Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32  
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Petto 83 TD 8/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn
    Petto 83: Nämen gud vad roligt att du fått plus, jättegrattis till er!! {#emotions_dlg.flower} Med alla symptom du tidigare räknade upp hade jag verkligen blivit förvånad om du inte var gravid. Det är spännande och nervöst med dom där testerna.. jag testade i fredags, söndags, måndags och igår. Detta till största del pga att jag till och från har sådan kraftig molvärk och tror att mensen ska komma hela tiden, och sen vill jag försäkra mig om att plusset inte försvunnit! Glad

A79: Tack! Hjärta Hoppas att jag även får turen att hoppa ner ett steg i listan framåt slutet av året. Det är helt otroligt att jag blivit gravid genom IVF, kan inte fatta att det gick vägen till sist. Det kändes ganska hopplöst här på slutet och jag var helt inställd på att köpa ett till 3-pack. Håller tummar och tår för att det går vägen för alla som kämpar och är i startgroparna för sina försök! Solig

EEJ: Ja, det har verkligen gått bra för många i tråden. Alla som lyckades på första försöket höjde förmodligen statistiken rejält för Umeå! Flört 

Äppelkaka: Vad roligt att du har skapat en gravid-tråd! Skrattande Ska genast besöka den.
  • drömmer om ett barn
    LongingForAChild: Vad jobbigt att du har fått dras med feber ända sedan Hysteroskopin.. Rynkar på näsan Kan det ha med spiralen att göra månntro?
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Jag kommer absolut att fortsätta vara aktiv i denna tråd, den är ju grunden till att jag orkat kämpa vidare genom alla våra försök! Solig

Jag har ingen aning om hur oddsen ser ut efter olika antal behandlingar men läste någonstans att chansen ökar ju fler försök man gör. Och det låter rimligt när man tänker efter. Om oddsen skulle försämras så hade inte folk lyckats efter 8, 10 eller 12 försök. Tror inte att klinikerna heller skulle låta en fortsätta om chansen var liten. Förstår dock att du funderar på detta, det har jag också gjort vid flertalet tillfällen.

Jag får alltid dålig mage samma dag som mensen kommer, det slår aldrig fel. Hittade en gång en tråd om detta ämne här på Familjeliv och det var jättemånga som hade samma "problem" så det verkar vara HELT normalt! Tungan ute

barreliten: Vad underbart att få se det lilla livet på RUL, måste kännas helt otroligt! Drömmer Grattis till er! {#emotions_dlg.flower} Hur mår du, några krämpor?

daduck: Välkommen hit och grattis till ruvarstatus! Solig Kan lägga in dig i listan. När har du testdag? Blev du överstimulerad efter äggplocket eller vad är anledningen till att ni gjorde FET?

Tinzu: Jag har inte heller hört talas om knölar på skalet. Vad konstigt att kliniken inte nämnde något om det tjocka skalet vid återföringen.. sånt kan säkert påverka och det är ju bra om man blir upplyst om saken iallafall, likaväl som man får info om embryot är av dålig kvalitet på annat sätt.

LongingForAChild: Men det är ju feber för dig.. vad konstig de resonerar! Förvånad Hoppas att tempen inte blir högre och att du börjar må bättre snart.

Petto 83: Det dröjde över en vecka innan vi fick brev från kliniken angående vårt återstående embryo så det är säkert på gång snart. Har ni fått en räkning? Hur mycket ligger den på? Låter ju jättemärkligt.. enda gången vi fått en räkning var när vi skulle betala vårt 3-pack.
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Har alltid undrat hur det fungerar när man ska framkalla blödning inför ivf. I "vanliga fall" ska det ju gå en vanlig mens mellan två behandlingar, men om man inte har egen mens eller får den sällan så är det väl andra regler som gäller?
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32  
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar
    * Petto 83 TD 8/3
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn
    daduck: Okej, så ni har gjort ett färskförsök tidigare. Hur många embryon blev det totalt? Himla roligt att få en blasto tillbaka, dom brukar det vara krut i. Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

Petto 83: Aha, infrysningen! Glad Verkligen bra omgång för er, bättre kunde det inte ha gått! Solig

Kvinna32 och Lappgeten: Hur går det för er?   
  • drömmer om ett barn
    Tinzu: Usch, förstår att du är besviken.. Rynkar på näsan Det har blivit tokigt på många sätt när det gäller er och det är klart att det måste kännas som att allt är bortkastat. Gjorde ni vanlig IVF eller ISCI? Känns som att själva befruktningen borde bli problematiskt med tjockt skal. Hade ingen aning om att det kan hindra utvecklingen. Har inte vetat någonting om ämnet förrän idag.

