Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Då är du likadan som mig. Gick åt nio gravtest innan jag insåg att resultatet inte kommer att ändras till negativt.. Glad Jag testade digitalt på TD men det visade fortfarande bara 2-3 veckor så det är inte alltid dom testen stämmer. Det bästa var att ringa till kliniken och berätta den glada nyheten! Skrattande

• drömmer om ett barn
    Lappgeten: Vilka fantastiska nyheter, stort grattis till er! Hjärta Nu SKA det gå vägen för er lilla knodd.. lycka till!

Kvinna32: Vilket roligt BF-datum.. spännande att se om det blir en julaftonsbebis eller inte! Tomte

Solanna: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Nu har det hunnit gå några dagar, hur känns det? Har du hört något om hur det gick med långtidsodlingen?

Petto 83: Skönt att du har gått in i vecka 13 och passerat den magiska gränsen! Glad Även om jag tycker att oron aldrig släpper helt så kändes det som en enorm lättnad att faktiskt få komma så långt in i graviditeten.

Emki: Jättetråkigt att höra att det inte gick vägen för er.. Rynkar på näsan Jag hade stora förhoppningar inför vårt första försök och det var väldigt jobbigt när det inte lyckades, man blir knäckt. På något sätt så orkar man ändå försöka igen. Hoppet byggs upp på nytt inför varje försök och man får nya krafter som den lilla supermänniska man är.. Solig Ni kommer säkert hinna med en ny behandling innan sommaren och jag hoppas att den lilla stannar kvar då.

VackerBlomma: Livmodersinflammation.. nämen usch vad du fått vara med om mycket tråkigheter! Förvånad Hur mår du nu då? Hoppas det är bättre med dig.

Ws mamma: Vad trevligt att du är tillbaka! Glad Gjorde ni någon FET innan denna stimulering? Grattis till dina 18 ägg - ett toppenresultat! Gick denna ÄP bättre än dom tidigare eller var det lika smärtsamt? Jag har inte haft vätska i buken. Hoppas detta inte leder till överstimulering för din del.

äralltupptaget: Grattis till ruvarstatus du också! {#emotions_dlg.flower} Hur känns det nu när du gått igenom allt?

Hela85: Ja huvvaligen, sprutor är verkligen läskiga. Puregon var rena barnleken jämfört med Menopur och framförallt Orgalutran tycker jag. Kändes som att jag inte skulle få in sprutorna om jag inte högg in kanylen med våld. Hoppas det går bättre för dig nu när du fått öva några gånger. Jag har aldrig känt av någon "aktivitet" kring äggstockarna under behandlingarna, allt har känts precis som vanligt.

santa86: Vad snabbt ni fick köra igång, toppenbra att det föll in så bra med din cykel! Skrattande Hoppas det kommer gå bra med sprayen.

Nektar: Åh, vad roligt att höra att du är ruvare igen. Det måste vara ett toppenembryo som klarade upptiningen och dessutom håller på att kläckas, det är ju det absolut bästa stadiet dom kan uppnå utanför livmodern! Solig Håller tummarna för dig och alla andra ruvare att det blir Plus inom kort!

supernova99: Så länge du inte får en rejäl blödning finns det hopp. Prova testa om några dagar igen. Hoppas det går vägen för er!
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Santa86
    * Emki   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Mirage  

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * Hela85 (from 24/4, 1:a IVF)   

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma   

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Äralltupptaget (Försök 1), TD 13/5
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Jättemycket "mensvärk" på natten som sedan försvunnit när jag vaknade var en av sakerna som gjorde att jag började gissa att det tagit sig. Verkar vara ett vanligt symptom så vi får hoppas att er plutt har fäst sig! Solig Det verkar inte vara jättevanligt att man får många långtidsodlade embryon till frysen, många får inte ens korttidsodlade. Vi fick bara från vårt första försök och resten gick åt pipsvängen. Det positiva är att ni kom så långt som till återföring av blasto och dessutom fick en till frysen - det är ett väldigt bra resultat! Skrattande

Har det löst sig med blanketten för reseersättningen? 

Jag undrar också hur det går för daduck. Tog bort henne från ruvarlistan då TD passerat med över en månads tid. Hoppas hon är okej och kommer tillbaka till tråden, hon har den rätta kämparandan som så väl behövs när man är inne i dessa behandlingar.

