• Tuvalina

Tips om dhea

Här har ni en kvinna som nu lagt ned både LCHF:andet och DHEA:ndet!!

Gav upp DHEA idag. Jag fick av flera olika vänner oberoende av varandra inkl min man mycket vägledande tankar på vägen vilket resulterade i att jag idag bara slutade.

Jag äter det jag vill, men inte kaffebröd och godis,  längtar efter att dansa och träna, vilket jag ska göra (jag och mannen håller på att bygga upp ett gympapass som vi ska köra efter jul) och nu ikväll stod jag 20 minuter till härlig musik på trampmaskinen.

Känns jätteskönt att ha skippat DHEA nu, eftersom jag varken blev piggare eller yngre av det - jag har tappat halva håret istället! DHEA är nog inte till för alla! Men för vissa är det ju bra och det känner man nog, när det är bra!!

• Tuvalina

Superbra Germany!! Tänker som du att det blir biverkningar om man får för mycket!!

Jag blev ju inte ens pigg!

Vad jag förstår så säger studierna att det hos 50 % av kvinnorna o te har någon effekt och jag är nog en av dem!

• Tuvalina

Överläkaren på Gävle sjukhus sa till mig att långa metoden när man tar prasteron var helt stick i stäv. Hon tyckte inte man skulle göra så eftersom prasteron är ett hormon för att öka hormoner och nedregleringen ska minska.

Sen finns det de som säger att DHEA äts ju för äggens kvalitet så därför har det ingen betydelse vilken metod man kör vid IVF.

• Tuvalina

Jag har inte skrivit det. DHEA i samband med Trombyl potentierar effekten av Trombyl. Det är nog det du tänker på missB!

• Tuvalina

Mba, jag drack nog tre glas vin på julafton och snaps med Jag har tagit Pergotime denna cykel och fick glad gubbe ikväll kl 22 på dag 11. Ömmar gör det rejält vid äggstocken nu så det blir nog ägglossning strax! Vi ligger i här med och ibland blir det kämpigt. Hemmainsemination kanske kan va nåt om det skulle låsa sug men det kan ju vara svårt ändå flr mannen.

• Tuvalina

Jag måste bara berätta lite mer om det som hänt mig idag. Jag satt på jobbet och kände att något var på gång. Jag blev sugen på sex och när jag sedan åkte hem så började det ömma vid äggstocken.

Imorse tog jag ÄL test vilket inte visade nåt men nu när jag kände alla dessa symtom så tänkte jag att nu måste det ju vara på gång helt enkelt och jag hade rätt!!

Jag är ganska deprimerad för tillfället men detta gjorde mig riktigt upprymd. Det är så bra med för vi hade sex imorse och i förrgår och nu ikväll. Ska försöka oss på en omgång imorgon med

Jag åt pergotime dag 3-7.

Jag skrev ju förut att jag slutat med Prasteron men jag har fortsatt men bara med 25 mg per dag. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag tappar inte så mycket hår längre i alla fall.

• Tuvalina

Liv73, det fanns inte någon bipacksedel med Prasteronet. Däremot är vi några här som kontaktat läkemedelsföretaget som tillverkat prasteron. Enligt de finns det två interaktioner med DHEA - Antikoagulantia - alltså Fragmin, Trombyl och Waran blir förstärkt när man äter DHEA. I övrigt hade de inte mycket att säga om biverkningarna.

Jag kopplar inte riktigt men jag har läst på vissa sajter att DHEA kan vara en nackdel då det gäller blodproppar MEN eftersom det verkar ha en blodförtunnande effekt - då Trombyl faktiskt blir potentierat av DHEA så går det inte riktigt ihop i min skalle.

Vi4, Cff eller Germany kanske kan svara på om DHEA har någon neg. effekt vad gäller blodproppar...

Jag äter D-vitamin. Har köpt nya nu med 5000 ie. Har ätit D-vitamin ett halvår minst... Så det känns bra.

Svar på tråden Tips om dhea