• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ska snart ut och städa på gården ska ta i ordäntlig få se om något händer ;).
    fick,  nyss veta att min sambo eventuellt skulle få lov att byta skift nästa vecka på nya jobbet det skiftet han skulle gjort där är har vi anpassat massa saker till denna vecka, bla påhälsning i förskoleklassen för pojken som ska börja till hösten , dotterns tandläkartid är ändrad efter de skiftet han skulle gått, jag har kontroll på mvc, sen har barnen skolavslutning nästa fredag som han också missar om han måste byta skift, kände att all ork och glädje rann ur mig, jag orkar fan inte fixa allt detta själv , höggravid och med massa barn som måste följa varje ggn jag ska iväg på något eftersom vi ej har barnomsorg.

FAN VA LESS JAG BLIRSkrikandes................................................................................................  

• Ann Lis

Här är det oxå irritation, jag blev så less av att det inte blev någon bebis inatt så jag av ren vrånghet gav mig ut och mockade ur 7 st hästboxar tömde på allt eftersom hästarna är på bete hela sommaren och då brukar vi passa på att storstäda hella stallet och tömma och vädra och sopa mm, tänkte härja på idag för att få fart på värkarna ,men ingen förlossning i sikte bara en djävulsk foglossningssmärta i ryggen gör så ont att jag knappt kommer upp efter  att jag setat en stund blir så arg inget verkar funka och jag är snart beredd att testa vad som helst.

Har i alla fall tur att ingen släkting bjudit på mat eller dyligt, för jag känner mig inte folkvänlig nu, utan nu vill jag vara ifred!!

11 dagar till BF i morgon, känns ju som typ 11 år kvar eller nått...................    

• Ann Lis

Kia82: Vi har 5 hästar nu,  så två av hästboxarna som jag mockade ur igår använde vi till lammboxar i vintras/våras och var sånna hära djupströbäddar med packad skit och halm om vart annat stenhårt.............

I natt har nog varit den mest djävulska natten hitils, jag har haft så ont i ryggen så jag nästan inte tagit mig på toa. har inte kunnat vända mig om i sängen inte sätta mig upp och jag har fått gå som en krok det har ilat och knäppt och kännts som  hela  bäckenet ska rammla isär....... där fick jag för mina ansträngningar igår :(

Jag halvt tvingade sambon att färdknäppa oxå men inte fan hjälpte det fick ett par onda sammandragningar bara sen inget mer..................

Här är det desperado för tillfället  och en förlossning känns mer som 11 år bort än 11dagar som det är till BF, alltså det känns som att denna bebis inte kommer att komma ut självmant, vet inte varför men  det känns så.

Jag har varit så bortskämd med att barnen ploppat ut tidigare så  detta känns jätte surt jag har liksom från början ställt in mig på att få tidigare...........  

Tror inte heller att det finns någon "huskur" som funkar denna ggn..................... 

• Ann Lis

Knytetsmamma: De där med att kolla sin tapp är ett "hett ämne" speciellt här på FL, jag tycker det är upp till var och en  och här där jag bor till exemplel så kollas ingenting upp inga undersökningar inga hinnsvepningar inget alls, jag har oxå kollat min tapp men korta naglar och riktigt rena fingrar så klart, det är ju min kropp och en BM har ju inge renare fingrar dom heller, så länge vattnet inte gått tycker jag man gått kan känna, men efter vattenavgång ska man ju varken pilla, ha sex eller bada mm.

Jag tillhör ju iof de som inte är livrädd för allt, utan jag vill och vågar utforska min kropp och har koll på tappen när jag inte är gravid oxå..........

Det kan dock vara svårt att komma åt och har man aldrig känt på sin tapp förut så kanske man inte vet vad man ska känna efter eller vad det är  man känner på, hur som helst vill man inte så är det lika ok och har man tillgång till BM som gör det så kan man ju välja det om man vill.

Här är det inga känningar allas, dött som i graven................... :(       

• Ann Lis

Ja jag gör snart vad som helst för att inte vara gravid mer jag oxå, tänk så skönt om det vore klar så man slapp fundera nå mer, blir det i natt eller vad om det blir då och då ,nej kom ut nu så det är gjort.................

Kia: Hoppas verkligen att det betyder att din förlossning är igång nu, du har ju faktiskt gått över tiden och haft känningar så länge hejja Kia, hoppas på en trevlig uppdatering idag;)   

• Ann Lis

Jaha en natt till med pinvärkar, höll i sig tills kl var nästan 5 i morse, så idag är så folkilsken att jag håller mig hemma och skickar sambon att titta på äldsta sonens fotbollsmatch nu på FM, vill bara gräva ner mig ORKAR INGE MER!!!!!! DUMMA JÄKLA KROPP!!!!

• Ann Lis

Kram kia! Vet typ vad du går igenom, och jag fasar för en till hemsk resultatlös natt här känns precis som igår på dagen molvärk ner i, gjorde ingentig ansträngande igår och inte idag heller, orkar inte mer sånna här nätter nu, kommer inte ha någon ork när det sedan drar igång.............. Just nu hatar jag min kropp!!!!!

• Ann Lis

Hej på er alla, gammla som nya;)

Ingen bebis här heller :( Har i alla fall hunnit med ett måste till idag då det var påhälsning i pojkens förskoleklass, lite intro att träffa kompisar och lärare innan han börjar där till hösten, i morgon fyller näst yngsta 6 år så i natteller  imorgon vill vi inte ha någon bebis, men gärna på tisdag natt dvs den 6 juni då är ju sambon ledig oxå.

Har som molvärk ner i magen som kommer och går  under dagar och nätter och mellanåt blir det  en och annan stark värk, men inget som tyder på att bebisen vill ut :(

Ska in på kontroll hos BM imorgon och hoppas innerligen att det är SISTA NU!!!       

• Ann Lis

Butterflie: Oj va svårt inte en aning, min äldsta tös ska på skolresa över en timme härifån dom åker  idag sen sover dom över och kommer hem på onsdag fm, men hon lämnas ju vid skolan så då får farmor hämta om vi är på BB, det  är ju så himmla mkt nu innan sommarlovet, vore väll egentligen bäst om bebisen inte kommer förrens tidigast fredag kväll efter skolavslutningen, men men jag är såå otroligt less nu och varje dag känns som en hel månad så självklart vill jag att den föds helst NUUU!!!!!!

• Ann Lis

Åå va taskigt läge ja om det inte finns någon som kan hämta om ni skulle åkt in typ kompis mamma och pappa eller så är det väll bäst hon stannar hemma, är ju jätte jobbigt  när det dyker upp sånt här att tänka på , räcker nog med alla funderingar man har kring hur förlossningen blir, det blir ju extra orosmåln....
     Vänta med att fatta beslutet tills i kväll när du vet åt vilket håll det lutar. Stor kram på dig!!! 

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?