Tuvalina - Vad skönt att höra att du fokuserar ett tag till med egna ägg. Jag tror det växer fram för oss alla när vi känner att det är kört och där är vi inte fullt ut än, vare sig du eller jag. Heja på nu!
.
Jag har även pratat med läkemedlesverket ang. kombinationen DHEA & trombyl och jag tror inte att jag vågar kombinera dessa preparat, även om det kanske är så att risken ändå är liten?
Ja, det är verkligen mycket som kan sätta "myror i huvudet" på en när man börjar efterforska det ena och det andra. Jag frågade min läkare i går som jag går hos här hemma om jag skulle ha uppehåll med prasteron om vi nu kommer att misslyckas vid kommande IVF, men nej....det tyckte han inte.
Jag blir riktigt brydd i bland när jag frågat såväl läkare, tillverkarna av prasterone, apotek osv om just detta med hur länge man ska äta preparatet och om man ska ha uppehåll för bästa effekt. Ingen vet riktigt.....för preparatet är som jag fattade egentligen inte godkänt på nåt "vänster" och därmed så är det ingen som vet riktigt. Suck!
Jag tog inget DHEA-S prov idag utan bara TSH, T4 & T3 då jag stoppade i mig en tablett prasteron i morse (vill hellst vara utan i 24 timmar innan jag tar provet).
Jo, jag kollade mina äggledare i går och det såg bra ut. Obehagligt att slänga sig upp i stolen när "tant röd" är med. Men det gick bra och nu ser jag bara framåt.
Förresten så kom jag på mig själv idag med att jag faktiskt hanterar stress mycket bra just nu! Jag har jättemycket att göra och idag börjar jag även att jobba efter 2 veckors semester och när jag kände hur stressen över att hinna med allt som jag måste hinna med framförallt idag, så kom jag på mig själv att stanna upp och andas ut och tänka att inget är överhängande och tänk att wips direkt så försvann stressen och jag ska verkligen försöka tänka till om jag känner mig minsta lilla stressad nu framöver. Stress ÄR verkligen till viss del hanterbar. Det kan vara värt ett försök att vara medveten om att stressen går att mota bort innan den kommit in genom dörren.