Nektar: Förstår att det är svårt att inte analysera varje känning i minsta detalj, man vill ju så gärna veta hur det gått och det NU! Glad Jag kände första gången på RD3 hur det högg/stack till ordentligt, sedan var det molvärk till och från ungefär varannan dag. Har inte drabbats av illamående och trött har jag varit mer eller mindre sedan ET. Ömma bröst hade jag endast under tiden jag tog vagiatorer, när jag slutade med dessa försvann ömheten och har inte kommit tillbaka sedan dess. Har du några känningar?

Hela85: Vad skönt att ÄL-sprutan är avklarad, idag slipper du allt vad sprutor heter! Skrattande 10-12 äggblåsor är jättebra. Håller tummarna för dig imorgon, lycka till! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Hur går det med sprayandet?
  • drömmer om ett barn
    Mirage: Toppenbra att du har fått börja med sprutorna! Glad När är ÄP planerat?

Solanna: Håller tummarna för att tant röd håller sig borta och att du snart får ett positivt test! Solig

Ws mamma: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Härligt med blastocyster och TVÅ dessutom.. nu måste det gå vägen! Skrattande Jag tror absolut inte att magsjukan och febern ska ställa till det. Möjligen så får dom ditt immunförsvar att sikta in sig på att göra dig frisk istället för att eventuellt motarbeta dom små liven. Har läst om en hel del som plussat vid IVF trots att dom var eller blev sjuka precis kring återföringen. Tror inte det har någon negativ påverkan. Lycka till nu!

äralltupptaget: Oj, har du fortfarande ont i magen din stackare! Förvånad Kan man bli överstimulerad utan att gå upp i vikt? Tänkte om det är så att du är gravid för då är det ju större risk för överstimulering sägs det.. vi får hoppas på graviditet men att du slipper allt vad överstimulering heter! Glad

Mens/molvärken höll i sig under väldigt många veckor och sedan försvann den. Den senaste veckan har den kommit tillbaka lite då och då. Väldigt förvirrande då det känns precis som att mensen är på väg!

Första steget vid graviditet är att ringa kliniken och meddela resultatet. Umeå skickade remiss för ultraljud till kvinnokliniken på min ort som sedan bokade in en tid. Verkar vara vanligast att man gör detta omkring vecka 7+ eftersom det är då först man kan se hjärtat slå.
  • drömmer om ett barn
    santa86: Tråkigt att du har fått huvudvärk.. det är en vanlig biverkning av sprayen tyvärr! Rynkar på näsan Jag var också väldigt nålrädd innan vi började med ivf men det gick över all förväntan. Använde puregonsprutor vid dom första tre behandlingarna och nålarna är så tunna att dom knappt känns. Tyckte även att det kändes mindre om jag gav mig själv injektionerna istället för att min man gjorde det åt mig. Vilket preparat kommer du att använda?

Nektar: Det kändes precis som min vanliga mensvärk, ett slags molande kring livmodertrakten. Sedan högg det även till ibland när jag gjorde hastiga rörelser vilket var något jag aldrig känt av tidigare. Åh, hoppas verkligen att det är graviditetssymptom du har! Solig Förstår att det känns tungt efter flera misslyckade försök.. man tappar hoppet samtidigt som man försöker tänka positivt så gott det går. Alla lyckas inte på första försöket, för en del krävs det flera men i slutändan får trots allt dom allra flesta sitt efterlängtade plus till slut. Så ge inte upp! {#emotions_dlg.flower}

Hela85: Grattis till lyckat äggplock! Skrattande Hur har det gått idag? Är väldigt nyfiken på om du är ruvare nu!

Mirage: Så himla spännande med VUL på fredag och troligtvis ÄP till veckan! Glad Förstår om det ligger en oro och gror i bakhuvudet med tanke på allt ni gått igenom men nu är det nytt försök och helt nya förutsättningar. Jag har en känsla av att ni kommer bli positivt överraskade!