Jag frågade om Trombyl vid 3:e återföringen men fick blankt nej. Denna gång fick vi det och jag plussade. Förstår inte varför inte alla får mediciner på en gång som uppenbarligen hjälper många att bli gravida.

Tänker på dig, måste vara en riktigt jobbig dag. Stor kram 
  • drömmer om ett barn
    daduck: Jag har alltid fått tillbaka 2-dagarsodlade embryon, vilket är det vanligaste om man nu inte får ut väldigt många ägg. Första gången fick jag ut 9 stycken och det blev i slutändan det bästa resultatet trots ökade doser vid de efterföljande behandlingarna.

Älskar din kommentar: "Hoppas på en riktigt stark jävel. Typ som en 20årig Samuelsson med färdigvuxen mustasch så den klarar all stryk den fick vid tiningen." Så himla roligt skrivet! Skrattande Jag tror det är en stark liten rackare som faktiskt har klarat alla påfrestningar den genomgått hittills.

Jag har aldrig varit med om att biverkningarna har kommit en vecka efter progesteron-start. Vad har du för känningar? Sen måste jag fråga av nyfikenhet. Hur menar du att Umeå är statistiskt sämst i Sverige? På lyckade behandlingar eller något annat?

Tinzu: Absolut, hör med kliniken om det gjorts någon AH. Detta borde vara något som utförs per automatik på ägg av denna kvalitet tycker man. Tänk vad mycket man inte vet som patient.. och egentligen borde det inte vara ditt jobb att ringa upp och ta reda på denna information utan detta borde framgå vid återföringen.

Det var många olika bud du fått angående Trombyl och Innohep! Förvånad

Kvinna32: Så spännande med blodprov imorgon. Håller tummarna för att du är nedreglerad och får börja med sprutorna inom kort! Solig Vilken dos kommer du att ta denna gång? Det är mindre stressande med 3-pack, då behöver man inte känna att man måste lyckas på sitt enda försök.

Nektar: Okej, då är jag med på hur det fungerar. Svårt val det där mellan att invänta egen mens (som kanske kommer) eller att framkalla blödningen. Tur att man har sin läkare att rådgöra med när det gäller frågor som dessa. Skönt att låta någon professionell avgöra vad som är bäst! Glad

Mirage: Vilka enorma väntetider för att få en telefontid! Förvånad Dom måste ha otroligt mycket att göra för tillfället. Själv har jag alltid ringt kliniken på min testdag och då direkt fått en tid när läkaren ska ringa upp, oftast omkring två veckor senare.

Förstår att det känns som att allt är åt skogen just nu men ge inte upp trots detta. Jag hade aldrig heller varit gravid förrän efter våran första återföring. Även om lyckan var kortvarig så tändes ett hopp, jag insåg att jag faktiskt KUNDE bli gravid. Er tur kommer, det är jag helt övertygad om. Kämpa på.. kram {#emotions_dlg.flower}

äralltupptaget: Det är nog ett bra tag kvar innan kliniken slutar ta in nya patienter/starta nya behandlingar inför sommarstängningen. Korta metoden tar bara några få veckor från sprutstart till ET och långa metoden är lite varierande beroende på hur man svarar på behandlingen men vanligast kring 4-6 veckor.

Jag tycker inte att det känns som "löpande-band-principen" utan har fått jättebra hjälp vid samtliga försök. Läkarna har provat med nya saker varje gång, allt för att öka chanserna. Sen är det förstås svårt för dom att veta hur kroppen reagerar på medicineringen. Min ville inte riktigt göra som dom ville, men till slut med nytt preparat och metod så gick det vägen.

Ws mamma: Längesen vi hört något ifrån dig. Hur gick det med er blasto, blev det FET den 2/2?

jenads: Hur känns det när ni har fått pausa ett tag, kommer ni göra något nytt försök innan sommaren?

vårt 2012: Var i cykeln är du nu? Hoppas ÄL närmar sig så att ni får tina upp blasto snart! Solig

A79, Mustikka och Emilotta: Hur går det för er och era småknattar? Baby
Svar på tråden IVF Umeå