Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Emilotta: Stort grattis till er lilla prins! Vad jobbigt att inte ha egna värkar utan behöva bli igångsatt hela tiden. Har hört att det inte är alltför trevligt att bli igångsatt.

Skönt att han mådde bra genom hela förlossningen och att det ändå gick bra trots allt. Nu får ni vara hemma och bara njuta av underverket!

A79: Så himla fin er son är.. ett riktigt charmtroll. Supergullig!

Petto 83: Nämen fy vilken otur du hade på äggplocket! Tog det länge innan dom fick stopp på blödningen? Hur mår du nu?

Jag hoppas verkligen att det går bra för era embryon så att du inte behöver riskera att gå igenom detta igen. Spännande att höra om det blir återföring på måndag eller onsdag. Lycka till!

snöflinga: Hur går det för dig, håller mensen sig borta? Hoppas det!

Nektar: Jag brukar inte gå efter BIM då min mens alltid blir rubbad vid behandlingarna. Innan vi startade detta försök var den 2 veckor sen så skulle inte förvåna mig om jag fått en längre cykel. Har läst om dom som fått längre och längre cykler för varje försök.

Det är svårt att låta bli att tänka på hur man ska gå vidare om det inte lyckas. Om jag vore er skulle jag (om det blir aktuellt) helt klart försöka med blastocysterna eftersom det är störst chans att lyckas med dessa.

Mirage: Tack! Skönt att ni snart får göra upp en ny plan. Jag brukar alltid bli på bättre humör efter jag pratat med kliniken och fått nya direktiv!

äralltupptaget: Mitt första äggplock och återföring gjorde Jenny och dom andra två Solensten. Bägge två är jätteduktiga och sköterskorna som assisterat har varit supergulliga! Har fått tillbaka mina embryon på dag två vid samtliga försök.

• drömmer om ett barn
    Snöflinga: Jag är dåligt insatt i hur det fungerar vid stimulerad FET men så länge mensen inte dyker upp låter det som ett väldigt gott tecken. Att du dessutom har symptom som du känner igen från förra graviditeten kan inte betyda annat än att du är gravid! Håller tummarna allt jag kan, vill höra ett glädjetjut i övermorgon! Solig

Har också varit med om att det har huggit till när jag sträckt på kroppen vid denna ruvning. Aldrig känt detta tidigare så hoppas förstås att det kan vara ett tecken på att det finns någonting kvar i livmodern.

Petto 83: "Tur" i oturen att det ändå blev vid sista sticket som han träffade olyckligt. Usch.. måste ha gjort fruktansvärt ont. Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Tror inte att magsjukan bör ha någon inverkan, embryot är väl skyddat i ett så pass tidigt läge som detta. När har du TD? Lycka till!

Nektar: Nä, det där med superömma bröst med synliga ådror och total trötthet har jag räknat bort för längesen.. man blir verkligen lurad av progesteronet. Planen var att skriva upp eventuella nya symptom denna gång men det blev aldrig av. Började med stick/drag samt kraftig mensvärk under hela RD3 och sen kände jag ingenting alls följande dag. Efter det har jag haft mensvärk ungefär varannan dag och ibland känt att det huggit till när jag sträckt mig. Känslan är dock att det inte har tagit sig så lika bra att ställa in sig på det än att hoppas för mycket. Hade du ont i ryggen efter föregående ET?  

turtle01: Inte länge kvar till BF, vad snabbt tiden har gått! Glad Har ni inhandlat några bebissaker ännu?

Kvinna32: Härligt att du är på gång nu! Solig

Mayflower: Välkommen hit och stort grattis till plusset, fantastiskt! {#emotions_dlg.flower} Vilken tur att din man kollade extra noga på testet så att ni fick denna underbara nyhet redan idag! Skrattande   
  • drömmer om ett barn

LongingForAChild: Vad skönt att du har fått ett svar på varför slemhinnan inte vuxit som den ska. Inte konstigt att det inte fungerat med en hopvikt livmoder! Åh, vad spännande det kommer bli att följa dig vid ert nästa försök!

• drömmer om ett barn
    Nektar: Jag hade ganska mycket värk vid förra ruvningen men inte lika kraftigt som denna gång. Nu känns det som att mensen är på gång när som helst. Har aldrig riktigt förstått vad molvärken som många pratar om egentligen är.. själv har jag bara känt den värk som alltid kommer för mig den dagen som mensen dyker upp. Det kanske är samma som molvärk, vet inte skillnaden riktigt! Skrattande Just nu känner jag värken och det verkar vara ifrån livmodertrakten den kommer när jag känner efter.. Fick ett sånt där konstigt hugg idag igen när jag klev ur bilen. Usch, måste sluta känna efter!

