• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Tjockisen 20 dagar till bf.
  • Kia82
    JS85 skrev 2012-05-12 20:22:38 följande:
    Wihuu! Hejja! Tänk så glad man kan bli för lite slem ;) Nu vill vi ha lite blod med ;)
    Hade du det nu eller? Fin mage :)

Här är det lugnt...funderar skarpt på att fortsätta packa lite...men just nu har jag o dottern maraton på Barbie och my little pony filmer....jisses vilken "rosa tjej" det blivit av henne den sista tiden :P Så har ju suttit nu i soffan en hel del av dagen och molvärken är inte så skarp längre.
    Nej, det var inget blod alls i den, kan dock inte minnas om det har kommit något blod de tidigare gångerna? Denna slemmisen var ljusgul och typ 1*3.5-4 cm stor. Sitter nu i soffan och känner omedvetet efter hela tiden. Hoppas så att vattnet går när det är dags för det gjorde det de två första gångerna men tredje var hinnorna så sega att dem fick ta hål på dem på förlossningen och 2 min därefter var han ute. Är lite nervös för när det är lagom att åka in så det hade varit skönt att kunna åka in när vattnet gått så att man är på plats dvs.
  • Kia82
    JS85 skrev 2012-05-12 20:43:58 följande:
    Åh så spännande!! Jag vill ha mer slemmis nu, det har avtagit lite. Jag fick lite blod dagarna innan med allt slem. O Nu ser det bara ut som du beskriver, vitt/gult snorloskor typ:P

Mina hinnor var oxå sega sist, så antagligen så har jag det (även min mor hade det med alla oss fyra o de gick inte av sig själva). Mina gick ju tillslut, men då gick det ju snabbt efter det.

Du har ju gjort detta ett par gånger:P Samma med Ann Lis...detta är ju andra för mig o jag börjar bli så nervös! Hade ingen bedövning sist, satt bara på en pilatesboll och andades. Det vill jag självklart göra igen. Men hur har era andra förlossningar varit? Gick det snabbare en första barnet?
    Med min första gick vattnet på morgonen när jag reste mig ur sängen ett dygn innan hon föddes och jag var hemma under nästan hela öppningsskedet, värkarna började komma igång vid 18-tiden, var öppen 9 cm när dem kollade mig på sjukhuset och knappt 2 h senare var hon ute.
    Med både 2:an och 3:an var det ungefär samma händelseförlopp. Slemmisen släppte ett par dagar innan det startade med värkar under eftermiddagen som sedan tilltog vidd 22-23-tiden på kvällen, vattnet gick då med 2:an, var inne på sjukhuset vid 2.30 öppen 4 cm och sedan föddes de båda strax efter kl 5 så öppnades ganska fort på slutet. Det blev kanske rörigt, hoppas att du förstod.
    Det ska bli så spännande å se hur det blir nu.
  • Kia82
    JS85 skrev 2012-05-12 21:08:03 följande:
    Jag var öppen 8 cm innan vattnet och värkarna kom, så kom hon snabbt sen när väl vattnet gick. Så det ska bli spännande nu hur det går den här gången.

Kul att läsa! Spännande nu för dig o se hur det går den här gången! Hoppas nu att det drar igång för dig, men det verkar ju som det =)
    Men vad skönt att du slapp ha värkar så länge, det är ju drömmen ju.
    Glömde skriva jag bara haft lustgas de andra gångerna så det är tänkt samma nu. Varför klydda med annat när man fixat det utan epidural eller något sådant tre gånger förut liksom?

Sitter här och har lite ont i magen nu men vet inte om det är för att det är på g eller för att jag är nervös? *skratt*
  • Kia82

Nja, jag är lite kluven till smärta, det är ju ingenting som man egentligen vill ha men just nu så vill man bara att det ska göra ont och komma igång med värkar.
    Kände mig konstig i kroppen igår och la mig ganska tidigt men det tog lång tid innan jag somnade, låg och kände efter och funderade över hur vi skulle göra om det drog igång nu.
    Vaknade tidigt idag med ont i ljumskarna, gick upp på toaletten och det kom lite mer gult slem utan något blod. Har städat huset hela förmiddagen medan övriga familjen hållit på i trädgården. Kände att det var lika bra nu eftersom man inte vet när bebisen beslutar sig för att det är dags att komma ut. Känner nu hur det gör ont, molnar och drar i nedre delen av magen och värker lite i nedre delen av ryggen men det luriga är ju att man inte vet om det är förlossning på g eller bara att man har överansträngt sig. Hoppas hoppas att det kommer igång nu för idag är jag på riktigt gott humör och känner att jag skulle orka med att föda barn.FlörtSkrattande

Vad kul det är att läsa om andras förlossningar.

• Kia82

Jag trodde nästan att det var på gång igår för värkarna jag fick under eftermiddagen kändes helt annorlunda, ondare och satt i ryggen, ljumskarna och nedre delen av magen. Dessa höll i sig under 4-5 h med 25-30 min mellanrum och jag blev dålig i magen och fick rusa på toaletten 3 ggr. Sen efter middagen tyckte jag att vi skulle ta en kvällspromenad och under denna gjorde det från och till ganska ont i nedre delen av magen, liksom brännande känsla, ont i ljumskarna och en rejäl tyngdkänsla neråt.
    Väl hemma igen tog jag en dush och därefter var alla symtom och känningar som bortblåsta. Suck... Blir så less!

