Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
Tjockisen 20 dagar till bf.
Nja, jag är lite kluven till smärta, det är ju ingenting som man egentligen vill ha men just nu så vill man bara att det ska göra ont och komma igång med värkar.
Kände mig konstig i kroppen igår och la mig ganska tidigt men det tog lång tid innan jag somnade, låg och kände efter och funderade över hur vi skulle göra om det drog igång nu.
Vaknade tidigt idag med ont i ljumskarna, gick upp på toaletten och det kom lite mer gult slem utan något blod. Har städat huset hela förmiddagen medan övriga familjen hållit på i trädgården. Kände att det var lika bra nu eftersom man inte vet när bebisen beslutar sig för att det är dags att komma ut. Känner nu hur det gör ont, molnar och drar i nedre delen av magen och värker lite i nedre delen av ryggen men det luriga är ju att man inte vet om det är förlossning på g eller bara att man har överansträngt sig. Hoppas hoppas att det kommer igång nu för idag är jag på riktigt gott humör och känner att jag skulle orka med att föda barn.
Vad kul det är att läsa om andras förlossningar.
Jag trodde nästan att det var på gång igår för värkarna jag fick under eftermiddagen kändes helt annorlunda, ondare och satt i ryggen, ljumskarna och nedre delen av magen. Dessa höll i sig under 4-5 h med 25-30 min mellanrum och jag blev dålig i magen och fick rusa på toaletten 3 ggr. Sen efter middagen tyckte jag att vi skulle ta en kvällspromenad och under denna gjorde det från och till ganska ont i nedre delen av magen, liksom brännande känsla, ont i ljumskarna och en rejäl tyngdkänsla neråt.
Väl hemma igen tog jag en dush och därefter var alla symtom och känningar som bortblåsta. Suck... Blir så less!
Inatt vaknade jag och mådde illa och fick rusa upp och spy massor, fick ont i huvudet och sen var det ett himla tryck neråt så jag var tvungen att springa och kissa smådroppar flera gånger och det ilade i tappen.
När jag vaknade i morse kände jag ingenting, absolut nada. När jag gick på toaletten kom det lite mer slem och jag som är nyfiken kände efter på tappen och den var öppen så att fick in kanske en centimeter av långfingertoppen.
Tycker ju att det borde dra igång nu, läste min gamla dagbok om när slemproppen släppt med de andra och med de två sista så har förlossningen kommit igång 2-3 dagar efter att den släppt, med första en vecka efter.
Ska till bm i eftermiddag men hon kommer ju inte att kunna göra något annat än att kolla att alla värden är bra. Suck, känner mig lite uppgiven och deppig idag.
Hemkommen ifrån bm och lillen är fullt fixerad och bm tror att det kan vara dags när som helst, har dessutom börjat få lite känningar igen, tyngd i bäckenet, molvärk, diarré och har lite lätt illamående. Jag tror att det är dags snart. Iiiihhh, spännande!!!