• Tuvalina

Tips om dhea

Vi4 och MissB, ni finns i mina tankar och jag hoppas ni kommer lyckas på ert nästa försök med! Det är så bra när jag ser hur ni kan stötta varandra här i tråden!

Germany, likaså förstås! Ja, tänk att vi nu gör ÄP på samma dag!

Kattflickan, det var ett tidigt VUL men jag ska inte göra fler... :-0, Jag har de senaste gångerna gjort ÄP på dag 15 och jag tror på att göra det på dag 15. Om jag åker till Falun och gör ett VUL på torsdag på dag 11 och det visar sig att äggen skulle behöva plockas på lördagen så går ju inte det det ändå... de hämtar inte ut ägg på helgen :-€
    Det är knasigt. Att bestämma nu att göra ÄP på dag 12 är nog helt faroway att göra. Då det aldrig varit aktuellt innan. Min läkare har gjort en noggrann plan till mig där jag nu ska trappa ned dosen av Menopur och Gonal-f och ta halva dosen fram till fredag istället och på det sättet hoppas vi att äggblåsorna, de tre som finns där i samma storlek växer jämt och fint och den fjärde som var lite större håller sig på mattan till måndag. Jag frågade honom flera gånger om det var en risk att den stora skulle släppa och han sa med stor säkerhet att den inte skulle göra det... eftersom jag tar cetrotide ända till lördag. SÅÅÅÅ; jag får hoppas att Dr är att lita på.

Kram till er alla!!

• Tuvalina

Men Germany! Blir bekymrad å arg å dina vägar nu!! Vad fasiken! Hoppas för allt i världen att det ordnar sig och att du får göra ÄP på måndag! Jag som tänkte att jag säkert skulle få se dig där då!!kram

• Tuvalina
    germany skrev 2012-11-02 09:37:01 följande:
    Jag tänkte också att vi kanske kunnat få säga hej till varandra i väntrummet. Får väl se hur det blir med resan.
    Känns ju väldigt trist att låta mina äggblåsor bara få försvinna i tomma intet.....Vågar inte tänka varken det ena eller det andra....bara väldigt less och typiskt att det ska bli nåt mera strul kring mina behandlingar.
    Fick dessutom jaga recept då min läkare skrivit ut för lite orgalutran och kortison hade han också glömt skriva ut fast han lovat. Tur att Falun fanns som kunde rycka in och faxa iväg recpet.

Väntar på samtal.....men vill bara ta på mig jackan och gå ut och andas friskt syre och gå av mig lite frustration.
    Men det blåser ute så jag får vackert sitta inne och vänta så jag hör vad dom säger i luren.

Då tror jag att det kommer ordna sig till på måndag! Vi kommer ses där kl åtta?

KRam!!!
  • Tuvalina

Germany, jag lider verkligen med dig att det blivit sån tråkigt omgång detta på grund av att de som ska göra sitt jobb inte gör det!! Det är förjäkligt! Även jag sänder dig varma tankar och förhoppningar! Det klart det ska bli ET!!

Vi ska denna gången sova över i Falun på ett B&B vilket känns bra. Förut har vi åkt hemifrån tidigt på morgonen och det har bara gjort oss stressade.

• Tuvalina

Ser Germany att du vill lämna ämnet, men vill bara säga, var det inte i september du gjorde din hydrosonografi? Då gör du ju inte IVF direkt efter??? Jag vet fler som gjort som du, IVF två cykler efter hydrosonografi och det har varit helt i sin ordning, de har  nog bara tagit fel på veckorna! Nu kör vi!

• Tuvalina

Tack MissB!! Du är så hjärtlig! Vi har gjort äggplocket nu. Av fyra blåsor blev det två ägg! Nu hoppas vi de ska befruktas och delas fint.

• Tuvalina

Tack alla!! Germany, så fint att få säga hej till dig idag! Så vacker du är!

Hoppas så det gått bra för dig!!

Svar på tråden Tips om dhea