• Tuvalina

Tips om dhea

Ang progesteronkrämen så rekommenderar Mia Lundin, barnmorska och hormonexpert att man tar krämen två dar efter det att ÄL ägt rum. Jag tror det står i instruktionerna med men tror som din akupunktör att skulle det verkligen vara skadligt så skulle det stå!

Krämen är så mild med så jag tror inte det är den som störde din ÄL.

• Tuvalina

Hur mycket tog du av krämen? En liten ärta är 1 mg tror jag.

Det där hon skrivit med pco är helt förvirrat. Inget att bry sig i.

• Tuvalina

Men Gud, Vi4, vilken grej!! Oj! Jag förstår din oro... in med progesteron tänker jag. Fyll på.
    Tänker på dig.

Tänker även på dig Germany. Din oro tär. Det förstår jag.

Jag mår inte alls bra. Jag börjar misströsta rejält att jag någonsin ska få ett levande barn.

Jag provade ju att använda pergotime denna cykel och det verkade ju som att jag fick ägglossning på dag 12. Pos på ÄL test dag 11 och höjd temp dag 13. Det blev inget Rynkar på näsan

Undrar om någon av er har testat att använda gonal-f själva utan att göra VUL och sedan ÄL spruta, ovitrelle eller om man kan använda ovitrelle vid hemmaförsök och hur man gör det i så fall... vilken dag, kan man bara liksom chansa att ta det på dag 13...

• Tuvalina

Tack alla gulliga.
    Pippi, hur mår du?

Cff, intressant det där med LH stegring och ÄL. Jag och Vi4 mäter ju tempen så då tänker jag att man kan rama in ÄL ganska exakt. Men jag blev ändå förundrad denna gång. Tempen steg på dag 13 och runt åtta dagar efter ÄL steg tempen ytterligare... Detta indikerade inte på graviditet i mitt fall. Men jag måste ju uppenbarligen haft ÄL dag 13... Det gjorde ju superont vid äggstocken och sen släppte det.

Det kan ju inte ha varit ÄL på dag 20? Då när tempen steg ytterligare? Eller är det så att min kropp är i hormonell uppror...

Ja tänk om jag hade en egen UL apparat. Vad bra det skulle vara. ð???

• Tuvalina
    Älva1973 skrev 2013-01-11 13:33:52 följande:
    Tuvalina: Jag är också väldigt intresserad av tempgrafer. Om du vill får du gärna länka din så får jag kolla Glad
    Jag har tyvärr aldrig förstått mig på FF så det har inte blivit någon graf där.... jag antar man måste betala för att det ska fungera tillfredsställande och det tycker jag inte att jag vill göra.

Så jag vet inte hur jag ska göra... med det...
  • Tuvalina

Jag säger det igen Germany, så där ska man inte behöva må och du kan i och med att du mår som du gör få en akuttid för VUL så att du åtminstone kan se att det är som det ska så kanske det lättar en stund i alla fall!

Om fostret är mycket rörligt i vecka 9 så tyder det på en frisk krabat och det kan de också se! Så se till att fixa en VUL tid nu så ska du se att det känns lite bättre sen.

Jag vet flera som blivit deprimerad första tiden. Det är inte alls konstigt efter allt du gått igenom, all väntan och längtan. Det är helt rimligt att du känner som du gör! Kram!

• Tuvalina

Nej det är inte konstigt av gyn. Det är vedertaget att om fostret rör sig mycket vid VUL runt v 9 så tyder det på att det är friskt men det behöver ju inte vara sjukt bara för att det är mer stilla. Men det är en lugnande indikation. Har man tur så rör det sig mycket och då kan man ju slappna av lite mer.

Men enligt mina erfarenheter finns det ju inga garantier för något.

• Tuvalina

Vi4, antibiotikan ska inte inverka på IVF behandlingen. Jag har frågat om detta många gånger och får alltid samma svar

• Tuvalina

Det var inte så länge sen jag var gravid heller och jag minns i detalj hur jag kände och den oro jag hade.

Jag fick göra mitt första VIL i v 5 redan för jag var så rädd att det hade satt sig i äggledaren. Det var inga problem att få göra det. De vill hjälpa till när de förstår att oron är okontrollerbar.

Svar på tråden Tips om dhea