• Tuvalina

Tips om dhea

Susmar! Vet ju precis hur det känns! Vi står i ÄD kö nu och du ska se att när du inser att ÄD kan bli er väg så kommer det kännas ljusare! Stor varm kram till dig!

• Tuvalina

Cff, smyger in och säger grattis till dig!!

Önskar alla fortsatt lycka till!

Är inte aktiv här längre. Kram!

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2013-02-13 10:28:41 följande:
    Tack fina ni! Jag kikar bara in snabbt från jobbet, får återkomma mer med kommentarer till er andra sedan. Jag är 14 dagar efter äl idag. Jag har tagit 5mg kortison sedan äl och undrar nu om jag ska fortsätta med det? Funderar också på om jag ska fortsätta med progesteron, har tagit en liten dos varje kväll. Dessutom funderar jag på om jag skulle prova med barnalbyl/trombyl med tanke på mina andra mf. Men då måste jag övertala någon att skriva ut väl? Och eg. tror jag mer på att mf berott på dålig äggkvalitet, och då spelar ju ingen trombyl i världen någon roll.
    Om jag var du Vi4 så skulle jag ta progesteron och fortsätta med 5 mg kortison till v 12 i alla fall. Barnalbyl kan du ju köpa receptfritt på apoteket. Jag skulle göra allt jag kan för att få embryot att stanna kvar, då vet du ju att du gjort det i alla fall, sen om det har med äggkvaliteten att göra, kan du ju inte påverka men det andra kan du ju påverka genom att tillföra lite stödmediciner. Kram!!
  • Tuvalina

Vi4, jag har också mycket känslig mage. Har aldrig provat Albyl men med Trombyl känner jag aldrig något.

• Tuvalina

Mianhjärta, om jag var du så skulle jag äta Trombyl nu 100 mg - det kan ha en positiv inverkan att förebygga missfallet.

Jag skulle absolut sluta med DHEA om jag blev gravid. Finns ingen anledning att riskera något.

Hej alla! Förresten, jag läser här ibland även om jag inte orkar skriva direkt.

Cff, jag beklagar att det inte tog sig, hoppas det rättar till sig fort nu så att du kommer i form igen. Tyvärr har jag förstått av erfarenhet att då det kommer till hormoner så går det långsamt och det är mycket i kroppen som ska fungera så att allt faller på plats och det är just TID som behövs ibland...

Älva, önskar dig ett stort grattis och lycka till!

Germany och Vi4 - tänker på er och är glad för att ni blivit gravida!

• Tuvalina

Tack Germany. Just nu mår jag bättre och bättre. Vilket bådar gott. Faktum är att jag börjat med Dhea igen. Äter 75 mg per dag. Förstod att håravfallet troligtvis berodde på något annat, min medicin mot förhöjt prolaktin förmodligen. Jag har ju mest fått för mig att DHEA förstörde mina ägg eftersom de blev sämre efter jag börjat ta dem. Men så kan det omöjligt vara?

Susmar. Var tänker ni göra ÄD? Vi ska göra det i Åbo, då får man ersättning från F-kassan.

• Tuvalina

Germany, tack för dina ord! De värmer! Jag är mycket medveten om att DHEA inte rek vid endo. Min endo har lugnat ned sig rejält efter graviditeten. Men jag har ju en cysta på äggstocken. Och jag har ju helt klart tecken på östrogendominans eftersom jag har ömma bröst i follikelfasen och väldigt ömma bröst i lutealfasen trots tillförande av progesteron. Så, det kanske inte är någon bra idé med Prasteron trots allt

Svar på tråden Tips om dhea