Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Micro: Grattis till en lyckad återföring! Nu är det bara att hålla tummarna och vänta. När har du TD?

BK: Skönt att det ser hoppfullt ut med den långa metoden och jättebra att ni får köra igång direkt. Jag har gjort långa metoden 3 gånger (varav ett försök fick avbrytas pga för få äggblåsor) och har aldrig haft några problem med biverkningar. Hoppas det ska gå bra för dig.

• drömmer om ett barn

Micro: Spännande, då har du TD två dagar före mig.

Kattägd: Usch, så jobbigt att inte få besked direkt. Jag höll nästan på att inte få starta IVF-försöket denna gång trots att det redan var inplanerat. Var tydligen väldigt många under behandling. Håller tummarna för att du får tid på lördag.

darepthg: Jag har tyvärr inte svar på din fråga. Hoppas det finns någon annan som vet.

• drömmer om ett barn

Norris: Det verkar vara ett enormt tryck på kliniken nu, vilken lång väntetid för att bli uppringd. Hoppas det tajmar bra sedan så att du kan göra FET så snart som möjligt. Har ni många embryon i frysen?

• drömmer om ett barn

Norris: Okej, då förstår jag att ni gärna vill se över olika alternativ i samband med återföring. Har du fått någon extra medicinering vid tidigare försök? Enligt Umeås hemsida får embryon frysförvaras i högst 5 år från den dag de fryses ned.

• drömmer om ett barn

Kattägd: 4 blastocyster i frysen är ju jättebra, du ska se att det kommer gå bra. Håller tummarna för dig!

Mama5: Jag hoppas det ser bra ut på ditt ultraljud på måndag. Hade själv 6 st äggblåsor senaste försöket varav tre var i samma storlek som dina (en var större och resten mindre).

Svar på tråden IVF Umeå