PimPim1 skrev 2012-11-06 19:56:53 följande:
Tuvalina: Jag har fortsatt med dhea, snart 3 mån med den microniserade och tidigare ett par mån med 7-keto.. Provade dock att kombinera med L-arinin de förra 2 cyklerna och fick mycket sämre mens.. Nu har jag en cykel med bara dhea och mannen är bortrest under Äl (lågsäsong altså:)) väntar mens om en vecka och hoppas på rikligare sådan nu utan L-arginin.
Har också börjat fundera på det här med imunförsvar och autonoma orsaker. Har läst någostans att det kan vara vanligt när man är äldre. Nu är det ju ingen garanti att det går bra för det men man vill ju gärna ge det eventuella guldägget en chans.. Läser febrilt om Prednisolon osv men har inte tagit upp det med någon doktor än.
Är inne på precis samma spår som du, vill optimera chanserna i hemmaförsök under några månader för att sedan försöka göra ÄD.
Ja vad kan man göra? Tror inte jag kommer överge dhea tillskottet. Kommer förmodligen att försöka testa något cortisonpreparat och ev trombyl efter ÄL. Jag har tetat svaga plus vid två tillfällen och undrar om det kan vara så att dessa test verkligen stämt och sedan har kroppen stött bort det?
1000 tankar som vanligt! Hoppas du kan hitta någon lämplig strategi och sedan hitta ett lugn under de månader som är fram till ev ÄD. Vad har du gjort under hemmaförsöken mellan IVF?
Tack för du delar med dig.
Jag har tagit Omega-3 och D-vitamin samt nu senaste månaderna fertile xx, inofolic och DHEA. Nu inför IVF:en så slutade jag med DHEA, inofolic och Fertile xx. Jag har egen ägglossning men förmodligen är den lite svag då jag får spottings efter en vecka. Min man tycker att jag ska skippa alla tillskott nu.
Kände t.ex. ingen förbättring alls under tiden jag åt DHEA, jo möjligtvis fick jag lite mer ägglossningsflytningar i början, men inget piggare, fick hår på överläppen och la på mig mer bukfetma. Så jag vet inte... känner mig lite uppgiven nu, eftersom DHEA inte verkar ha haft någon god inverkan på IVF:et heller.