• Tuvalina

Tips om dhea

Gaaaa, det låter ju mycket intressant det där med IVF i utlandet, även om jag har gett upp den biten... 

MissB, hoppas det inte är en cysta, bra om du får göra VUL på måndag!

Vi4 - håller med Germany, fint att du dyker upp här då och då!! Vill gärna ha lite kontakt med er alla här!!  

• Tuvalina

Vi4, det låter ju inte bra att inositol sänker DHEAs effekt. Jag som nu istället för inofolic tar folsyra och inositol... Har svårt att tro det påståendet stämmer...

Melatonin har ju bevisad effekt på äggkvaliteten enligt studier så det är nog värt att satsa på. Jag verkar inte behöva melatonin. Jag sover sämre när jag tar det.

• Tuvalina

Cff, fsh under 2, på vilken dag? Hänger inte med nu. FSH är ju över 5 för se flesta...

• Tuvalina

Visst är det så att det blir avstickare i tråden emellanåt men det vore skönt om vi kan hålla oss till ämnet

• Tuvalina

Calimero, det är okej! Läste att du har det motigt med behandlingen. Beklagar verkligen det!

Jag har gjort på båda sätten. Ena gången åt jag DHEA fram tills TD och andra gången slutade jag med det innan jag började spruta. Tror absolut att man kan ta DHEA fram till TD. Det stöttar ju östrogenet och på så sätt slemhinnan

• Tuvalina

DHEA, DHEA, DHEA.

Vet ni, jag har tappat extremt mycket hår sen jag börjat igen. En månad har jag knaprat 75 mg om dan och håret faller och faller. Jätteläskigt

• Tuvalina

Tappade inte alls hår i somras när jag åt men då åt jag 50 mg/dag den mesta tiden. Jag hade jättetjockt hår när jag gifte mig och nu när jag var till frissan så reagerade hon verkligen över att mitt hår försvunnit.

Skönt ändå att höra att det är fler som tappar hår så det inte är en udda företeelse :-0

• Tuvalina

Nu är jag nästan i upplösningstillstånd vad gäller DHEA! I den artikeln som Callimero hittat så menar ju den läkaren att DHEA kan vara direkt skadligt om man har låg ovariell reserv!! Alla andra studier menar ju att det är bra med DHEA vid låg ovariell reserv!! Är det någon som haft tid att läsa artikeln noga och ser vad läkaren grundar sina åsikter på?

Eftersom jag håller på att tappa nästan hela håret så är jag nu snart redo att ge upp DHEA...

Svar på tråden Tips om dhea