• Tuvalina

Tips om dhea

Älva, vår son dog i vecka 39 och det berodde på att moderkakan fick en blodpropp. Jag förespråkar att alla äldre föderskor ska få göra UL med blodflödeskontroll i sen graviditet. Men egentligen skulle ALLA få göra det! Det skulle rädda en del barn. Hjärta

• Tuvalina

Grattis Swagger!

Progesteronkräm innehåller en mycket svag dos av progesteron. Det är inget när man jämför med t.ex. Lutinus. MEN både krämen och Lutinus och Crinone är så kallade bioidentiska hormoner vilket är mycket bra.

Så länge man inte är äldre förstföderska, dit räknas vi som är över 39 så är det kanske ingen fara att gå över tiden men jag skulle inte gå över en dag. Det har att göra med att moderkakan åldras från och med vecka 37... så... ja. Om du frågar mig som förlorat ett barn i vecka 39 så skulle jag aldrig aldrig ta några som helst risker. Men nu är det långt dit för dig! Njut nu av din graviditet och gläds åt att du blev gravid!!

• Tuvalina

Tack Germany!!
    Ja, vi har planterat Tussilago på hans grav.
    Vi kallar honom ofta Tusse Tussilago!

• Tuvalina

Fick svar på salivtest igår om DHEA. Jag låg precis över referensen. Alltså aningen för högt. Har tagit 50 mg per dag. Där ser man.

• Tuvalina

Älva, jag har börjat med progynon nu, ätit det i fem dagar och jag mår konstigt ... vet inte om det har med dem att göra eller något annat. Har inte orkat sitta upprätt i två dagar. Nu ikväll kändes det lite bättre och var i väg och jympade men nu är jag så slut igen och "PMS:ig" Irriterad och skäller på min kära man Demon

Vet inte om man kanske kan bli så av progynon. Har ju förut bara ätit det efter ET tillsammans med progesteronvaggisar.

Vad roligt Älva att du känner något därinne! Härligt!

Vi4, förstår att det är tufft att må så dåligt hela tiden. Klarar du av att jobba eller är du sjukskriven?

• Tuvalina

Älva, jag antar de odlat din urin för att se vilken antibiotika som biter, eller? Det bör de göra. De flesta gör det med!

Det är viktigt att UVI blir behandlad - det låter bra att du i så fall får en behandling under hela graviditeten. Viktigt är dock att de ser vilken bakterie det är!

• Tuvalina

Jag har ätit DHEA och har en lindrig endometrios. Det har dock inte gjort mig gravid. Nu gör vi ÄD istället men det har inte gett mig värre endometrios. Jag har en endocysta på äggstocken och den är lika stor nu som innan jag började med DHEA. Har också tagit salivtest för inte så länge sedan som visade att jag låg precis över referensramen i DHEA:s vilket gjorde att jag nu tar en tablett 25 mg varannan dag. Jag hoppas vara gravid snart och då slutar jag helt.

• Tuvalina

Myran, stort grattis!! Så oerhört fantastisktâ?º
    Vi har också gjort ÄD. Rd 4 idag. För mig var det inget svårt beslut. Vi hade inget annat val. Fastna med sorgen efter vår döda son eller försöka göra allt för att få uppleva ett levande barn!

FK har åldersgräns 45 år för vård i annat EU-land. I alla fall när det gäller ÄD och det torde gälla andra IVF med.

• Tuvalina

Mba, nu frågar jag rakt ut, har ni funderat på äggdonation?
    Jag tänker att eftersom du får ut så få ägg så tror jag att äggdonation skulle kunna vara grejen för er!!

Det var det ju för oss!! Vi är gravida efter äggdonationsförsök nr 1!! Plus på stickan!! Officiell testdag först på fredag så jag hoppas pluset håller i sig (men du kände ju till det redan). Jag är så glad att jag insåg att jag behövde yngre ägg och jag hade rätt.

• Tuvalina

Tack! Nu verkar det dock lite osäkert allt. Testade i tisdags med testlagret, har testat sen i söndags och fram till i tisdags så ökade det fint och blev starkare men i dag ruvardag 13 så verkar det stå stilla. Officiell testdag i morgon. Kräks nästan av nervositet...

• Tuvalina
    hemulen skrev 2013-09-07 23:15:23 följande:
    Kikar in i tråden, det var länge sedan, närmare bestämt 70 inlägg sedan Germany! Stort stort grattis till ert lilla mirakel! Tänk att allt kämpande faktiskt kan ge resultat. Jag har lämnat tråden nästan helt. Tror inte att det blir fler barn för oss (fick dubbel jackpott efter sista IVF då jag ätit både DHEA, inofolic och kortison), även om jag ibland redan funderar på ev barn som kan bli av de fyra embryon som ligger ifrysen... Stor kram och lyckospark till alla kämpare!
    Hemulen!! Vad roligt att höra ifrån dig! Förstår att du har annat att tänka på nu. När föddes era tvillingar?
    Hur mycket prednisolon tog du under graviditeten och när trappade du ut?
    Jag är gravid nu och du får gärna höra av dig! Kram!
Svar på tråden Tips om dhea