Anonym skrev 2012-04-10 21:40:35 följande:
Jag är handikappad, har svåra allergier, är manodepressiv och har haft cancer. Tur - nej, inte direkt.
Men jag har ALDRIG någonsin tagit en massa bidrag bara för att jag kunnat.
Inte ens som student tog jag bostadsbidraget trots att jag levde som ensamstående och mina räkningar utgjorde mer än halva inkomsten (och kurslitteratur och pendlingskort åt upp en stor del av resten).
Jag jobbade redan under gymnasiet, när jag bodde 50 mil från mina föräldrar som inte gav mig ett öre.
Extraknäckte ideellt under hela min universitetstid för arbetsmeriterna.
Jobbade med skitjobb i Norge åren efter examen, för att ha en försörjning.
Just nu har jag 2 jobb! Har inte haft en semester på 3 år!
Hellre det än att vara en lat samhällsparasit.
Jag har haft tur som har träffat en fantastisk man, men det var inte tur att jag skaffade barn med honom! Det var ett välavvägt beslut. Utan honom hade det inte blivit några barn alls.
Är du bipolär, har 2 jobb och inte haft en semesterdag på 3 år är du inne i en manisk fas.
Mani är tvärt emot vad många och du tror inte ett friskt tillstånd utan det är på många sätt allvarligare än den depressiva fasen.
Du talar dig varm för ett beteende som mycket sjukt bara för att kunna få dela ut lite kängor.
Jag undrar, vad trodde du att du skulle vinna med din historia mer än att du gör det så enkelt för andra att genomskåda dig?
Om du inte förstår att du nyss gjorde bort dig själv på ett mycket genant sätt så är du verkligen illa ute.