• Tuvalina

Tips om dhea

Vi4, härligt att även du fått utslag på ÄL-testet. Har tempen gått upp idag? Jag väntar att min temp ska gå upp i morgon. Ser jättebra ut min kurva. Haft 36.2 nu sen slutet på mensen. Hoppas den stiger till 36.7 minst i morgon Det värker vid äggstocken idag som bara den.

Det blir hem och rulla runt lite mer i e.m efter jobbet Men visst är det kämpigt och krystat ibland... puh.
  • Tuvalina

Vet ni vad, jag tycker det är jättebra att tala om för folk att man är gravid. Jättebra att sen tala om att det inte gick som det var tänkt heller. Det ger ett mycket mer vänligare och emotionellt samhälle. Livet är inte rättvist. Inget går att ta för givet. Det behöver vi träna oss på att se, var och en. Det går inte att blunda för det som är tragiskt. Och det hjälper inte att man berättar efter en viss vecka eller så. Det kan smälla till i alla fall, som för oss i vecka 39. Barnet dör. Barnet kan också dö efter det fötts och det vet alla och fortfarande är det så få som pratar om det! 750 barn dör varje år i magen.

Jag lämnar denna tråden nu. Lycka till!

• Tuvalina

Jo en till sak.

Det som hjälpt mig mest i sorgebearbetningen det är när människor frågar och visar sin omtanke. Jag tror inte jag är unik på den fronten. Hur ska folk kunna fråga och bry sig om de inte vet om det???

Igår fick vi ett jättefint gravljus av en kvinna i Göteborg som läst min blogg och som också förlorat en bebis i vecka 21. Hon hade skrivit ett jättefint brev till oss som mamma och pappa och ett brev till vår son Tusse. Det frigjorde massa sorg som frusit fast inom mig för att ingen frågat om Tusse på ett tag. Och nu när det varit jul så har jag stängt inne känslorna mycket och tack vare hennes handling så lösgjordes min sorg och efteråt kunde jag känna uns av glädje igen.

• Tuvalina

Vi4, läser i tråden fortfarande tack för ditt stöd. Jag bara tycker att det är oerhört viktigt att vi kommer ihåg att FL:s trådar är till för att vi ska stötta varandra och inte dränka varandra i neg statistik och meningar som går ut på att dra ned energin.

Ang insättning av två embryon. Jag har bara hört det där om att två skulle vara negativt från din läkare.. De jag läst om här på FL, som satt in två embryon har ju inte fått höra det. I Falun sa de inget om det till oss när vi talade om att sätta in två. På ÄD kliniken sätter de in två men helst ett och deras argument är att tvillinggraviditeter är det högre risk med inte något annat skäl vad jag förstår.

Ego: är på ÄL+7 idag. Tempen hade stigit ytterligare i morse, men jag hade sovit dåligt och jag var tvungen att ta den tidigare än vanligt. Imorgon ska jag ta tempen på den riktiga tiden så får vi se. Hoppas det är ett gott tecken att den stigit runt dag sex...

• Tuvalina
    MissBoring skrev 2013-01-03 17:44:13 följande:

Spännande då är du mig ju hack i häl då får du ta över tummarna då

Tuva, temphöjning runt den dagen är ju toppen *hoppas hoppas*
    Härligt MissB med sprutstart!! Nu är det snart på gång!!

Min temp är jättekonstigt. Den är högre nattetid än vad den är på kvällen... men den har inte sjunkit under den temp jag fick efter ÄL i alla fall...
  • Tuvalina
    mba, trist med negativt test men du kanske ändå känner dig lite hoppfull om din cykel har blivit lite stabilare, vilket jag tror jag läste någonstans här innan? Eller var det din ägglossning du kände av så mycket starkare? Man vet ju  inte... nästa månad kanske det händer, men du kanske ska göra IVF snart igen? (förlåt om jag inte är så uppdaterad, egentligen är jag för utmattad för att kunna hänga med överallt).

Vi4, ja, jag är nog lite besatt i tempandet för tillfället. Men grejen är den att jag började ta tempen kl 7.30 när jag var ledig men sen när jag jobbar så går jag ju upp 5.30 och då är det ju nästan natt!! Vissa nätter har jag inte kunnat sova så bra och vaknar en timme innan klocka ringer och vill gå upp och kissa och då har jag tagit tempen innan jag gått upp för sen är det ju liksom kört när jag varit uppe...
    Imorgon kan jag mäta kl 7.30 igen. Skönt. Jag är ledig i morgon.

En trifasisk kurva är alltså om den stiger på dag 8 efter ÄL?
  • Tuvalina

Tråden är till för att stötta varandra och görs inte det så kan moderatorn kontaktas.

Lillstoran, det är jävligt lätt för dig och snacka om att ut och resa osv.... bla bla bla... du har inte fött ett dött barn heller. Så gör det du, ut och njut av livet! Själv gör jag så gott jag kan varje dag!

• Tuvalina

Okej, så här är det. Det är på grund av dig Lillstoran jag inte kan vara med i den här tråden. Ska det vara så att en person styr på det sättet? Alla ni andra vill jag konversera med.

Anledningen för att jag sa för en vecka sedan att jag lämnade tråden var på grund av diskussionerna stack mig i ögonen och jag kan inte i mitt liv förstå när det finns så många fina människor att prata med och få utbyte av att flera lägger ned energi på att svara Lillstoran om och om igen om samma negativa åldersbabbel. Det är inget som förs framåt av det. Det finns inget konstruktivt med det. Kan det verkligen va så att det är meningen att FL ska användas på det sättet?

• Tuvalina

Älva, fint du är så positiv. Det är bra. Hoppas det håller i sig!

Det är säkert trevligt att ge sig ut och resa och shoppa osv om man har såna intressen. Själv ägnar jag mer åt konstnärliga förmågor och lägger inte pengar på sånt. Sen är jag inte gjord av pengar heller.

Svar på tråden Tips om dhea