) och att bådas hjärtan slog så fint. Dagen efter slutade de bruna flytningarna, en vecka senare kom provsvaret på cellprovtagningen där allt såg helt normalt ut och idag är jag i allra högsta grad gravid i v.17 med tvillingar. Kanske var det en trilling som kom ut där i v. 8...

Kan det ju ha varit.....
    När jag blev gravid efter ma så började det blöda lite tidigt och läkaren såg på vul att det blödde från en svart fläck i livmodern bredvid ett levande embryo (vår son ) och hon verkade ganska säker på att det var början till en tvilling som hade avstannat och därifrån kom blodet. Och det är tydligen vanligt att det från början är flerbarnsgraviditeter men att kroppen i de flesta fall gör sig av med det ena. 
  • Snowflake06

Förra gången mådde jag illa, hade ont i brösten och kände mig hur gravid som helst.. Fick t o m kommentarer samma dag som jag skulle på Kub och fick reda på det hemska beskedet då jag också ville sluta andas..
    Jag hade BIM i fredags och testade mig igår och var hur glad som helst.. Och idag har jag bruna flytningar.. :(

Jag hoppas verkligen inte att det övergår till en riktig blödning för då vet jag inte hur jag hanterar

• Två döttrar och en son
    Snowflake06 skrev 2012-04-01 18:46:30 följande:
    Förra gången mådde jag illa, hade ont i brösten och kände mig hur gravid som helst.. Fick t o m kommentarer samma dag som jag skulle på Kub och fick reda på det hemska beskedet då jag också ville sluta andas..
    Jag hade BIM i fredags och testade mig igår och var hur glad som helst.. Och idag har jag bruna flytningar.. :(

Jag hoppas verkligen inte att det övergår till en riktig blödning för då vet jag inte hur jag hanterar

Vad hemskt! Gråter
    Förstår att det blev en chock......Rynkar på näsan

Hoppas att det går bra denna gången!!    

Du kan säkert begära tidigt vul denna graviditet pga ma....? 
  • Snowflake06

Jag ska begära det men är rädd för det jag ska höra. Jag måste bemöta min rädsla:(

• Mrs Smith

Snowflake06 - Fy, vad hemskt!  Men du, ibland måste man bara hoppa. Det är alltid bättre att känna till verkligheten. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och för alla andra som har det här problemet.

Jag ska ringa till en privat mottagning imorgon.

Vad bra förresten att så många har svarat på undersökningen och i tråden - fortsätt gärna svara. Tack alla som har gjort det hittills!

• Hasselnöt
    Snowflake06 skrev 2012-04-01 17:29:28 följande:
    Det är jätte jobbigt då jag inte kan sluta tänka det.. Och nu när jag är gravid så kommer ju allt tillbaka.. Det känns som dejavu och jag klarar inte av detta.

Innan min dotter har jag haft två MF i vecka 5-6 men det kändes inte alls som det gör nu.. Nu är allting upp och ner.. :(

Jag ska kontakta BM imorgon och har även tid hos kurator nu i veckan.. Måste bara prata av mig

Du borde ta tag i ditt psyke innan du ger dig på att bli gravid. Att reagera så starkt låter inte friskt.
Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet