• Tuvalina
    Germany, Hur går det för dig, har du fått göra HSG än?

Jag tror det är Tjorven du tänker på som köpte från ett ställe och mådde dåligt av det. Tror dock inte det var det stället... ska fråga henne.

Jag har släppt det vilket fall. Min mailvän vill ändå inte köpa preparat från internet.

Jag undrar också hur det går för alla er här inne - DHEA:are!! Händer det något positivt?

Vårt IVF nr 3 misslyckades tyvärr. Östrogenhalterna var bättre än tidigare och det har jag nog DHEA att tacka för. Däremot sa var det tre ägg och det var ju bra MEN två av dessa var omogna!! Hur nu det gick till... funderar på om det faktiskt var så att cetrotide sprutan togs för sent inpå ovitrellesprutan. Jag fick ordination att ta den samma kväll som ovitrellen och det har jag aldrig fått tidigare. Jag tycker de är slarviga med sina ordinationer ibland.

Nu ska vi får göra om försöket utan extra kostnad. Så nu hoppas vi prasteronet kan vara med och ge en puff i rätt riktning. Å andra sidan så fick ju Susmar inte några goda resultat heller... så hittills är det ju inte så upplyftande på DHEA - fronten.

Linköping, skriver till dig här med.
    Jag ska nu fortsätta med prasterone 3 x 75 mg. Ikväll ska jag börja med inofolic plus och sen ta infolic vanlig på morgonen. Sen ska jag ta Fertile xx 20 droppar x 3.
  • Tuvalina

Det är märkligt det där att de undrar om det är farligt! DHEA är ju ett naturligt prohormon i kroppen som minskar ju äldre vi blir.

Det enda som Kanske skulle vara fel är ju i så fall att tillföra det till oss äldre då det naturligt börjat avta... Det är det som är frågan. Bra eller dåligt?

• Tuvalina

Men kära Germany, det låter superjobbigt att det gjorde så ont!! Och allt det känslomässiga som sen kommer med det hela, att den ena äggledaren var igentäppt, och den andra nästintill med, eller? Vad kan vara förklaringen till det? Har du kollat om du har endometrios? Har du haft mycket smärtor vid menstruation? Vad säger de nu är nästa steg? Hade de några förklaringar eller råd hur du skulle gå vidare?

Hjärta

• Tuvalina
    Linköping, jag har köpt Fertile xx av en kvinna här på FL, men jag tror hon beställde från USA, i en onlinebutik, den som man får upp när man googlar på Fertile xx. Men jag kan fråga henne var hon köpt dem.
  • Tuvalina

Det gör mig så ont att läsa om hur du blivit behandlad Germany!

Jag vill säga att vätskefyllda/igentäppta äggledare kan vara mycket negativt i IVF sammanhang. Det kan nämligen läcka ut vätska/ämnen i livmodern från äggledaren som försämrar miljön vid implantation. Därför kan IVF misslyckas på grund av det.

Det enda är att göra laparaskopi för att ta reda på hur det verkligen förhåller sig.

Germany, det kan ju vara så att du har endometrios. Det kan vara orsaken till den igentäppta äggledaren. Det får man reda på vid laparaskopi isf.

Kram!!

• Tuvalina

Har förresten hittat ett ställe i Europa som säljer microniserad DHEA.

Biovea.com

De försäkrar att det är microniserat. Jag skrev dit och frågade.

• Tuvalina

Jag har opererat bort höger äggstock och äggledare. Har också problem med diarré vid menstruation. Har även endo på urinblåsan. Jag har haft svåra smärtor av min endo men efter graviditet/förlossningen bättre.

Jag fick endo konstaterat när jag var 24 år genom laparaskopi. Fråga gärna om det är något ni undrar.

• Tuvalina

Ring direkt till kvinnokliniken är mitt råd. De vet vad endometrios är så väl.

Jag har inte hypotyreos. Det måste inte h något samband.

Svar på tråden Tips om dhea