Att det molar, kliar, pirrar och bränner låter definitivt inte som några känningar man har till vardags. Åh, vad jag hoppas att du är gravid! {#emotions_dlg.flower} 1 vecka kvar till TD, kommer du vänta tills dess?
  • drömmer om ett barn
    Nektar: Vilken intressant länk du hittat! Glad Alla dina symptom fanns ju med så ge inte upp hoppet trots huvudvärken. Jag håller tummarna hårt för dig! Solig Igår högg det till vid två tillfällen när jag satt i soffan och skrattade, har aldrig varit med om det tidigare. Är livrädd för varje dag som går.. nu är jag i det stadiet då mensen kan dyka upp precis när som helst så toabesöken känns jättejobbiga. Annars tycker jag att ruvningstiden har gått ovanligt bra denna gång, tiden har gått ganska snabbt.
  • drömmer om ett barn
    Petto 83: Vad skönt att magsjukan har gått över. Nu får vi hoppas att du får vara frisk resten av ruvningstiden! Solig Hur går det för dig, känner du av någonting? Ja, det hade varit toppen om man inte fått en massa biverkningar från hormonerna. Är svårt att inte överanalysera minsta lilla känning..

Mustikka: Så du kände också av ligamenten! Glad Var det bara i början av graviditeten eller hur länge höll det på? Hur mår lilla Elli? Baby

Nektar: Testdagen är alltid tidigare vid FET än ET (beroende på hur länge det är odlat). Konstigt att dina datum varierar när det är embryon från samma skörd. Har du TD den 26:e?

Så här har det sett ut för mig: IVF 1: TD på RD18, FET: RD17, IVF 2: RD19 och IVF 3: RD 19. Kanske satte dom fel datum vid första försöket, borde nog ha varit RD 19 där också.
  • drömmer om ett barn
    Detta händer dagarna efter transfer! 3-dagars embryo

One: The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula.
    Two: The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst.
    Three: The blastocyst begins to hatch out of its shell.
    Four: The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus.
    Five: The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation.
    Six: Implantation continues.
    Seven: Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop.
    Eight: Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream.
    Nine: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Ten: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Eleven: Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy.

5-dagars

One: The blastocyst begins to hatch out of its shell.
    Two: The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus.
    Three: The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation.
    Four: Implantation continues.
    Five: Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop.
    Six: Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream.
    Seven: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Eight: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Nine: Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy.
  • drömmer om ett barn

Petto 83: Inte roligt att höra att du vaknade med smärta, men förhoppningsvis så beror det på att du är gravid! Har mensen hållt sig borta? Håller tummarna för det!

VackerBlomma: Härligt att plusset håller i sig, grattis! Spännande med VUL den 18:e. Jag hade nog vågat mig på att berätta efter det, hade nog inte kunnat hålla mig!

EEJ: Ingen skymt av mensen ännu. Jag har lyckats hålla mig hittills men tror inte jag kommer klara av att vänta tills på onsdag med alla dessa känningar i kroppen. Fick brev ifrån kliniken idag och det var inte möjligt att frysförvara vårat embryo som odlades vidare. Det gör förstås att man börjar fundera om dom andra två också är av dålig kvalitet..

Mustikka: Då vet jag, intressant att höra hur länge du kände av detta. Skönt att lillan mår bra! Hoppas hon gått upp i vikt vid vägningen imorgon. Visst brukar nyfödda alltid gå ner i vikt i början?

Äppelkaka: Du är nästan mer ivrig än oss att få veta resultatet! Men jag håller med: tiden hade gärna fått gå snabbare. Månntro om livmodern växer snabbt i början eftersom det verkar kännas mest då?

• drömmer om ett barn

Lappgeten: Hjärtligt välkommen till oss!

Jättetråkigt att läsa om dina utomkvedshavandeskap och bortopererade äggledare.. Måste vara oerhört tungt att gå igenom något sådant. IVF fungerar för väldigt många par och som du sett så har vi bra statistik i just denna tråd med ett stort antal tjejer som lyckats redan på första försöket! Jag håller tummarna för att du snart får skriva in dig bland "gravida"!

Svar på tråden IVF Umeå