• Mrs Smith

Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet

Jag är i v 5+5 och upptäckte ikväll att jag fått en ljust ljusbrun flytning. Är jätteorolig eftersom jag fick missfall förra månaden (förra cykeln) på bim+2.

Försöker bilda mig en uppfattning om vad en brun flytning kan betyda och kommer fram till att det kan gå i vilken riktning som helst. Skulle ändå villa se det svart på vitt, alltså i hur många fall går det bra och i hur många går det dåligt.

Hoppas så att lillisen vill stanna. Usch - jag som gått omkring och oroat mig för vad jag ska säga till min arbetsgivare och så händer det här.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet
  • Mrs Smith

En liten uppdatering: Mina bruna flytningar har inte gett med sig utan fortsätter fortfarande. Flytningarna har dessutom ökat i omfattning och är brunare. Jag hoppas att det ändå ska gå vägen. Har märkt att det kommer mer om jag anstränger bäckenbottenmuskulaturen tex går på toaletten eller lyfter tungt.

I måndags, alltså den 2 april, slog dock illamåendet till. Och det ger mig hopp. Men jag önskar inte ens min värsta fiende ett sådant illamående. Jag mådde så himla dåligt och hade sådana ångestkänslor att jag inte klarade av att göra någonting under hela påskhelgen. Har nu börjat med Postafen och det har blivit min räddning. Kunde gå till jobbet i morse och känner mig inte alls lika dålig som tidigare.

• dezzon
    webby skrev 2012-04-01 18:17:01 följande:
    Jag hade ganska mycket bruna flyttningar i vecka 14-15, blev hur rädd och orolig som helst, speciellt som om det kändes som att det aldrig slutade komma! Men det gick bra och nu har ja en jätte mysigt liten 19 månaders jämte mig som studsar upp och ner som en boll Solig  
    Jag är i vecka 14 nu går in i 15 o har haft bruna flytningar o ont hela dagen. Paniken blev enorm o ja har fått tid att kolla läget imon bitti. Hoppas på samma resultat som du!!!
  • Mrs Smith
    dezzon skrev 2012-04-10 17:51:08 följande:
    Jag är i vecka 14 nu går in i 15 o har haft bruna flytningar o ont hela dagen. Paniken blev enorm o ja har fått tid att kolla läget imon bitti. Hoppas på samma resultat som du!!!
    Usch vad jobbigt! Hoppas att allt går bra!
  • Mrs Mountainstream

Jag började blöda igår och idag i v13, blev livrädd och fick åka till KK. UL visade att bebisen mår jätte fint och läkaren sa att det var mycket vanligt med blödningar i graviditeten.

• dezzon

Hoppas vi får UL imon. Åker inte hem utan vi fått se liten!

• Knasan86

Snowflake06 skrev 2012-04-01 17:29:28 följande: Det är jätte jobbigt då jag inte kan sluta tänka det.. Och nu när jag är gravid så kommer ju allt tillbaka.. Det känns som dejavu och jag klarar inte av detta. Innan min dotter har jag haft två MF i vecka 5-6 men det kändes inte alls som det gör nu.. Nu är allting upp och ner.. :( Jag ska kontakta BM imorgon och har även tid hos kurator nu i veckan.. Måste bara prata av mig Jobbigt.... Vilken v är du i nu då? Hur mådde du i den graviditeten? Mådde du illa osv? För den gången jag fick ma så mådde jag inget illa alls och knappt nåt trött så jag misstänkte att nåt inte var som det skulle rätt tidigt, sen började det blöda i v 12 och då hade det stannat av 3 v tidigare. Nästa graviditet mådde jag däremot illa och var väldigt trött så då andades jag ut pga det + att jag fick göra vul i v 7.      Menar du att risken för att det skulle vara något fel är större om man inte mår illa ?? Jag mår inte illa alls och jag är i vecka 9

• Snowflake06

Hasselnöt: När fick du din psykologleg? Hur kan du konstatera att jag inte är frisk? Vad vet du om mig? Och vad har du för mage att ha synpunkter om det jag går igenom. Om du har gått igenom samma sak som jag och inte tilldelar mina känslor då undrar jag om du verkligen är frisk? Se flesta friska kvinnor som går igenom en Ma vet hur jobbigt det kan kännas!

• Snowflake06

Knasan86: Jag är i vecka 5+3 idag.. När jag fick Ma förra gången hade jag alla möjliga graviditetssymtom som man kan ha. Jag fick en chock när Bm sa att fostret hade dött.

• dianmant76

Hejsan.
    När jag väntade min dotter (-11) blödde jag av och till dom första 3 månaderna. Inte klart blod utan mer brunaktiga flytningar . Så pass att jag fick ha binda ibland. Det slutade väl =)
    Denna graviditeten var det samma sak och det började i v 7. Går in i v 16 imorgon.
    Gjorde vul i v 8 och där fanns ett tickande hjärta så jag håller tummarna både för dig och mig =)

• Empo

Den här graviditeten har jag både haft rosa flytningar, bruna flytningar och en störtblödning mellan v.4-9.
    Är gravid i v.22 nu och bebis mår bra  

Svar på tråden Ni som haft bruna flytningar i tidig graviditet