• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

kia82: Ja tacos är såå juvligt, det tycker jag ni me ska äta me stark sås ;)

Har varit ute på promenad i skogen med hundar och ungar magen var stenhård hela tiden och det värkte neri magen, nu är tacosen snart klar så ska äta det snart med stark sås till ;)

Sen bvlr de färdknäpp när barnen somnat, visst kan det dröja innan nästa ggn...

JS 85: Men det låter ju som att du kan föda vilken minut som helst ju hoppas nu då. Jag har packad bb väskan idag och ställt fram bilstolen om det skulle bli i natt vi har ju långt att åka tar över en timme till BB.         

• Ann Lis

polarlantis: Jag är beräknad  den 13 juni så imorgon är det precis 3 veckor kvar till BF och på torsdag räknas det väll som fullgånget  går in  i v 38 (37+0) då.

Men i 4 av 5 tidigare grav så har det blivit någon till några veckor före BF så man hoppas ju så klart!

Har samandragningar ganska ofta men oregelbundna  och inte så onda mest otrevliga så det verkar inte bli något i natt heller......     

• Ann Lis

Arg är jag nu!!!! Vaknade kl 3 i natt av att jag hade samandragningar har haft det ända tills nyss,
      men nu verkar det som det har gett sig alldeles,Skrikandes
    det gjorde inte jätte ont men har varit nog smärtsamma så någon sömn har det inte blivit, trodde verkligen att det dragit igång och väntade bara på att smärtan skulle öka och sammandragningarna bli starkare och hålla i sig längre och komma regelbundet, men icke då.....

Sitter nu och tröst äter taco chips och dricker coca-cola som blev kvar från igår..... Urk usch och fy va besviken man blir!!!!!!!!! 

• Ann Lis

thereseL: Bara 13 dagar kvar det är ju inte mkt, själv har jag 21 dagar kvar och det känns som en  oändlighet....

Fränt om det funkar med dessa "spådommar" hur har du fått förrut? Före eller efter BF?  

Ang skolaktiviteter ¨så är det ju inte själva aktiviteterna i sig som är "jobbiga" jag är absolut inte med på något jag inte orkar med utan det är är stressen över att det är så mkt och att det aldrig verkar passa att föda barn, och hur man löser det praktiskt om man åker in till BB mitt i tex förberedelser eller skjuts till skolresa mm, tandläkare och utvecklingsamtal mm , är ju en annan sak ,men nu har vi i alla fall hunnit med alla samtal och "bara" en till tandläkar tid kvar nu  före min BF och det är nästa vecka på måndag  då ska jag dit med äldsta tjejen, sen dagen efter ska hovis verka alla hästarna  som är på bete då och då måste jag eller min sambo vara med dit och hålla i dom och med allt krångel nya jobbet hållit på med så stämmer inte de tiderna vi har dessa saker utan då jobbar sambon  fast han skulle behöva vara hemma :(  

Lika med min tid hos BM imorgon blev ju också fel med det skiftet han går nu och jag  har  ändrat  tiden flera ggr pga det nya jobbet så nu är jag en vecka "sen" där och känner att jag måste gå nu den tiden, jag fått nu och eftersom vi inte har barnomsorg till de två minsta utan dom är hemma med mig hela tiden så måste jag lösa det med barnvakt före i morgon.....
    Sånt här krångel tar bara en massa energi av en och det är ju lite dåligt med det för tillfället, 

Vi  han ju ialla fall fira dottern igår och hoppas innerligt att det inte blir förlossning som krockar med sonens 6-årsdag 5/6, sen har vi inga fler födelsedagar det kan krocka med....     

• Ann Lis

TereseL: Ja det har löst sig barnen får vara  hos pappan på jobbet, dom är 5 och 6 år  det brukar funka att ha en med sig på olika saket men tillsammans blir dom omöjliga, blir bara bråk och sen får jag springa runt och jaga dom, med pappan så sköter dom sig dock mkt bättre Tungan ute det är bara 10 mån och en vecka  åldersskillnad på dom...

