• Tuvalina

Tips om dhea

Det finns bara på Ackis i Uppsala. Men de flesta gynekologer som har kompetens är ändå skapligt bra på endometrios.

• Tuvalina

Kul att höra Väduren! När började du äta Prasteron? Låt säga att ditt värde legat bra, inom referensvärdet sen juli, då kan man tänka att i oktober så har äggen blivit påverkade av DHEA. Det tar tre månader ca.

• Tuvalina
    germany skrev 2012-09-05 09:10:08 följande:
    Såg nu när jag hämtade ut mitt nya recept att det stod dosering 1 tab. x 3, dvs 75 mg / dag.
    Förra receptet var doseringen 50 mg / dag.
    Vet att de flesta har fått på 50 mg, så jag undrar om det är felskrivet denna gång.
    Fler som fått dosering 75 mg på recept (vill bara veta om det står på erat recept, inte om ni ändå tar den doseringen på eget bevåg)
    Intressant Germany. Jag skrev ett mail till Dr Nilsson i Falun och skrev att i de studier som gjorts så äter man Prasterone 75 mg om dagen och nästa gång jag fick ett recept så stod 25 mg x 3!! Det kan väl inte vara så att han kanske läst på lite...
  • Tuvalina
    Lillstoran skrev 2012-09-05 13:40:21 följande:
    Tuvalina - en sak som är helt irrelevant. Ditt långa blonda hår är väldigt vackert på bilderna. Har alltid tyckt att "äkta" blont hår och vara blåögd och lång, men inte för lång, är väldigt snyggt.

Enligt min frisör så är det ändå väldigt få svenskar som är "äkta" blonda, de flesta "bättrar på" sin hårfärg med slingor. Är det ditt eget hår som är så snyggt? {#emotions_dlg.flower}
    Haha... nej tyvärr, det är inte helt äkta, däremot har jag en mycket bra frisör. Vi kämpade i två omgångar med slingor att få det så naturligt som möjligt.
  • Tuvalina

Anemon, ja, det tar tre månader för ägganlagen att utvecklas till moget ägg. Så att äta DHEA i minst tre månader är nog det bästa.

Jag förstår inte riktigt vad de håller på med i Falun ärligt talat... ena dagen så och andra dagen si. Som tur är har vi några studier att hålla oss i. Vi går efter dem, tycker jag. Kanske är det så att Falun nu börjat läsa i kapp.

Men vissa läkare där i Falun, säger det ena till mig andra gånger och något helt annat en annan gång, så det är lite förvirrat ibland. När det gäller praterone så är allt så nytt och det är därför jag menar att det enda vi har att hålla oss i är några studier. De håller vi hårt i!

• Tuvalina
    Germany, då får vi se vad läkaren säger i sitt utlåtande och vad kommande VUL visar! Det kommer nog komma någon bra ur detta tillslut

Tycker det är så skumt att om APL rek. att ta hela dosen på morgonen, varför i hela friden har de ingen bipacksedel med eller varför får inte läkarna någon information om det.
    Då kanske jag också ska ta hela dosen på morgonen. Jag har också lite svårt att sova efter att jag tagit den på kvällen, nu är dock allt annorlunda sen jag börjat med inofolic plus. Då blir jag sömnig på beställning.
  • Tuvalina

mba, det är sex på morgonen som gäller, det är min övertygelse. Efter att du fått plus på stickan så kan ägget sticka allt från 12 timmar och framåt... Sen är det mottagligt för befruktning i 24 timmar. Så absolut sex på morgonen, släng dig över honom

Svar på tråden Tips om dhea