• MissBoring

Tips om dhea

Tuvalina skrev 2013-01-03 19:26:52 följande:
    Härligt MissB med sprutstart!! Nu är det snart på gång!!

Min temp är jättekonstigt. Den är högre nattetid än vad den är på kvällen... men den har inte sjunkit under den temp jag fick efter ÄL i alla fall...

Jag har också testat tempen på kvällen. Lagt mig still en stund och sen tempat å den är nästan alltid lägre eller möjligen samma som innan jag klev upp på morgonen. Så jag tror det ä normalt

Ja det är verkligen skönt
  • MissBoring
    Lillstoran skrev 2013-01-04 04:42:01 följande:

Det är fortfarande vanligt att få barn upp till 43 år. Dvs. att man blivit gravid vid 42 år. Känner många som blivit det på naturlig väg. Men då kanske man tidigare har fått flera barn och haft lätt att bli gravid. Med tanke på resultaten i 40 + tråden ser det dock inte så lovande ut - för att vara ärlig. De få som lyckats verkar ha varit personer med förhållandevis goda förutsättningar för sin ålder. Låg dos, hyfsat många ägg, förmågan att långtidsodla och lyckas få ägg till frysen.
    Kan du inte bara va snäll och sluta referera till 40+ tråden och hur dåligt det är där. Även här är ju de flesta av oss lite äldre och vi är medvetna om att vi inte är dom fertilaste i världen men kanske att vi inte behöver få det upp i ansiktet?
    Sen är det ju självklart att trådar som är mer blandade ger "bättre resultat". Jag är ofta ute och läser i andra trådar och blir peppad av de som får plus, oavsett ålder men för mig känns det skönt att få ha en tråd där jag kan skriva till jämnlikar. Till andra som också har en längre väg att gå men som fortfarande har hoppet lysande.

Du är ju inte så mycket yngre själv och för dig har det ju "so far" gått bra för. Det finns ju chans fortfarande.

Men som sagt, jag tror faktiskt jag kan prata för oss alla som kämpar, vi är medvetna om att chanserna bli mindre ju fler år som går men det är inte det som vi behöver bli påminda om utan mer de gånger då det faktiskt går!

Jag blir själv iaf ledsen när jag läser: "med tanke på 40+ tråden så ser det dock inte så lovade ut, ärligt talat".

Nu är det snart dags för dig om jag inte minns fel så lycka till med förlossningen Glad

• MissBoring

Tuva. Progesteronet kan höja tempen lite men vi hoppas det är av hcg som höjningen sker av

• MissBoring

Tack det går bra. 5:e sprutan satt idag å blodprov och ett vul (pånmitt eget initiativ) imorgon så då får vi ju en hint om vad som sker! Trodde sprayens vallningar skulle ge med sig när jag nu dragit ner den och börjat spruta men det håller i sig. Kommer nog aldrig förstå mig på det här med IVF och vad som händer i kroppen men det gör inget å inte vallningarna heller egentligen, lite att stå ut med när jag tänker på vad resultatet ska bli

Kram

• MissBoring

Tack ska ni ha. Känns spännande idag fågad igår om sambon va lite spänd inför idag? Äh.. näe det är ju en rutinkontroll!? Njae.. det ä ju nu vi kan se hur många folikar som är på gång och att ingen redan skenat iväg. Jaha.. ja mn det har ju varit bra dom andra gångerna så det räknar jag ju med nu också. önskar jag kunde va lite mer så

Jag fick också avslag från arbetsgivaren. Jobbar på ett ganska stort privat företag men icket =\

Ha en bra dag alla!

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2013-01-07 08:54:25 följande:
    Och så säger jag god morgon via mobilen, jag blev utloggad från Fl när jag nästan var klar med ett långt inlägg i går kväll med kommentarer till er alla (och just hade markerat det för att säkerhetskopiera innan jag skickade så poff försvann allt) trist! och sen kom jag inte in via datorn igen heller, plus att det blev försent att återskapa allt, så jag återkommer med kommentarer till er alla. Ha en fin dag!
    hur kan man återskapa?? hände mig precis också!!
  • MissBoring

Jag är idag på sprutdag 6 (5 sprutor har jag alltså kickat in innan vul)
    lite drygt 6 mm  slemhinna och 4 folikar 6-7 mm och ett gäng mindre. Så får vi se hur det utvecklar sig!

• MissBoring

Glad för alla tummar och hejjarrop jag får

Ska tillbaka på fredag så då hoppas jag hinnan tjockat till sig.mär inte så orolig för det blir ju iqf inte et förrän mitten av nästq vecka så då har den ju ganska lång tid att tjocka på sig! Hoppas du har rätt Germany och att några små hinner i fatt! Fortsättning följer

• MissBoring

Tack. Ja det är långa jag kör. 375 enheter menopur är min melodi

En fråga, vad är Cetrodide?

Va bäl ett väldigt högt amh?

• MissBoring

Jaha okej. Då hade jag bara en annan sort när jag gjorde korta.

Spännande med första Ivf:en

Svar på tråden Tips om dhea