• MissBoring

Tips om dhea

Någon som äter pasteron/dhea som blivit yr efter en veckas intag?

• MissBoring
    germany skrev 2012-07-31 13:25:28 följande:
    Hej Miss B! Jag har mått bra hela tiden och har nu ätit Prasteron i snart 2 månader.
    Jag fick alldeles i början (de första veckorna) väldigt fin hy.
    Har däremot märkt att när mensen är på intågande så  får jag lite flera finnar än motför innan intag av DHEA.
    När jag var yngre fick jag alltid några finnar i samband med att mensen var på gång, men sista åren så har min hy ofta varit helt finnfri. Så jag är faktiskt jätteglad att jag nu verkar ha fått tillbaka dom för det är ju ändå ett tecken på att hormonerna "håller i gång" Skrattande 

Känner också av aktivitet i äggstockarna kring och efter ÄL.
    Väntar nu min mens som borde dyka upp i morgon (för jag tror inte det tagit sig den naturliga vägen den här gången heller).

Antar att du tar 50 mg? Jag tror att man reagerar olika på DHEA beroende på hur mkt DHEA man har i kroppen naturligt. Kanske har du fortfarande hyfsat nivå av detta hormon och därför känner du och andra av det i mer obehagliga former motför jag som mest troligt hade väldigt lågt DHEA i kroppen innan start med preparatet.

Om man får obehag så kan man prova med att tillfälligt trappa ner och så öka på igen när man tycker att obehagen försvunnit. Men jag hoppas ändå att du kan klara av att äta 50 mg, för på sikt så är ju 25 mg inte mycket att "hurra" för.

God morgon :)
    Tack för svar.
    Jag är inte yr i dag, kanske det va nått annat!!? va från morgonen och fram till lite efter lunch.
    Annars har jag märkt att jag har fått en lite huvudvärk.. inte så mycket att jag behöver ta en tablett men att det känns lite i huvdet iaf, ja svårt att förklara, lite simmande huvudvärk kanske jag ska säga men inte så pass att det riktigt gör ont Skrattande
    Jag började med 50 mg i måndags, hade kört en vecka med 25 innan dess. Tror inte jag behöver trappa ner pga av detta iaf, får väl se vad som händer om en vecka eller två...
    Hoppas din mens inte kommer, även om du själv inte tror det Solig
  • MissBoring
    linköping68 skrev 2012-07-31 21:13:39 följande:
    Hoppar gärna med i denna tråd om det är OK....

Äter inte DHEA i dagsläget, men är intresserad av att prova, om jag vågar. Har läst en del och hört en del från många att det verkar fungera. Ska försöka få min ordinarie gyn att kolla mitt DHEA innan jag börjar äta, då jag äter en del andra mediciner. Så jag vill inte äta en massa piller som ev kan påverka medicinen.
    Jag äter inget annat så jag chansade Drömmer men det känns lite sådär att stoppa i sig något som man inte 100% vet att det är rätt innehåll.. men Tjorven och dom andra har ju mått bra så jag hoppas jag hänger med på det bananskalet Tungan ute
  • MissBoring
    Jegs skrev 2012-08-01 21:45:57 följande:
    Hello,
    Jag har i dag fått hem mina DHEA tabletter (beställde burken som anslagits i tidigare inlägg..). Dock var det ingen burk som kom hem utan ett någo mystiskt vakuumpaketerad plastpåse med 180 tabletter.. Lite läskigt känns det måste jag säga.. :/
    Ska nog avvakta måndag och prata med Huddinge om vad de säger om just DHEA.
    Men om jag nu ska börja knapra, är det någon viss tid i cykeln som man ska börja, eller bara köra igång?
    // Jegs

Tror aldrig dom skulle komma igenom tullen om de skickade i burken... vet inte säkert, bara min egna tanke ;)
  • MissBoring

Jag har ätit i dryga 14 dagar å har inte haft några symtom som liknar dina.

däemot så har jag vid flertalet tillfället haft som en fladdrande huvudvärk. Jag som alltid har haft fin hy har mot vad många nadra fått, en del blemmor i ansiktet och mindre finnar i hårbotten!?

å kanske är det för tidigt men inte känner jag heller att jag blivit så mycket piggare..

men i det stora hela känns allt som vanligt

Hoppas på den där "biverkningen" med viktminskningen ska kicka in

• MissBoring

Känner mig inte heller orolig. Försöker bara komma ihåg att va lite uppmärksam

kommer bli jätte spännande att följa din nästa IVF Germany. Vi har ju redan haft en bra start i + tråden med en graviditet efter 3 mån dhea så det känns extra spånnande nu när fler provar.

• MissBoring
    Cice skrev 2012-08-13 12:00:29 följande:
    Miss Boring ,
    Jag blev nyfiken, vilken tråd du pratar om?
    Jag  vill gärna läsa  i denna tråd, kan du vara snäll och skicka adress.
    Tusen tack{#emotions_dlg.flower}   
    Cice, det är 40+ tråden som du redan varit inne och kikat i :) där fick ju en av tjejerna sin bästa skörd någonsin efter att ha ätit dhea i 3 månader och hon blev ju gravid också Solig
  • MissBoring
    Germany, vi kör hemma ett tag och precis som du säger så vill jag ha hunnit äta i minst 2 månader. Så egentligen skulle det kunna handla om att köra i oktober cykeln, men då ska vi åka utomlands en vecka så vi får se om det går att få till iaf eller om vi måste vänta ytterligare en månad... Känns blandat, skönt att slippa IVF på en längre tid men samtidigt så knackar tiden på axeln Obestämd

Hoppas verkligen att du får som du vill, isf vill jag gärna ha lite tips på hur du la upp det och vad du begärt!
    Lycka till med starten.
  • MissBoring

Gaaa, det lät spännande med homopat/läkare, uppdatera gärna vad han/hon säger!!
    Jag har inte provat. Men nu har jag bokat tid hos zonterapeft som har gott rykte. Dock sa hon att jag helst skulle kommit till henne innan jag började IVF svängen då det är lättare att behandla en opåverkad kropp (alltså förutom ev egen påverkan) men vi får väl se. Har allid sett allt sånt här som humbung men då jag efter min shiatzu behandling känt att kroppen blivit mycket starkare så vill jag även prova detta. Hade velat gå kvar hos Shiatzun men hon bor 55 mil bort så...

• MissBoring
    myran6801 skrev 2012-08-28 15:19:47 följande:
    Jag slutade med dhea och då försvann problemen med hyn. Talgproduktionen ökade när jag tog tabletterna vilket medförde finnig hy. Men som sagt, det gick över när jag slutade.
    Hej myran, hur länge åt du? å märkte du någon skilland på Ivf:en/erna efter du ätit det?
Svar på tråden Tips om dhea