• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Butterflie: man ska inte få feber av att överanstränga sig utan feber får man  som en reaktion när kroppen kämpar mot en infektion av något slag är vad jag har lärt mig i alla fall, men jag kan ha fel, ha lite extra koll på avslaget  så det inte börjar bli mer än förut och/eller börjar ändra lukt.

Mår du lika i morgon ring och rådfråga med BM eller annan inom sjukvården.  

• Ann Lis

hehe ,ja de har dom haft allihopa :) lite olika färg bara...

Ja hon e en liten goding!!! Hur går det med din lilla goding då?. Stina vägde i måndags 3880g vilket oxå är hennes födelsevikt  så nu är hon i kapp och äter gör hon hela tiden nu! :) hur går viktkurvan för er?  

• Ann Lis

Å  va fin hon är!!!

Ja hon fick ju en extra vecka i magen . :)

Min lilla gick ner till 3600 innan hon började vända i vikt när vi lämnade BB efter 3 dagar vägde hon 3645g hon har växt  2 cm sedan födseln och är nu 52cm .

Jätte härliga bilder och du ser så sommrig och fin ut!! Själv är jag fortfarande alldeles askgrå i huden efter blodförlusten så jag tänker inte posera med någon bild ännu.....      

• Ann Lis

Hehe ja  det där med hönsmammor känner jag igen, har ett par här hemma med ;)

Ja det tar ju tid att återhämta sig efter stor blodförlust sägs det har ju börjat få upp HB igen ligger på 111 nu så det blir till att äta niferex hela sommaren men trög mage som följd ;(

Min lilla sover mest små skvättar sen vaknar hon och ska äta  det vill hon typ hela tiden. en riktig tuttfia är hon.      

• Ann Lis

Ja ok det är lite mindre järn i duroferon så det är inget alternativ för mig, ja niferex smakar urk.

Tyvärr har jag ingen hjälp med de andra barnen  eftersom min mamma har så många sjukdommar och farmor jobbar hela sommaren, och sambon jobbar ju han med  och hitils har han bara fått jobba  kvällskift från 14 - 23 ,han ska ta en pappa vecka v 28 eftersom han inte tagit ut några av det 10 pappadagarna ännu...  så då ska jag prova sova lite middag känner mig ordäntligt trött vissa dagar nästan så ögonen åker ihop när jag sitter och ammar, så här trött har jag inte känt mig någon av de andra gångerna så nog märks det att det blev komplikationer denna gången:(

• Ann Lis

Ja nästa vecka ska jag passa på att sova lite middag varje dag det går i alla fall......

• Ann Lis

Hej kia! :)

Du kan väll börja med p piller närsom helst om du  inte ammar alls längre, skönt att du slutat blöda själv så har jag inte riktigt sluitat med det än även om det kommer väldigt lite och ljust...

Har du ammat de  andra eller  har du inte haft tillräkligt med mjölk då heller?

Här är en tuttfia som suger typ hela tiden  för att hon ska vara nöjd, men har mjölk så det räcker, bara de att hon är en sån där snutt bebis som vill ha närhet, lite jobbigt ibland men men...

Var till bvc igår och hon hade ökat från 3880g till 4300g på en vecka , undrar hur detta slutar om hon ska äta på detta viset... :)   

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?