Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Väntar mitt 3dje barn men går var 3:e/4:e vecka.. tycker det låter väldigt långt med 6v emellan.

• Butterflie
    Cherish skrev 2012-04-03 09:50:41 följande:
    Ja visst är det? Det kan man ju inte direkt kalla det för att "besöken" blir tätare? Tidigare har det varit ca 4 veckor emellan. Undrar om det inte beror på ont om barnmorskor då? Lite tråkigt att träffa olika varje gång men de har varit väldigt trevliga så det är ok :)
    Har du ingen egen bm? Ne måste bero på att det är ont om tider då, går ju iof ringa och kolla om någon avbokat och om du kan ta den tiden ist.
  • Butterflie
    emelianzei skrev 2012-04-03 11:47:34 följande:
    Aha, då behöver jag inte vara orolig över det alltså! :) 
    Ne, har för mig.. kan ha fel.. att bebis kan fixera sig 3mån innan bf.. Men som sagt kan ha fel.
  • Butterflie
    emelianzei skrev 2012-04-03 12:29:29 följande:
    Jag ska till min bm på kontroll vid tre, så jag kan ju passa på att fråga henne då! Glad Men det verkar ju inte vara helt ovanligt att den sjunker tidigt för vissa. :)
    Åh vad mysigt, lyssna på hjärtljuden å så =)
  • Butterflie
    emelianzei skrev 2012-04-03 12:48:11 följande:
    Ja precis! Längtar så mycket till varje gång nu, att få bekräftat att allt är bra och höra pyret Skrattande
    Samma här =) E så mysigt att lyssna på.
  • Butterflie

Gick in i v32 idag =) Är nåt enormt nyfiken på vad det är som rör sig när inne nu, ville veta könet! 1v kvar, tiden går segare än vanligt =(

Ja det är en enorm skillnad denna gången, när ja väntade mina flickor så mådde jag hur bra som helst, var pigg, städgalen, bakade massor. var inte still 1sec. ja förutom uvi och njurproblem med min ena men förutom det då så mådde ja prima.

Denna graviditet har ja haft de mesta symtom man kan ha, kräktes som en idiot, kramp, krypningar i benen, ont i tuttarna, ryggbesvär osv osv.
    detta barnet är även lugnare, det rör sig mindre, buffar mer medans mina flickor tog sats och kickade gärnet på allt de kom åt, revbenen var tydligen roligast haha. De väckte min sambo varje morgon med sina sparkar om vi låg tätt..

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-04 14:30:36 följande:
    Jag minns inte alla grav rakt av, första graviditeten började ju för nästan 14 år sedan, men denna grav skiljer sig mot de andra  5 graviditeterna på 3 sätt :

NR:1 jag har inte haft grav illamående de första 13 veckorna som jag haft med alla tidigare  grav utan började må illa i mitten av denna grav men inget farligt illamående. 

NR2: Jag fick en ganska riklig blödning  denna grav när jag var i vecka 13  har aldrig hänt tidigare.

NR3: hade högt blodsocker på en rutin kontroll har jag heller aldrig haft.

Annars så är det mkt som är lika  jag har lika blodtryck, ungefär lika  SF- kurva, järnbrist , mkt vatten i kroppen, går upp mkt i vikt, dåligt imunförsvar med förkylningar magsjuka halsfluss mm detta har varit lika ALLA 6 graviditeter.       
    Blödningarna e iof nytt med denna grav med och jag har alltid fått äta järntabletter med de andra också..

Hur går det med sockret förresten? kollat det någonting mer? Eller vad säger dom om det?
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-04 18:32:00 följande:
    Butterflie, jag har varit in i morse på glukosbelastning och jag hade jätte fina värden så nu känns det mkt lättare igen har grubblat på det där  en vecka men nu är alla misstankar avfärdade och det känns skönt även om jag aldrig druckit något vidrigare och mådde illa ända fram till lunch... Urk!!
    Jasså, ja du skrev det innan men förstod inte att det var sockret du menade..
    Men vad skönt att allt är bra igen =) Då var det inget allvarligt som tur var =)
  • Butterflie
    TereseL skrev 2012-04-05 08:11:42 följande:
    V: 32 här nu. Och jag har ibland rätt svårt att gå. Jag får liksom vagga fram snarare, som en pingvin eller gås...
    Så har det inte varit med de två tidigare graviditeterna. Lilleman verkligen borrar sig neråt = svårt att gå. Men i nästa stund känns det som att han ligger högt upp istället. Helmysko... (Och det är inte moderkakan som ligger i vägen, det har vi kollat upp).

Någon om känner igen sig i detta? Att ha en bebis som i det närmsta verkar göra kullerbyttor där inne? 
    oh ja, är med i v32.. Är rena hoppborgen där inne, man får rätt fina miner när det brötar runt som mest haha. Å bebis e expert på det när man står i kassan å tar betalt. Kunderna tittar undrande på¨en, de måste ju tro att ja e helt koko vid de här laget haha ^^
  • Butterflie

Tänkte på det med sådana dära bälten man kan ha, för foglossningar och för å avlasta ryggen.
    Jag har inga foglossningar, men ryggont dagligen och tänkte ta upp det med min bm, har ni använt sådana? Fungerar de? Kan man gömma dem under kläderna eller syns de jätte väl?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?