Lillstoran skrev 2013-01-04 04:42:01 följande:
Det är fortfarande vanligt att få barn upp till 43 år. Dvs. att man blivit gravid vid 42 år. Känner många som blivit det på naturlig väg. Men då kanske man tidigare har fått flera barn och haft lätt att bli gravid. Med tanke på resultaten i 40 + tråden ser det dock inte så lovande ut - för att vara ärlig. De få som lyckats verkar ha varit personer med förhållandevis goda förutsättningar för sin ålder. Låg dos, hyfsat många ägg, förmågan att långtidsodla och lyckas få ägg till frysen.
Kan du inte bara va snäll och sluta referera till 40+ tråden och hur dåligt det är där. Även här är ju de flesta av oss lite äldre och vi är medvetna om att vi inte är dom fertilaste i världen men kanske att vi inte behöver få det upp i ansiktet?
Sen är det ju självklart att trådar som är mer blandade ger "bättre resultat". Jag är ofta ute och läser i andra trådar och blir peppad av de som får plus, oavsett ålder men för mig känns det skönt att få ha en tråd där jag kan skriva till jämnlikar. Till andra som också har en längre väg att gå men som fortfarande har hoppet lysande.
Du är ju inte så mycket yngre själv och för dig har det ju "so far" gått bra för. Det finns ju chans fortfarande.
Men som sagt, jag tror faktiskt jag kan prata för oss alla som kämpar, vi är medvetna om att chanserna bli mindre ju fler år som går men det är inte det som vi behöver bli påminda om utan mer de gånger då det faktiskt går!
Jag blir själv iaf ledsen när jag läser: "med tanke på 40+ tråden så ser det dock inte så lovade ut, ärligt talat".
Nu är det snart dags för dig om jag inte minns fel så lycka till med förlossningen