• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • FaithHopeLove
    Mustikka skrev 2012-03-12 13:30:43 följande:
    I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad
    Jag var i Umeå för några dagar sedan och gjorde IVF. (:

• Mustikka

Nu händer det grejer här, mycket snabbare än jag troddeGlad

I morse hade de på IVF-kliniken försökt ringa mig, men eftersom jag inte svarade så ringde de min man istället.
    Vi har fått en tid redan 23/4!!!
    Det är bara tre veckor sen remissen skickades! Wiiiee vad glad jag är!Glad

Det konstiga är att hon som ringde hade pratat om att jag skulle ta hormoner innan eller nåt sånt, min man är inte lika insatt så han fattade inget.
    Men det kan väl inte vara så att jag ska börja spraya innan mötet med dem?
    De skulle skicka remiss så jag hoppas de även skickar med mer info om vad jag ska göra innan. 
    Är helt förvirrad nu, eftersom jag tänkt att allt ska hända till hösten! Men såklart superglad!

Men tänk om jag ska börja med sprayen och vi som ska flytta om en månad, haha åhh min man kommer att måsta stå ut med värsta häxan!!

Vårt 2012: Välkommen! och grattis till 7 ägg, jag tycker det låter som en bra mängd!:) Håller tummarna att du får ett guldägg tillbaka och till frysen!

Emilotta: Det är det jag är så nervös över, att må skit av sprayen:/ Men har hört att det ska bli bättre när man börjar med sprutorna. När är det sprutdags för dig?

Faithhopelove: Spännande! Hur gick det?  

• Emilotta

Mustikka: Åh vad skönt att ni får komma så snart!! ring annars imorgon bitti och få en telefontid så kan du höra direkt vad de menade med hormoner.

jag pratade med dem precis och jag ska ta första blodprovet nästa onsdag och sen ringer dom på eftermiddagen och säger när jag får börja med sprutorna. vad skönt att du hört att det blir bättre när man börjar med sprutorna!

• EEJ

Hej tjejer!

Ni som har gjort äp och satt in ett ägg, på vilken dag räknas första dagen? Jag ska göra äp imorgon fredag och jag hoppas på att få odla till blasocyst, men vilken dag är egentligen dag 1. Är det fredag(1) lördag (2) söndag (3) måndag (4) och tisdag (5) och då sätter man in den på tisdag eller?! Eller är lördag dag 1.

Ja ni fattar vad jag menar va? Gud vad förvirrad jag blev...

• familjha
    Emilotta: Men va märkligt. Vi kollade på hemsidan och där står det telefontider kl: 9.30 och då ringde vi.
    Men får aldrig komma fram för att lämna telefonnummer.
    Annars står det öppettider 8-14 osv.

• FaithHopeLove

Det gick jätte bra!  Glad
    Trodde äggplocket skulle göra jätte ont, blev uppskrämd innan angående det. Men det var inte alls så farligt, kanske för att jag målat upp en större bild av det hela. De fick ut 13 ägg varav 8 blev befruktade!
    Så nu är det den långa väntan tills testet ska tas om två veckor!  Glad

• Emilotta

familjha:ja det är ju kostigt att det står en sak på hemsidan och en annan i verkligheten. jag kollade aldrig utan testade bara tidigt imorse och då sa en röst att dom öppnade telefonen kl 7.30

• A79

familjha!
    Märkligt... Jag skrev att ja hade försökt nå IVF per telefon ett par dagar.
    Sedan skrev jag ned mina frågor & mitt telnr,
    då ringde dom upp efter endast 30min.. shit.. hoppas du får tag på dem snart! 

Emilotta!
    Hmm.. körde oxå långa versonen..
    men just ja hahah såklart började jag oxå på dag 21 men hahaha.. vet inte vad jag tänkte..:)
    Det var ju precis amma visa för mig....

vårt 2012
    Hur gick det idag :) 

• Mustikka

Emilotta: ska testa ringa imorgon om jag får en lucka på jobbet. Om jag har tur så har vi hunnit få remissen imorgon och förhoppningsvis lite mer info:)
    Skönt att du ska få börja med sprutorna snart:) hoppas det lättare då!
    Faithhopelove: åh va härligt att det gick bra, och 13 ägg är ju super!:)

Jag är lite stressad angående jobbet. Hur gör ni andra med jobbet när ni får inbokade tider för provtagningar, möten, vul m.m?
    Det blir ju mycket spring till sjukhuset. Är orolig att jag inte alltid kommer kunna gå.

Och så undrar jag om det är på någon speciell dag under cykeln som man börjar spraya?

• vårt 2012

A79: Jo det gick bra, ruvar dag 1 är startad! + 3 till frysen så det känns bra!

Mustikka: Jag kollade först om jag fick ledigt med lön då det är läkarbesök på remiss, men tyvärr gick inte det, så jag har tagit både flextid, komp å semester.. Jag berättade för mig närmsta chef så det har aldrig varit några problem att få vara ledig med kort varsel.

Svar på tråden IVF Umeå