21 dagar är som sagt inte så mkt men  nog så långt..... v 38 (37+0) imorgon så då räknas i alla fall liten som färdigbakad, känns skönt att ha kommit hit nu.... 

• Ann Lis

Hehe, ja dom är födda olika år 06 och 07, minstingen kom dock nästan en månad före BF, så det blev ju ännu mindre skillnad då...

Jaa väntan väntan ...... Idag roade jag mig med att sola magen, kom på att jag inte vill slänga fram deghögen efter förlossningen, så passar på att få lite färg på kroppen nu då  när det skulle vara högsommar värme ett bra tag framöver...

Har dock märkt av att fossingarna och benen sväller fort nu i värmen usch va  mkt vätska det samlas här....     

• Ann Lis

Ja ha v 38 idag då Hjärta

Komsi komsi lilla vännen....

Idag kl halv 10 ska jag in på rutin kontroll  tror inte magen sjunkit så mkt faktiskt, blir spännande att se vilket SF- mått det är nu, var ju hela 3 veckor sedan jag var till BM sist pga krongel med gubbens jobb och ändrarde tider men nu blir det av i alla fall, och hoppas så klart att detta blir mitt sista besök där före förlossningen :)      

• Ann Lis

Ja ha ytterligare ett BM besök avklarat , men nu hoppas jag verkligenatt det var de sista för denna graviditeten....

Huvet verkar ha börjat sjunka ner  längre i bäckenet nu  för SF-måttet har inte öka så mkt alls   1,5 cm på 3 veckor,  och måttet är nu 35,5 cm kurvan börjar plana ut och ligger snart på mitten strecket har legat, strax under den översta förrut alla värden ser bra ut och barnets huvud var mindre ruckbart nu än sist, så det börjar kila sig fast de är ju toppen :) Fixerar sig gör det nog inte förrens förlossningen startat de har bara fixerat sig på första barnet för mig innan förlossningen och de i v39, de andra har varit ruckbara ända tills det startat.

BM trodde att värkarna som jag hade ni i veckan  en natt kan ha gjort lite nytta neri och det hoppas jag me så klart!!

Bara att fortsätta med denna väntan......    

• Ann Lis

Kia: håller med, jag är så redo som man kan bli nu, och här är det också problem med svullna fötter och ben, blääää

Jag tror dock oxå att det dröjer här MINST en vecka till säkert längre..

Har fan inte heller några kläder som passar längre...   

• Ann Lis

Kia82: Gnäll ut för det kommer jag me göra, förstår dig helt, igår tänkte jag promenera så det skulle komma igång lite sammandragningar, meen mina ENORMA fötter och vader+ att foglossningen i ryggen blivit värre igen satte stopp för de planerna,

sen på kvällen tänkte jag att  vi skulle jobba på färdknäppen, meen min enorma "hydda", värmen + barn som alldrig sommnade gjorde att dessa planer oxå blev inställda, så nu har jag inga planer mer utan nu är det att vila ut dessa extremt varma dagar   som är planerna....

Butterflie: det där med ilningar och smärta känner jag igen usch igår gjorde bebis mig jätte illa hugger och ilar ner i magen och ända ut i musen....

Igår kunde jag inte skita heller är såå svullen i underlivet både bak och fram och varje ggn jag försökte klämma på  så känndes det som att barnets huvud var på väg ut gjorde sjukt ont!!! Någon som känner igen sig?? Jag har aldrig upplevt det så här förrut vad jag kan minnas....

Ps känner mig oxå som världes tråkigaste och bittraste människa nu, vill ingenting och orkar inget och när man orkar så gör det för ont för att göra något ialla fall,
    varje morgon utan värkar eller slempropp eller vattenavgång känns som en jäkla morgon nej det blev  inte i natt heller stor SUCK!!!!  

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?