• Tuvalina

Tips om dhea

Vi4, du har en bra inställning till livet. Det behövs inget mer än just det som är. Jag menar att du inte behöver vara så positiv

Jag älskar dina bra förklaringar till tempkurvorna. De gör nu att jag känner mig helt lugn med att min kropp fungerar.

Jag har ju massor av menopur och gonal-f här hemma och ovitrelle så nu funderar jag på att köra en liten hemmabehandling.

Återkommer med lite tankar och frågor till er om det.

• Tuvalina

Vi4!! Jag har läst det om livlighet och friskt foster men även fått höra det av min läkare. Men precis som du säger och som jag skrev ovan med att det behöver inte innebära att det är på väg att bli ett MF om fostret inte rör sig så mycket vid VUL. Det tycker jag man ska passa sig att ha utlägg om som läkare i v 9.

Germany, på måndag ska jag börja jobba just på 1177 och jag är tacksam för att du berättar om din erfarenhet. Vilken enormt oproffsig människa!! Jag skulle aldrig i hela mitt liv säga något dylikt på 1177. Jag ska faktiskt berätta det där för min chef. Alla samtal spelas in på 1177 och den där personen borde bli tillsagd! Så säger man inte!

• Tuvalina

Sen Germany får du ursäkta mig... men varför ringer du 1177 egentligen, har ni alltså ingen kvinnoklinik eller gynmottagning där du bor? Om du ringer en måndag så borde det väl inte vara något som hindrar att du får en tid där med anledning av din status och oro... hade jag varit sköterska på gynmottagningen så hade jag gett dig en tid direkt.

Men men... nog om det nu. Jag hoppas att din BM hjälper  dig så du kan få göra ett VUL. Tror inte att ett vanligt UL ger så mycket i denna vecka... men jag känner inte till så mycket om det.

Mba! Har inte hängt med i turerna kring din resa, men hoppas att det ordnar sig till det bästa!

• Tuvalina

MissB, är på dag 28 idag, tempen har sjunkit och spottings på väg. Inget guldägg denna cykel men som sagt ska jag kanske testa lite egen stimulering denna gång. Men vad tror du/ni om att enbart ta ovitrelle när det är glad gubbe?

Att jag fått nytt jobb är inget jag är direkt glad åt, det är väl därför jag inget sagt :-0
    Som tur är har vi planer i full gång att starta eget jag och min man. Det ska bli kul.

• Tuvalina

Jag menar du skulle ringa en vardag till kvinnokliniken. Vilket nonsens av kvinnokliniken. Det verkar inte så bra på din ort med andra ord. Blir så arg att det är så olika i landet!!

Du har rätt att få en tid där och från och med vecka 6+3 tror jag det är så syns ett hjärta. Där är ju du förbi för länge sen. Vilka amatörer.

Nu hoppas jag du får en tid hos din privata läkare. Jag blir lite upprörd när vården inte gör det de är till för. Nu ska jag sluta tjata på dig om detta!! Stort lycka till!!

• Tuvalina

Germany, hoppas du mår ok.

Vi4, jag förstår verkligen dina funderingar och tiden bara går. hoppas ändå att du landat i ett slags beslut.

Mba, Jag fyllde 42 i dec och kände som du beskriver. Nu står ju vi i äggdonationskö och det gör att jag lite lättare kan släppa taget om tiden som tickar.

Jag har jobbat så mycket senaste tiden och inte hunnit läsa så mycket här. Alla andra som jag inte nämnt önskar jag att ni har det bra och tar hand om er!

Jag har en märklig cykel denna mån. Fick en ganska sparsam mens och tempen har inte gått ned till 36,2 som den var innan ÄL förra cykeln utan den ligger på 36,4 som efter ÄL... Hm. Det ömmar i brösten. Jag är inte gravid. För mycket progesteron?

• Tuvalina

Mianhjärta, har du kunnat sova bra när du tagit melatonin?

DHEA som man köper från DHEA.com är lika bra som det man får från läkaren. Jag kan inte se någon anledning till att du inte börjar äta det.

Däremot tror jag du skulle verkligen testa att ta prednisolon när du blir gravid för att förhoppningsvis minska missfallsrisken. Samt trombyl och Fragmin. Vid vår ålder kan mycket hända och det är bättre att gardera lite än inte göra det. Sen rek jag dig att äta B12 om du inte gör det samt D-vit och fortsätta med omega som du äter redan.

Vad säger din akupunktör om att du äter melatonin då?

DHEA kan ju också minska risken för missfall - du märker om det har god effekt på dig och om det inte har det så är det så att det inte kan ställa till skada vilket fall. Men man säger att ca 50 % av oss kvinnor svarar positivt på DHEA!

• Tuvalina

Cice - stort grattis! Var det genom IVF du blev gravid alltså? Väldigt roligt att höra! Äter du prednisolon, trombyl och tar fragmin nu?

Älva, önskar dig lycka till i morgon med!

Vi4, Hur mår du?

Cff - vilken bra inställning du har! Förr eller senare kommer vi få ett plus. Vi får hålla fast vid den tron!

Själv håller jag på att bli alldeles tokig då jag tappar mer och mer hår. Äter ju endast 25 mg prasteron nu per dag men håret fortsätter att falla av. Det känns tungt. Mitt hår är så mycket min personlighet. På tisdag ska jag till fertilitetsmottagningen. Ska då be henne ta lite prover, testosteron bland annat, kanske kan hon ta DHEA-s med..
    Efter min förra mens som var jättekonstig så har inte min temp gått ned. Jag har fortsatt haft ömma bröst och mensvärk hela tiden. Ett tag fick jag nästan upp hoppet att jag skulle vara gravid men har nu insett att det måste blivit något överslag av progesteronet. Jag är torr i slemhinnorna som fnöske... östrogenet verkar ha fått sig en törn.
    Jag måste se till att ordna upp det här innan april då vi förhoppningsvis får åka till Åbo för ÄD.

Jag skulle aldrig ätit pergotime. Det var det som ställde till det tror jag.

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2013-01-26 18:12:33 följande:
    Anne, frågan är om det tappade håret då verkligen beror på Prasteron? visst började det sen höst och du hade väl redan ätit det en period utan att tappa hår? Bra om du får det undersökt iaf. Jag tror inte den höjda bastemperaturen behöver betyda något i sig. Den kan variera cykel till cykel och kan bero på allt från innetemperatur, träning osv. Det viktiga är att den stiger vid äl. Min har intressant nig också varit högre än vanligt, det är nog dels för att jag tempar ca 45 min senare än vanligt, men funderar också på om det kan vara det varmare täcket jag bytt till nu när det varit så kallt.
    Jag åt det från maj till augusti och då tappade jag inget hår. Sen började jag äta det igen i november och ca två veckor efteråt så började jag tappa hår och nu har jag tappat halva håret Förvånad

Att min BKT är förhöjd tror jag i det här fallet har en orsak. Eftersom jag inte haft några som helat ÄL flytningar denna månad, ingen utslag på ÄL test och ömma bröst hela tiden + molande värk i mage och rygg så tror jag något har blivit knas... Jag får svar på tisdag och JA MissB jag ska inte ge mig... så tröttsamt bara att man måste kämpa så hela tiden.

Hoppas alla ni mår bra och har hoppet uppe!
Svar på tråden Tips om dhea