Tips om dhea
Jag måste säga (igen) att läkemedelsbolaget Ferring är fantastiska. De fixar nu så att mitt lokala apotek imorgon kommer att få in ett paket med Gonapeptyl till mig. Ett paket räcker en vecka och jag behöver för fyra veckor, men 1 paket var allt Ferring kunde få tag på (och de kunde inte få tag på mer inom en vecka) - så min härliga klinik i Danmark skickar över de resterande 3 förpackningarna till mig per post. Så idag har jag haft tur (iaf efter omständigheterna, det är klart att det till att börja med var otur att medicinen inte finns tillgänglig på svenska apotek.
På övriga punkter på att-göra-listan har jag inte gjort några framsteg ännu. Jag har mailat Takeda som är det japanska företag som äger produkten Lupron (som marknadsförs av en rad olika läkemedelsföretag i olika länder) för att höra om jag kan få tag på det i injektionsvätske-form någonstans i Europa. En otrolig vänlig kvinna på Abbvie (som marknadsför Lupron i Sverige) ägnade säkert en kvart åt att försöka söka runt på nätet för att hitta ett land där jag skulle kunna köpa det, men vi kom inte hela vägen fram.
En mycket vänlig sköterska hos en ny gyn har försökt att hjälpa mig med vård jag behöver - trots att hon inte känner mig. Uppskattas mycket.
Summa summarum - idag har jag mött väldigt mycket hjälpsamhet, vilket man inte alltid är bortskämd med på den här resan.