Tips om dhea
Någon som köpt DHEA härifrån: www.vitanatural.net/sv/dhea-25-mg-puritans-pride-250-tabletter-674.html
??
Verkar ju bra att det ligger i Europa
Någon som köpt DHEA härifrån: www.vitanatural.net/sv/dhea-25-mg-puritans-pride-250-tabletter-674.html
??
Verkar ju bra att det ligger i Europa
Det är inte till mig själv. Jag har prasterone i flertal som jag kan hämta ut. Det är till en mailvän jag har som letar efter bra DHEA. Ska kolla nog att det är microniserat.
Det är märkligt det där att de undrar om det är farligt! DHEA är ju ett naturligt prohormon i kroppen som minskar ju äldre vi blir.
Det enda som Kanske skulle vara fel är ju i så fall att tillföra det till oss äldre då det naturligt börjat avta... Det är det som är frågan. Bra eller dåligt?
Men kära Germany, det låter superjobbigt att det gjorde så ont!! Och allt det känslomässiga som sen kommer med det hela, att den ena äggledaren var igentäppt, och den andra nästintill med, eller? Vad kan vara förklaringen till det? Har du kollat om du har endometrios? Har du haft mycket smärtor vid menstruation? Vad säger de nu är nästa steg? Hade de några förklaringar eller råd hur du skulle gå vidare?
Det gör mig så ont att läsa om hur du blivit behandlad Germany!
Jag vill säga att vätskefyllda/igentäppta äggledare kan vara mycket negativt i IVF sammanhang. Det kan nämligen läcka ut vätska/ämnen i livmodern från äggledaren som försämrar miljön vid implantation. Därför kan IVF misslyckas på grund av det.
Det enda är att göra laparaskopi för att ta reda på hur det verkligen förhåller sig.
Germany, det kan ju vara så att du har endometrios. Det kan vara orsaken till den igentäppta äggledaren. Det får man reda på vid laparaskopi isf.
Kram!!
Har förresten hittat ett ställe i Europa som säljer microniserad DHEA.
Biovea.com
De försäkrar att det är microniserat. Jag skrev dit och frågade.
Jag har opererat bort höger äggstock och äggledare. Har också problem med diarré vid menstruation. Har även endo på urinblåsan. Jag har haft svåra smärtor av min endo men efter graviditet/förlossningen bättre.
Jag fick endo konstaterat när jag var 24 år genom laparaskopi. Fråga gärna om det är något ni undrar.
Ring direkt till kvinnokliniken är mitt råd. De vet vad endometrios är så väl.
Jag har inte hypotyreos. Det måste inte h något samband.