Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Höst flickan skrev 2012-04-12 15:34:40 följande:
    Då vet du hur det är med kidds tätt ......
    Nu kommer du få massa hjälp av små mammorna sött!!
    Min 6 åring kommer bli en riktig liten mini mamma, medans tvååringen kommer bli galet svartsjuk......hon är redan det med 6 åringen...så det blir ingen dans på rosor.

Jag kommer ha sen avnavling.
    Om jag hinner säga det el tänka det dvs....vill även ligga en hel del i badet innan plutt kommer.
    Ja då, fast min yngsta var så snäll, grät aldrig och sa inte ett pip typ, så fort hon lärde sig krypa så hade hon full sjå med sitt medans storasyster var som en igel.. Fast de e rätt avis på varandra nu ist och slåss om allt, men de e ju som dag å natt med så..
    Tror inte lillasyster har förstått ännu, visst hon vill ha en lilla syster som heter rosmarie, vilket hon inte får men mer än så är det inte. Storasyster är med och grejar, bäddade spjälsängen med mig och vek in kläderna =)

Avnavling?
  • Butterflie
    Höst flickan skrev 2012-04-12 15:52:22 följande:
    Jag svarade på ett inlägg lite över våra, om sen el vanlig avnavling, dvs att dom låter bli att klippa navelsträngen direkt, det kallas sen avnavling, då hinner barnet få i sig lite viktiga "saker" typ

Min sexåring är fullt medveten om vad som komma skall, men hon har ju varit med förr
    jaha då fattar ja, nej det där visste ja inte ens om.. men iof har de inte klippt navelsträngen direkt med mina.. Min yngsta var så kort så henne fick ja bara upp på magen så fick be dem klippa efter tag för ja ville ha henne på brösten
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-04-12 16:41:24 följande:
    Idag på yngsta dotterns dagis kommmer en treårig kille fram och lägger en leksak på min mage medan jag står i hallen och väntar. Han sa att jag hade en bra leksakshylla.

Och moments later, när jag hämtade äldsta dottern på skolan kom det fram ett gäng av hennes kompisar.
    -Hur många bebisar ska du ha?!? Det ser ut som om det är FYRA STYCKEN där inne.

Tack, barn, tack. Jag har bara SJU VECKOR kvar. (Var ska detta sluta? Hehe)

Av barn och fulla får man höra - enbart skitsnack och lögner, right?  
    hihi ja barn de har fantasi, gulliga e dem..
    jag skaffade min en rosa onepice bara för å ha hemma, då sa min kusin på 3år att ja såg ut som nasse i nalle puh hihi..
    De har massa roliga kommentarer för sig ^^ och de är ju som sagt väldigt ärliga.
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-12 17:52:13 följande:
    Min yngsta dotter kallar mig tjockis-mamma, det är liksom mitt nya nick nu för tiden, inte "mamma" utan bara "tjockis-mamma".
    Fick frågan av damen i affären nu nyss när det var dags och hon tyckte nog att min mage såg liten ut för hon höjde på ögonbrynen och såg förvånad ut när jag sa att det bara var 7 veckor kvar. Jag som själv tycker att jag fått en ganska så stor mage nu men men, jag är ju lång så andra uppfattar kanske inte den som lika stor som jag själv. Vissa får ju gigantiska magar men någon sådan har jag aldrig fått men det ska man kanske vara glad för eftersom magen försvinner ganska snabbt sen.
    hihi, ja den kommentaren har man fått här med, eller mer men mamma vad tjock om magen du blivit! Fast hon menar väl mer att den är stor och säger även ofta att vilken fin mage du har.
    I början så hade man ingen mage alls och då sa hon ist att ja men mamma du har ingen mage å man måste ha mage om man har bebis i den, fast 'finaste' kommentaren var nog: Åh mamma nu har du nästan lika stora tuttar som Maria (bonusmamman).
    Jaha tack för den televerket! hihi
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-13 10:07:37 följande:
    Jag hade bett sambon att städa undan det värsta ikväll och be honom fundera på vad det ska bjudas på för mat.
    Håller helt med, plocka tvätt tar några sekunder bara så det hinner du men be mannen göra det han kan å så får du väl gengälda det en annan gång ist =)
    Har rätt rörigt hemma med just nu, orkar verkligen inte. Gästrummet har blivit en stor garderob med ovikt tvätt.
    Nu är jag ledig från jobbet i helgen så tänkte det skulle vikas å donas lite ial, börjar tröttna på å leta strumpor åt flickorna varje morgon.
    Tur ja har min sambo som ial håller ordning på köket.
  • Butterflie

Hej hej, hur är det med alla idag?

Här e de la lite gnälligt, möttes av snö när ja drog undan gardinerna i morse, inte alls kul =(
    Uch ser inte framemot att  gå i Ulricehamns branta backar upp till jobbet idag =(
    Men det positiva är att gubben fått jobb igen efter 1mån arbetslöshet.. Gått å oroat mig massor så var en tung sten som släppte.

Hoppas ial några av er har vår och värme =)

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-17 09:11:03 följande:
    Här snöar det som tusan vinterväglag igen. Tur vi inte bytt till sommardäck än hörde på radion  i morse att ingen får böter som åker med vinterdäck  april ut för att byta den 15:e var tydligen alldeles för tidigt.

