Happies skrev 2012-07-19 12:10:30 följande:
Hej
Vi gjorde först 4 IVF och endast det första ledde till ET. Det var ett enda jättedåligt ägg som vi satte in och såklart blev jag inte gravid. De följande 3 IVF försöken hade jag inga ägg alls för insättning. Vid vårt femte IVF fick jag 3 ägg men blev inte gravid då heller.
Då böjade jag med DHEA och efter 5 månader blev jag gravid på naturlig väg. Fick tyvärr missfall, och bestämde att göra ett sjätte IVF, den gången åt jag DHEA före och det ledde till en graviditet. Är nu i vecka 11. Så de båda gångerna då jag tagit DHEA har jag blivit gravid, både naturligt och med IVF, så för mig tror jag att det har hjälpt.
Det mesta antalet äggblåsor jag haft vid IVF var 6, varav 3 ägg. De övriga 5 försöken har jag haft mellan 1-3 äggblåsor och 0-2 ägg.
Man kan alltid göra ett försök med DHEA, så har man åtminstone prövat.
Kram o lycka till!
Tack för ditt inlägg! Hoppas din graviditet fortlöper som den ska nu - håller alla tummar för det
Hur mycket DHEA har du tagit per dag?
Jag har bara en äggstock så när vi gör IVF så är jag glad om jag får ut 3 ägg! Läkarna tror på oss och även då jag endast har fyra äggblåsor på VUL så fortsätter vi behandlingen ändå. Vi har gjort två ET med bra embryon som inte tagit sig.