Inatt vaknade jag och mådde illa och fick rusa upp och spy massor, fick ont i huvudet och sen var det ett himla tryck neråt så jag var tvungen att springa och kissa smådroppar flera gånger och det ilade i tappen.
    När jag vaknade i morse kände jag ingenting, absolut nada. När jag gick på toaletten kom det lite mer slem och jag som är nyfiken kände efter på tappen och den var öppen så att fick in kanske en centimeter av långfingertoppen.
    Tycker ju att det borde dra igång nu, läste min gamla dagbok om när slemproppen släppt med de andra och med de två sista så har förlossningen kommit igång 2-3 dagar efter att den släppt, med första en vecka efter.

Ska till bm i eftermiddag men hon kommer ju inte att kunna göra något annat än att kolla att alla värden är bra. Suck, känner mig lite uppgiven och deppig idag.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-13 22:28:02 följande:
    Js85: det kan ju gå fortare med krystningen nu det borde det göra , jag har inte krystat länge med någon , men med första så tog det lite längre tid, och några krystvärkar mer innan han kom ut men jag var iofs helt utslagen av den 24 tim långa processen...

Jaa tänk snart, snart är dom äntligen här!!!!! :D

Var optimistisk idag och tog en promenad med barn och ponnysar i skogen  vi gick inge längre än vi brukar och det har gått så bra de senaste  i flera veckor, med både vatten i fötterna och foglossningen som  jag inte känt av så mkt de senaste veckorna så trodde att det skulle gå bra idag me, tji fick jag,
    jag fick världens sammandragningar och skarpa smärtan ner i livmodern, magen var hård hela tiden, ryggen började värka och fötterna känndes som dom skulle brinna upp. så nu sitter jag här med värsta foglossnings smärtan i ryggen, och vet att jag kommer  få det jätte jobbigt i natt, fötterna och vaderna är så tjocka och vatten fyllda och ömmar nå hemskt, molande värk i magen, nej fy va less jag blev har ju funkat så bra i flera veckor och vi gick inte längre än vi brukar och det är inte långt men men får nog  kanske strunta i sånt här tills bebisen är född, bara de att dagarna blir så långa när man inte kan fördriva tiden med uteaktiviteter , och promenader med barnen :(       
    Med min sista så krystade jag i 2 min (2 krystvärkar) så är lite nervös för hur det ska gå nu. Iofs så hade han stått och tryckt ett bra tag då och töjt och  hinnorna hade i spruckit så han kom direkt när bm tog hål på dom.

Usch vad jobbigt att du fick så ont, hoppas att det snart drar igång för dig. Jag känner igen det där med att man gärna vill hålla sig sysselsatt och vara ute mycket nu för att få tiden att gå men samtidigt har man inte samma ork eller ja, man får helt enkelt ont när man tror att man klarar mer än vad kroppen pallar. Blää, längtar så oerhört efter att bli bra i kroppen och komma i form, ser dagligen så många som är ute och joggar och powerwalk-ar och man blir både peppad att att komma igång samtidigt som man blir deppad över att det dröjer ytterliggare innan man kan komma igång.
  • Kia82

Hemkommen ifrån bm och lillen är fullt fixerad och bm tror att det kan vara dags när som helst, har dessutom börjat få lite känningar igen, tyngd i bäckenet, molvärk, diarré och har lite lätt illamående. Jag tror att det är dags snart. Iiiihhh, spännande!!!Glad

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-05-14 16:29:50 följande:
    oooh spännande massor hihi =)
    Håller tummar å tår här då =)
    Ja, gör det! Jag tror att det blir bebis väldigt snart.
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-14 17:18:09 följande:
    Kia: men va skönt me lite possetiva nyheter, det är väll kanske bebis som sjunkit ner och fixerat sig samt tappen som mognat som du har känt av det är ju de där sista trycket  från barnets  huvud mot livmodertappen som får igång hormoner och får förlossningen att starta. :)

Ska inte till min BM förrens nästa tisdag men tror inte att minlille fixerat sig och sjunkit ner  så mkt som den ska, känner dock ett ganska stort tryck nedåt  och är svullen i båda hålen så att säga så visst ligger huet och trycker, ibland hinner jag inte på toa förrens det börjar rinna urin heller.

Hur länge sedan var det som du Kia började "slemma"    
    Jo men så är det ju, att trycket ökar nu och frigör hormon så förhoppningsvis startar det snart. Ska nog ta en promenad efter middagen också för att pusha på. Samtidigt så är jag väldigt trött och hade behövt att sova lite men det hinner jag nog ändå även om värkarna skulle starta snart.

Jag hoppas ändå att du slipper att vänta allt för länge, de sista veckorna är ju så dryga så därför är jag riktigt glad att det redan är på g.

Första lilla slemmet i torsdags och pyttelite i fredags, sen kom det ganska mycket i lördags morse och även igår och idag.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?