Legacy skrev 2012-03-20 15:04:10 följande:
Man vänder inte hamburgare på Mc Donalds doh
Mc Donalds är troligen den viktigaste arbetsgivaren jag haft, de gav mig en bra grund att stå på inför mitt kommande arbetsliv i hur man förväntas prestera och bete sig. Jag jobbade med kollegor som var 50+, många av oss var mellan 20-30 och ett par mellan 30-50.
Vad är det som är så fel med att "vända hamburgare"? Har du själv stått där på golvet och försökt ta dig igenom ett 8timmarspass?
Inget fel med att jobba där, jag är fullt övertygad att det krävs både fysisk som psykisk styrka, att det är både stressigt och pressande.
Jag pratar endast om att de som av olika skäl är arbetslösa, blivit friskförklarade av FK eller går på försörjningsstöd bara kan ta sig i kragen och skaffa ett arbete, att det finns massor med arbeten. De flesta massor av arbeten som inte kräver utbildning eller erfaren het är just snabbmatsbranschen och callcenter.
Jag påvisar bara att alla faktiskt inte är mellan 18-25 år, många är betydligt äldre.
Tror du att dessa ställen anställer 45+ utan erfarenhet på området, de som kanske är lite sjuka, lite slitna i kroppen, inte har lika mycket ork som en 20-åring?