• Tuvalina

Tips om dhea

Tänk att det kan bli så, att två fina mogna ägg inte blir befruktade. Kliniken tror att det nu med största sannolikhet beror på att mina ägg har sån dålig kvalitet att det inte fungerar längre.

Två fina ägg var det, som det inte hände något med. Trots all boostning med DHEA och infolic osv osv...

Det är över nu.

Kram

• Tuvalina
    myran6801 skrev 2012-11-06 13:21:24 följande:
    Tuvalina, försök att inte se ÄD som ett misslyckande utan som något fint. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök. Kram
    Jag det som en gåva.

Det svåraste är sorgen efter att vi hade en chans till ett genetiskt barn, vår fina son ... En chans som gick förlorad.
  • Tuvalina

Tack, ni är så himla fina och omtänksamma!

Pimpim, hur går det för dig? Har du fortsatt att äta DHEA?

Jag funderar på hur jag ska göra nu. Vi får ju förmodligen göra ÄD i maj-juni någon gång... men fram tills dess finns ju en möjighet till att ett mirakel sker... jag undrar vad jag ska göra för att bäst öka förutsättningarna?

• Tuvalina
    PimPim1 skrev 2012-11-06 19:56:53 följande:
    Tuvalina: Jag har fortsatt med dhea, snart 3 mån med den microniserade och tidigare ett par mån med 7-keto.. Provade dock att kombinera med L-arinin  de förra 2 cyklerna och fick mycket sämre mens.. Nu har jag en cykel med bara dhea och mannen är bortrest under Äl (lågsäsong altså:)) väntar mens om en vecka och hoppas på rikligare sådan nu utan L-arginin.

Har också börjat fundera på det här med imunförsvar och autonoma orsaker. Har läst någostans att det kan vara vanligt när man är äldre. Nu är det ju ingen garanti att det går bra för det men man vill ju gärna ge det eventuella guldägget en chans.. Läser febrilt om Prednisolon osv men har inte tagit upp det med någon doktor än.

Är inne på precis samma spår som du, vill optimera chanserna i hemmaförsök under några månader för att sedan försöka göra ÄD.    

Ja vad kan man göra? Tror inte jag kommer överge dhea tillskottet. Kommer förmodligen att försöka testa något cortisonpreparat och ev trombyl efter ÄL. Jag har tetat svaga plus vid två tillfällen och undrar om det kan vara så att dessa test verkligen stämt och sedan har kroppen stött bort det?

1000 tankar som vanligt! Hoppas du kan hitta någon lämplig strategi och sedan hitta ett lugn under de månader som är fram till ev ÄD. Vad har du gjort under hemmaförsöken mellan IVF? 
    Tack för du delar med dig.

Jag har tagit Omega-3 och D-vitamin samt nu senaste månaderna fertile xx, inofolic och DHEA. Nu inför IVF:en så slutade jag med DHEA, inofolic och Fertile xx. Jag har egen ägglossning men förmodligen är den lite svag då jag får spottings efter en vecka. Min man tycker att jag ska skippa alla tillskott nu.

Kände t.ex. ingen förbättring alls under tiden jag åt DHEA, jo möjligtvis fick jag lite mer ägglossningsflytningar i början, men inget piggare, fick hår på överläppen och la på mig mer bukfetma. Så jag vet inte... känner mig lite uppgiven nu, eftersom DHEA inte verkar ha haft någon god inverkan på IVF:et heller.
  • Tuvalina

MissB! Ska testa Pergo, är så rädd att få cystor bara... Men om jag får bra kontakt med sjukhuset så kan de ju hålla koll med UL!

• Tuvalina

Alynda, jag har haft cystor förut.

Körde en pergokur i augusti förra året, visserligen kändes mensen redan konstig innan jag började med kuren så kanske det redan var en cystra på gång... men jag fick utebliven mens och cysta. Fick sedan ta primolut nor för att få bort den. Så... ja, jag är lite rädd att använda pergotime. Jag ska prata med läkaren om detta och jag vill absolut att de kollar med UL vare sig de har tid eller ej!

Jättebra att det finns tillgång i Stockholm att göra UL när det behövs!!

• Tuvalina

Pratat med läkaren i Falun nu på em. Han tyckte absolut jag skulle fortsätta äta prasteron under tiden vi väntar på ÄD - men som sagt - prasteron verkar ju efter fyra månader inte haft någon som helst positiv effekt på IVF behandlingen så jag är skeptisk...

• Tuvalina

Linköping, vi är fler som vill beställa, vet inte om det blir billigare om man beställer en hel låda?

Svar på tråden Tips om dhea