• MissBoring

Tips om dhea

Vi4, jag har ju glömt jag fick ju en sån kemisk grav i sep/okt förra året och jag gjode ju IVF direkt efter. Nu blev det ju inget av den IVF:en iof men läkaren visste om det och tyckte inte det spelade någon roll eftersom mensen bara blev ett par dagar sen!

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2013-01-12 17:38:04 följande:
    MissB, är på dag 28 idag, tempen har sjunkit och spottings på väg. Inget guldägg denna cykel men som sagt ska jag kanske testa lite egen stimulering denna gång. Men vad tror du/ni om att enbart ta ovitrelle när det är glad gubbe?

Att jag fått nytt jobb är inget jag är direkt glad åt, det är väl därför jag inget sagt :-0

Som tur är har vi planer i full gång att starta eget jag och min man. Det ska bli kul.

Det är nog så jag tänker göra om jag ska göra en hemstimulering. Kolla äl och när glada gubbn kommer ta ovitrellen!

Aj då.. jag har för mig att du inte trivdes på gamla jobbet så jag trodde du därför sökt dig vidare! Sorry. Då får jag tro på att du istället snart hittar ett fin fint jobb. Har iaf en kompis som jobbar där, fast annan del av Sverige, och hon trivs fin fint så kanske du gör det med
  • MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-13 22:51:51 följande:
    Hej cff, sprutande gick bra igår. Jag tar 450 ie nu tills torsdag ska ta blodprov och vul då. Jag tycker att det mindre ont med fostimon än menopur.

Brukar du värma kapseln i handen lite innan, för det brukar hjälpa till att det gör mindre ont. Den här gången har det bara gjort ont en enda gång hittills och det va när jag inte tagit fram kapseln en stund innan..
  • MissBoring

Vi4, oj oj vad hemskt med ambulans och smärta!! skönt du fick reda på vad det är och att du nu får medicin (antar jag!)
    Hoppas blödningen kommer snart så du inte behöver få hjälp att sätta igång det. Nu tycker jag nog också att det gått så pass många dagar att det kanske är bra att du väntar till nästa cykel.

Blodprov lämnat, svar imorgon och vul gjort. Hade kommit fram fler folikar och i bra storlek på hösida på väsida är det fortfarande 4 st men har faktiskt inte växt lika mycket, men iaf 4 st över 17 nu och två till som är 14-15 mm.
    Dock så ringde kliniken förut och inget blir ju bestämt innan dom har provsvaret imorgon men hon sa att dom räknar äp till torsdag.. spontant så blir jag lite tveksam för sist så va blåsorna 20-22 på vul på fredagen och så tog jag ovitrellen på lördag och äp må måndag. Det bli ju toppen bra men om vi nu ska göra undefär samma tidsrymd men att blåsorna är mindre så är jag ju tveksam till om de hinner mogna...!? Får snällt avvakta och höra vad dom säger om värdet på blodprovet imorgon så får vi väl diskuttera utifrån det!

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2013-01-14 11:58:32 följande:
    MsBoring, ja penicillin. Ja visst är det lite väl många dagar över. Börjar hoppas på att jag plötsligt ska fåstarkt plus ändå, men det är ju bara drömmar. När det gäller 17 mm så har min gyn alltid haft det som riktlinje för när det är dags för äl-spruta. När den första är 17 mm så vill de att man ska dra igång för ÄP. Det låter i så fall som att torsdag kan vara perfekt. De mognar ju på sig av äl-sprutan med. Kul att fler växt till sig också. Visst önskar man att de kunde "märka" blåsorna så man fick veta hur det gick för dem var och en?  
    Förstår hur tankarna går och hoppet lyser det är det som är så jobbigt med att inte veta Obestämd
    Tack för din info ang äp, då kan jag ju känna mig lite lugnare ska ju även ta en spruta till ikväll så med den och sen ovitrellen då så kanske det blir fint!

Älva, jag har nog haft ganska så lik mens som vanligt under nedregleringen. Ja förutom denna gång när den aldrig slutade då, men förra gången så va den som vanligt (å denna gången med ibörjan) så du får väl vänta lite och se när den poppar igång. Annars tycker jag faktiskt du ska ta klinikens tid till dittt förtogande och höra vad dom säger!
  • MissBoring

Men inte måste du berätta för chefen att du ska va sjukskriven? Jag kan inte kolla din länk i mobilen men i vilket fall som helst så har man ju en vecka man kan va sjuk utan intyg... förstår att det är skönt med öppna kort men för det behöver du inte tala om att du tänker va sjukskriven.. eller så får du lägga fram det med att du kommer va sjukskriven pga ingreppen som ingår! Lycka till!

• MissBoring

Älva vad härligt!! Fint med bra chefter, synd dom inte är så många  Flört

• MissBoring

Hej tjejer. Jag skrev aldrig igår, men Vc hade skickat iväg mitt prov utan personnummer på så kliniken ringde igår och sa de kan ju inte alnalysera detta prov... så där stod vi igår utan indikationer på om vi skulle ta Ovitrellen eller inte Skrikandes Läkaren kollade gamla journaler och räknade sanolikhter och sa vi skulle köra! Var tveksam men tänke att okej..vad finns det att göra..
    Sen blev jag så förbannad så jag ringde VC och sa de får fixa en ny analys själva här i stan på labb. Jag sa att jga ska vlä iaf få kunna bespara mig 25000 kr om jag får svaret imorgon (idag) för är då värdet dåligt så kan vi ju vlja att avbryta då!
    MEN nu ringde sköterskan och sa provet har kommit ikapp och är jätte bra Solig t.om att hon lät väldigt glad i telefonen och sa hon va så glad för vår skull att provet va bra eftersom vi haft så mycket otur hittills, så nu tar vi en dag i taget framöver Drömmer Imorgon kl 08,00 blir det äp!

• MissBoring
    cff skrev 2013-01-16 10:33:23 följande:

Missboring - härligt att blodprovet var bra. Jag antar att det var Östradiol (jag får ju inte göra några såna blodprov när jag gör IVF så jag har inte full koll utan har bara läst om det på nätet)? I så fall är det ju toppen för det visar väl på hur många mogna folliklar man faktiskt har (200-300 pg/ml/mogen follikel).
    Jag tror att jag skall försöka få en remiss så att jag kan ta detta också i kommande cykel.

Tack för tipset om att värma i handen - jag har inte alltid varit så nog med det  - skall vara det den här gången. Skall också testa låret och kärlekshandtagen (just när jag skall ta sprutor är jag otroligt tacksam för mitt extra hull :).  

Jag är också tacksam för hullet när sprutan ska in, tänk att bara sticka in i skinnet FörvånadSkrattande
    gör du så med att värma lite, har gått super bra för mig denna gången och då har jag ju ändå på slutet sprutat in  450 ei så det är ju en del som ska in..

Ja, det är Östadiol som kollas men det kan nog inte stämma med att man kan utläsa antalet mogna folikar!? för jag har 6 som läkaren räknar med att kunna plocka och 2 till som ligger strax efter men resten har legat så långt efter att gyn inte ens mätt dem så jag kan inte ha så många mogna som mitt prov visade.. däremot så är det ju så att värdet ska visa att folikarna är mogna att plockas! Hoppas hoppas nu bara att det inte bara är så att det krånglat så mycket att värdet är högt och bra men folikarna tomma.. men men jag ska försöka inte fundera så mycket nu utan ta ett steg i taget och va glad åt att provet äntligen visade bra Solig
Svar på tråden Tips om dhea