Vi har inte haft nå flyt på jobbfronten eftersom min sambo ringde igår och har blivit varslad,företaget han var anställd åt ska läggas ner, han har jobb 3 mån till sen är det slut, jobbigt att tänka på de där jäkla pengarna när man är gravid och har fullt i hormoner som gör livet jobbigt ändå,  känns extra kämpigt eftersom jag går hemma  obetalt och han är den enda med inkomst... Men man får tro det löser sig i alla fall.

Ska in på konrtoll på torsdag och få lyssna på lilla Hjärta de ser jag mkt fram emot och för varje kontroll hos BM så är det ju ett steg närmare  förlossningen....
    Har snöat, regnat, blåst  haglat i omgångar.. men nu under dagen så har solen varit så stark så det har försvunnit ganska fort det som kommit ner =)
    Jaha men då gäller det hela sverige eller? För vi har dubbdäcken på fortfarande, inte råd förens lönen kommer med sommardäck.

Ja man har oroat sig som satan här med huslån å allt sådant, inte alls kul å min lön räcker bara till mat och räkningarna som kommer inte till lånen.. Så e himlans skönt,
    Men hinner det hända mycket på 3mån så ja håller tummarna för er =) fast ja vet hur oron känns å den e inge rolig!

Åh va myspys =) vill med men 2v kvar tills ja ska dit igen..
  • Butterflie
    Javisst skrev 2012-04-17 19:09:41 följande:
    Jag följs gärna åt med er nu mot slutet Är nu i v 34 med BF 4 juni, första barnet.

Jobbar sedan ett par veckor tillbaka endast halvtid pga mycket sammandragningar. Har även sökt och fått beviljad havandeskapspenning men valt att inte ta ut något ännu, tycker det är skönt att komma till jobbet och träffa kollegorna ett par timmar om dagen.

Är det bara jag som tycker det känns helt overkligt att det är så kort tid kvar?! Vi har försökt få barn i 2 ½ år och har tre missfall i bagaget men så nu snart är vi föräldrar! Det känns jätteoverkligt och väldigt, väldigt konstigt. Njuter av magen och sparkarna, känns nästan lite sorligt att den här tiden är snart förbi...  

På fredag ska jag till BM igen och mäta magen då den inte växt enligt sin kruva de senaste veckorna. Har hela tiden legat över översta kurvan men nu har jag halkat ner mellan "mellankurvan" och "överkurvan". Om magen inte växt sedan sist ska vi på TUL. Vore kul att se lillan en gång till men det vore såklart skönt om allt såg bra ut på fredag!
    Oj vad ni har kämpat så massa grattis =) Vad roligt ett riktigt litet efterlängtat barn =)

Vet du jag har stannat med båda mina flickor och varit på extra koll å sådant men oftast är det inget att oroa sig för, de sa att min yngsta skulle väga jätte lite när hon föddes men det gjorde hon inte 3kg vägde hon vilket är helt normalt.. Men reglerna e ju sådana att står du still i kurvan 3ggr så ska det kollas upp..
    Var på UL förra veckan, ställ n dig på att bebis e STOR hihi jag låg där å funderade på vad fasiken e det där för nåt konstigt, tills han förklarade att ja här ser ni näsan och munnen och tänderna under tandköttet osv osv..
    Va ju bara det att förut fick bebis plats på skärmen men det fick den verkligen inte nu.
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-04-17 20:10:23 följande:
    Vi har sluppit snö här i Halmstad än så länge. Däremot har det haglat i Varberg (där jag jobbar) och i utkanten av Falkenberg såg jag faktiskt snö på väg till jobbet i morse.

Mamma i Mora lägger upp bilder på FB flera gånger om dagen för att visa hur himla vitt (och trist och blä) det blivit där nu igen.

Idag var det vårvärme på eftermiddagen. Folk gick på stan i Vbg i shorts t.ex. Lite väl överdrivet kan jag själv tycka, men nog fick man vårfeeling alltid  
    Ja de e rena skit vädret, fast är ju April så..
    Men vi närmar oss Maj nu och våren har tittat fram på sina ställen =)

Snart så, längtar ivrigt här, gilla inte kyla och alla trånga kläder.. Börjar bli trångt nu.
  • Butterflie

Hej alla, inte orkat skriva på ett tag..
    har så förbannat ont i ryggen nu mera, vet inte vart ja ska ta vägen samtidigt som krypningarna  vadern e jätte jobbiga =(
    Tänkte ju jobba fram tills bf men ne efter löningen så stannar ja nog hemma de sista veckorna, klarar inte av å bara stirra rätt in i väggen på jobbet å ha ont hela tiden =( Är nästan så man står med tårar i ögonen när kunderna kommer in.
    fick ingen hjälp på mvc heller, han kunde skicka mig till en sjukgymnast så jag fick en avlastningsgrej till magen men jag har inte tid för det då ja e ensam i butiken å ingen annan kan hoppa in.
    Min chef går inte heller med på att ja stänger i1h heller =/

Känner mig som en bitterfitta faktiskt =( Tur mina flickor får en att må så himla mycket bättre och ger en massa kärlek så man orkar med tillvaron om dagarna Hjärta

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?