Mustikka: Ja, det är bäst att börja fundera och planera i god tid när man har oturen att behöva kämpa i motvind när det gäller barn. Hur många syskon skulle ni vilja ha?

jennyz: Vilka enorma summor ni har fått lägga ut! Förvånad Givetvis är det värt varenda krona när man äntligen får sitt/sina efterlängtade barn men vägen dit då man inte vet om det kommer lyckas överhuvudtaget är gräslig.. då gör pengafrågan att ryggsäcken man släpar på bara känns tyngre och tyngre.

äralltupptaget: Hur gick det på ditt läkarbesök i måndags?

Ws mamma: Försök att tänka positivt även om det känns mörkt.. symptom som påminner om mens betyder absolut inte att det är kört! Tvärtom är det många som får "mensvärk" och en del får t.o.m mindre blödningar trots graviditet. Du har fått en jättebra start på denna ruvning med två blastocyster och allt, nu SKA det gå vägen! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Det borde inte kunna visa falskt positivt, så jag törs mig nästan på ett grattis! Skrattande Har du fler test hemma? Testa isåfall imorgon bitti igen. Åh, vad spännande.. nu är det er tur!! {#emotions_dlg.flower}

Hela85: Grattis till ruvarstatus! Solig Toppenbra att embryot såg fint ut, nu håller vi tummarna!
  • drömmer om ett barn

Nektar: Jättegrattis till Plus, fantastiska nyheter!! Nu håller vi tummarna att den lille biter sig fast! Skrattande

Använder du lutinus-staven? Den kan göra så att man börjar småblöda och får bruna eller röda flyningar pga dom sköra slemhinnorna.  

Mirage: Hur såg det ut på dagens VUL? Hoppas givetvis på många äggblåsor! {#emotions_dlg.flower}

Mustikka: Förstår att ni vill ge er lilla dotter syskon när ni bägge två har flera egna. Innan jag förstod att det skulle bli svårt att få egna barn önskade jag mig alltid två eller tre. Nu är jag enbart glad om vi lyckas få ett! Drömmer Har gått in i vecka 16 nu och än så länge går allt jättebra, har haft tur med graviditeten hittills. Hur går det med lillpigan?

Norris: Du är verkligen sugen på ett syskon till den lille i magen hör jag! Solig Så himla skönt att veta att ni har era 11 eskimåer i tryggt förvar. Hur mår du nu?

äralltupptaget: Nu är det verkligen nära.. du måste gå som på nålar! Håller tummarna för er! {#emotions_dlg.flower}

Hela85: Det är väldigt olika när man får symptom och vissa får inga överhuvudtaget. Förstår att du vill känna något, själv letade jag symptom som en galning! Jag hade heller aldrig fått plus på stickan innan vi började med våra ivf:er trots många års försök. Du ska se att det där plusset kommer snart! Glad

jennyz: Du har verkligen fått gå igenom en hel del innan och under dina graviditeter. Så skönt att det gick bra med er dotter och ser bra ut hittills med plutten! Hjärta

• drömmer om ett barn
    Hela85: Stort grattis till plusset, underbara nyheter! {#emotions_dlg.flower} Testet visar inte fel.. du ÄR gravid! Skrattande När jag läste ditt inlägg du skrev tidigare idag tänkte jag direkt att det var graviditetssymptom eftersom jag själv hade väldigt mycket "mensvärk" i början. Håller tummarna för att allt ska gå bra!

äralltupptaget: Grattis än en gång till graviditeten! Solig

Nektar: Vad härligt att dina tester bara blir starkare och starkare, grattis! {#emotions_dlg.flower} Det där med tröttheten känner jag igen mig i helt och hållet. Är fortfarande väldigt trött av mig men det var extremt där i början.

Emki: Jag bytte till korta metoden och sprutade med Menopur istället för Puregon vid senaste försöket. Sprutade i 8 dagar, 9:e dagen var det dags för ÄL-sprutan och ÄP på dag 11. Gick väldigt snabbt jämfört med långa metoden! Glad Vi fick tillbaka två embryon: ett 4-celligt och ett 5-celligt. Har fått två tillbaka en gång tidigare också och det pga att det inte var så bra kvalitet.

santa86: Vad spännande med provsvar.. hoppas du får börja med sprutorna imorgon! Drömmer

Ws mamma: Hur gick det idag på din testdag? Hoppas på det bästa!
Svar på tråden IVF Umeå