Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

A79: Vi hoppas det, men än törs jag inte tro på det så är försiktigt optimistisk. Om en vecka är det dags! Solig

jenads: Tack! {#emotions_dlg.flower}

VackerBlomma: Jag tror stenhårt på era blastos! Den förra fäste ju vilket bara det är ett gott tecken, så nästa försök ska ta er hela vägen. Det har jag bestämt! Glad
  • drömmer om ett barn
    Snöflinga: Ånej, vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen.. Gråter Mycket tråkigheter i tråden på sistone och man kan inte låta bli att ryckas med. Känner med er och önskar att ingen skulle behöva gå igenom detta. Ta hand om er nu och tillåt er att sörja. Kram
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Toppenbra att du får både Prednisolon och Trombyl denna gång! Glad Jo, man behöver förändringar för att orka med nya försök och få lite nytt hopp. Denna gång SKA det fungera!

Nektar: Härligt att höra att mötet gick bra och att ni får testa pergo, femanest, trombyl och göra vul både vid FET och Pergo-försök. Nu är det all-in som gäller! Solig

daduck: Fasen vad trist med minus! Rynkar på näsan Men än är det ett tag kvar till TD så mycket kan hända och jag hoppas verkligen att nästa test blir positivt. Var det inte jennyz som testade minus på RD 18 och plussade sedan på TD?

Snöflinga: Eftersom båda era blastocyster ligger i samma strå borde det vara stora chanser att du får tillbaka bägge två, och då är det ju större chans att lyckas. Hoppas verkligen att det tar sig på nästa försök! {#emotions_dlg.flower} Står ni i kö för adoption?
  • drömmer om ett barn
    Snöflinga: Jag tror absolut att chanserna för era blastos är jättehöga med tanke på att samtliga återföringar från er första ivf har lett till graviditet, men förstår att det inte känns så positivt just nu med tanke på det ni precis gått igenom.

Vad bra att ni stått i kö till adoption parallellt med ivf-behandlingarna. Efter 4 år borde ni vara bland dom främsta i kön. Måste dock vara tungt att gå igenom utredningar för adoption och bli synad i sömmarna..
  • drömmer om ett barn
    Chan2: Hur blev det, följde du med din sambo? Det är så typiskt när jobb kommer i vägen och förstör planeringen. Jag hade nog inte vågat chansa utan sjukanmält mig istället.

Nektar: Man behöver pausa ibland för att orka gå vidare. Jag tycker att ni gör helt rätt! Solig

äralltupptaget: Vid vårt första besök gjordes en gynundersökning där läkaren kollade på livmoder och äggstockar. I övrigt gjordes inget mer "kroppsligt" eftersom dom redan hade provsvaren på alla blodprov vi tagit tidigare. Läkaren gick igenom hälsodeklarationerna som skickats in i förväg och planerade in vilken behandling som var aktuell i vårt fall. Sen går man igenom ordentligt hur allt går till och får en massa papper med sig hem + prova sticka sig med sprutan. Förstår att du är nervös men det kommer helt säkert att gå jättebra. Lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}

Snöflinga: Adoption har inte varit aktuellt för oss, men sen vet man ju aldrig hur det blir om vi inte får några biologiska barn. Kändes det som ett givet val för er med adoption?

Lappgeten: Usch, vad mycket du har behövt gå igenom.. Rynkar på näsan Hoppas innerligt att denna behandling resulterar i ett barn! Skönt att det snart är dags för sprutorna, förstår att du vill slippa den hemska nässprayen.

Kvinna32: Vad spännande med VUL och BP imorgon. Håller tummarna för att det ser bra ut så att du får börja med sprutorna! Glad

Vårt 2012: Hur går det för dig, när beräknas ÄL infalla? 
  • drömmer om ett barn

Varit på VUL idag och fick se ett tickande hjärta! Hjärta Var lite inne på att det skulle vara en, även om jag hade velat att det skulle vara två. Nu har vi kommit en bra bit på vägen känns det som, bara att hoppas att det håller hela vägen.

Snöflinga: Vad skönt att det alltid har varit ett givet val med adoption. Lättare att kunna gå vidare och framförallt en enorm lättnad att slippa stressen och tankarna kring om det kommer att bli några barn. Nu vet ni att det blir syskon, frågan är bara på vilket sätt.. Solig

Chan2: Jobbig situation.. det är inte det minsta roligt att försöka få till det på beställning. Att låtsas som att man gör det för skojs skull är bara att glömma! Jobbigt med blödning som ej är mens.. brukar du ha så ofta?

Lappgeten: Ja, det sliter ju oerhört på en detta med fertilitetsproblem. Och ni har verkligen gått igenom en hel del så förstår att det måste ta på kropp och själ. Hoppas så att det tar sig direkt för er! {#emotions_dlg.flower}

Tinzu: Vad kul att du känner av ägglossningen! Kanske kroppen fick en liten omstart av graviditeten. Tänk om du skulle bli gravid på egen hand igen? Drömmer Det håller vi tummarna för!

Kvinna32: Åh, vad bra att du var nedreglerad! Glad Hur känns det nu inför sprutstarten?

äralltupptaget: Härligt att höra att allt gick bra på infomötet! Skrattande Skönt att ni får köra den korta metoden, den är betydligt snabbare och skonsammare mot kroppen. Håller alla tummar och tår att det klaffar nu med allt!

vårt 2012: Det får inte krocka med påsken, nu är det er tur!! {#emotions_dlg.flower} Hur många dagar efter glad gubbe blir det återföring?

• drömmer om ett barn
    Kvinna32: Ja, man lever för sina datum när man är inne i ivf-karusellen.. någon/några veckor åt gången. Skönt när man väl börjar med sprutorna för då går tiden lite snabbare. Nästa vecka är en viktig vecka för dig och jag håller tummarna för att det blir många fina äggblåsor! Solig
  • drömmer om ett barn

Tack alla söta för era fina kommentarer! {#emotions_dlg.flower} Jobbar natt denna vecka och har inte orkat göra så mycket mer än att jobba, äta och sova. Lovar att vara mer aktiv nästa vecka! Solig

Mustikka: Vad skönt när amningen ordnat till sig och allt flyter på. Åh, så himla mysigt med första leendet.. måste vara en obeskrivligt underbar känsla! Hjärta

Snöflinga och VackerBlomma: Tänker mycket på er. Måtte det gå vägen nästa gång och hålla hela vägen för er båda. Kan tänka mig att det kommer vara svårt att glädjas den första tiden under kommande graviditeter men det ska banne mig lyckas! Kram på er

Stargazers: Det tog ganska precis 3 månader för oss efter att remissen blev skickad via landstinget. Kan förstås gå snabbare om ni gör det privat. Har ni bestämt hur ni ska göra?

• drömmer om ett barn

Tänkte skriva ett längre inlägg senare idag när jag är hemma men måste bara skriva lite kort nu. GRATTIS vårt 2012!! Det är ju fantastiska nyheter! Håller tummarna allt jag kan för att det ska gå vägen för er nu. Hejar på er! Kram

Svar på tråden IVF Umeå