• MissBoring

Tips om dhea

Pippi70 skrev 2012-12-13 15:18:18 följande:
    Har också fått det långa protokollet denna gång, varför vet jag inte.. Jag har ätit prasteron i två månader drygt och det kommer att bli tre innan jag kör igång... Till mig sa de ingenting om det utan bara att jag skulle sluta äta det när jag började spraya. Ska bli intressant och se vad läkaren svarar dig germany.

Jag fick mens idag:( så hemmaförsöket gick ej:((

Får jag fråga var du går? Min läkare så ju jag skulle fortsätta å det blev helt galet. Såddet känns ju som din läkare har bättre koll!
  • MissBoring
    Pippi70 skrev 2012-12-13 19:54:00 följande:
    Miss B , jag går på kliniken i Falun,
    Har haft lite olika läkare där, och det är verkar som de har lite olika åsikter om saker o ting har jag märkt...
    Och säger lite olika från gång till gång...
    Det är nog inte helt lätt för dem alla gånger.... Vi är ju så olika kvinnor och reagerar så olika var och en av oss... Alla är vi unika!! Vad enkelt det hade varit om det fanns ett facit och alla fick följa det:) så fick vi alla bli föräldrar till slut:)

haha ja då går vi ju på samma klinik... kanske som du säger.. men å andra sidan hur läkemedel dom skriver ut borde dom ju veta hur dom fungerar i själva ivf:en.. Jaja nu har jag ju börjat om så nu hoppas jag det går vägen :)
  • MissBoring
    Pippi70 skrev 2012-12-13 21:51:30 följande:
    Håller med dig,miss B,de borde absolut kunna lite mer om hur detta kan påverka!
    Jag har inte hängt med så noga här i tråden på ett tag... Men visst var det så att du fick fortsätta med nedregleringen en cykel till? Har du slutat med prasteronet nu? När börjar du med sprutorna?
    Japp det stämmer. Jag fortsatte med pasteronet när jag började spraya, det ledde till att när jag skulle börjat spruta så hade jag en slemhinna på 15,2 mm. De sa vi va tvugna att avbryta försöket, men om jag orkade va fortsatt nedreglerat så kunde jag fortsätta spraya för att undvika att det blev en rubbad cykel när jag sprayandet avslutades. Så nu sprayar jag på, har världens biverkningar denna gång.. men dom kom efter att jag skulle börjat spruta, vallningar som inte är av denna värld och så gråter jag...suck, i söndags och måndags va det verkligen katastrof, jag höll på att gå hem från jobbet!! så på måndag kväll tänkte jag: äsch jag går inte till jobbet imorgon jag pallar inte. Å så vaknade jag på tisdag morgon och va som vanligt..varför ska inte jag gå till jobbet SkrattandeSkrattandeSkrattande galet vilken berg och dalbana detta är...
    Börjar spruta 2 januari så äp v3. Sköterskan sa hon vill ha lite extra koll på mig så hon ville inte att jag skulle börja spruta tidigare då det inte fanns någon på plats som kunde kolla blodproverna å hade det inte strulat nu så sa hon jag hade kunnat få köra ändå men med detta så sa hon att hon inte kände det kändes rätt. Så vi avvaktar till 2 jan. Och jag har fixat ett vul till 3-4 för att va säker på att inte slemhinnan växt till sig igen!
    Jag hade redan slutat med pasteronet när jag gjorde vul och upptäckte den tjocka slemhinnan och jag tänker inte börja igen. Just det, jo jag fick ju mer biverkningar tidigt och det va då jag kände det inte kunde va bra med pasteronet ihop med sprayandet å då slutade jag, men det va ju uppenbarligen inte i tid.

när börjar du??    
  • MissBoring

Kära Germany vad roligt att läsa att du fått ett plus! Försök att ta en dag i taget och njut När började du ana att det va något på gång? Kram

• MissBoring

Jag kommer inte ihåg vårt jag läst det men jag har läst att jag inte skulle ta inflammations nedsättande i samband med dhea. Undrar om det kan ha varit Tuva som skrev om det?

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-12-18 10:00:34 följande:
    Jag har inte skrivit det. DHEA i samband med Trombyl potentierar effekten av Trombyl. Det är nog det du tänker på missB!

Aha, ja du ser, jag blir helt snurrig av all info!!
    Hoppas du har det bra fina du {#emotions_dlg.flower}
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-12-18 13:34:31 följande:
    Just nu är jag glad, var på planeringsmöte inför IVF i jan. Bad att få vul nu i vanlig cykel, dag 9. Hade 9 folliklar på Hö och Ca 5 på vä. Livmodern fin och bra slemhinna. Dessutom sa hon att CvL beräknade att mina chanser var 10-20% nu, förra gången 15-25. Det är ju bra med tanke på att jag är över 41. Så just nu är jag glad
    hejja, vad härligt Solig
  • MissBoring

Jag har aldrig kollat mitt AMH så jag skulle kanske inte heller ätit från första början... jaja alltid lär man sig nått =/ när jag började läsa så förstod jag det som att det inte va någon fara för att det ändå fanns i kroppen... Klart man inte ska överäta nått men... kanske därför min slemhinna produserades fast den inte skulle för jag hade för mycket DHEA i kroppen.. jaja nu har jag ju iaf slutat för en bra stund sen så jag hoppas det inte förstört mina chanser nått mer.

God jul till er alla! Tomte

• MissBoring

Lite utanför ämnet igen men jag håller med dig där Tuva. Alla gör som dom vill men det kan va skönt att folk vet om ifall att det går fel. Å OM det hade gått fel för prinsessan så är hon ju inte heller mer än människa..

Gott slut på er

Svar på tråden Tips om dhea