Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Nektar: Hur går det för dig? Det verkar väldigt vanligt med sköra slemhinnor pga Lutinusen så hoppas innerligt att det bara är detta som spökar för dig. Skönt att ni fick en tidigare tid för VUL. Håller tummarna hårt att allt ska se bra ut! {#emotions_dlg.flower}

A79: Det var längesen, vad kul att du skriver! Solig Hur är det med er allihopa? Edvin har väl hunnit bli 10 månader nu? Kan tänka mig att han har gjort en massa framsteg dom senaste månaderna! Glad

Ingen bebis än så länge. 12 dagar kvar till BF och vi längtar så efter att få träffa den lilla krabaten! Drömmer Men samtidigt vill jag ha kvar gravidmagen, den här tiden har varit helt fantastisk.

Stargazers: Jag är inte helt säker men när det gäller FET i ostimulerad cykel tror jag att man köra igång på nytt vid kommande ÄL.

Kvinna32: Snart passerar du den magiska 12-veckorsgränsen! Skrattande Hur mår du nu, fått några speciella symptom? 
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Så himla skönt att det såg bra ut även på gårdagens ultraljud! Skrattande Tycker absolut att du törs börja våga tro på detta, njut för fullt av det lilla livet som du bär på.. Hjärta

Nektar: Åh, vilken lättnad att höra att allt såg bra ut på ert ultraljud. Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Har du slutat med Lutinus nu? Håller tummarna för att du ska slippa fler missfärgade flytningar och att resten av graviditeten fortlöper utan problem.

A79: Har gått in i vecka 40 idag (39+0) och ingen antydan till att förlossning skulle vara på gång. Bara att vänta och hoppas att man slipper gå över tiden och få igångsättning. Jaså du tycker jag har bra koll! Glad Är inte lika aktiv längre så det känns som att man tappat lite, men försöker ändå hålla mig uppdaterad så gott det går.

trex2013: Var i behandlingen är du nu? Är det extra lång nedreglering som gäller? 
  • drömmer om ett barn

8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!

Nektar: Fantastiskt roligt att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Lycka till, detta kommer att gå vägen!

• drömmer om ett barn

Tusen tack för era gratulationer, dom värmer! Hjärta Allt har gått bra och vi mår fint hela familjen! Solig

Nektar: Tack för dina fina ord, jättegulligt av dig.. {#emotions_dlg.flower}

trex2013: Hoppas det gick bra på ditt ÄP igår och att det är dags för återföring snart! Glad

• drömmer om ett barn

Vill skicka en liten hälsning och önska allihopa en riktigt god jul. Grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er som är inne i behandlingar eller väntar på att få sätta igång.

Stor kram från mig!

• drömmer om ett barn

Natalie 840: Vi bokade hotell själva och skickade räkningen till sjukresor som gjorde en återbetalning kort därefter. Ringde även sjukresor och försökte boka resa men det var så dåligt med förbindelser att vi fick ta bilen istället. För detta fyllde vi i en blankett på kliniken med antal mil som sedan postades i receptionen på sjukhuset (går även att skicka in). Lycka till med behandlingen!

penntroll: Under mitt sista försök kände jag en molande värk som påminde exakt om mensvärk samt att det högg till rejält i livmodern vid vissa rörelser. Det är inte ovanligt alls med sådana känningar vid graviditet. I mitt fall resulterade detta i en lyckad graviditet. När har du testdag och har du tagit något test? Håller tummarna för plus!

Thesse86: Jag kände aldrig av något speciellt under mina nedregleringar, inga biverkningar alls. Helt normalt men man blev lite orolig först och undrade varför det inte kändes att man var i "klimakteriet"! Hoppas blodprovet ser bra ut på tisdag så att du får sätta igång med sprutorna sedan.

• drömmer om ett barn

Natalie 840: Vi bodde på ett vanligt hotell. Trodde man var tvungen att bo på Patienthotellet men så var inte fallet! Ett tips är att boka hotell så snart ni vet vilket datum ni ska till Umeå. Flera gånger har det varit fullbokat i hela stan när vi skulle boka men det löste sig i slutändan. Kan varmt rekommendera Hotell Aveny, där har vi bott varje gång!

• drömmer om ett barn

Hej!

Efter några års frånvaro är det dags att återvända till denna grupp med en fråga till er som gjort syskonförsök. Hur går det till efter att man har kontaktat kliniken, blir det ett nytt infomöte innan man kan köra igång med behandling?

tusa: Jag blir alltid lika glad över att läsa solskenshistorier som din. Så underbart att ni till slut fick er efterlängtade dotter ????

Jag vågade aldrig hoppas på att det skulle gå hela vägen, det var svårt att tro att vi äntligen skulle bli föräldrar efter 8 kämpiga år. Men vi hade turen med oss och all den bottenlösa sorg, ilska och pendlande mellan hopp och förtvivlan försvann i den stunden vår dotter kom till oss.

• drömmer om ett barn

jennyz: Vad bra att det gick så snabbt. Jag tänkte att man kanske var tvungen att börja om från början med alltihop.

Roligt att du fortfarande är aktiv här i tråden Hoppas allt är bra med dig och familjen.

Svar på tråden IVF Umeå