• FaithHopeLove

IVF Umeå

Mustikka skrev 2012-03-12 13:30:43 följande:
    I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad
    Jag var i Umeå för några dagar sedan och gjorde IVF. (:

• FaithHopeLove

Det gick jätte bra!  Glad
    Trodde äggplocket skulle göra jätte ont, blev uppskrämd innan angående det. Men det var inte alls så farligt, kanske för att jag målat upp en större bild av det hela. De fick ut 13 ägg varav 8 blev befruktade!
    Så nu är det den långa väntan tills testet ska tas om två veckor!  Glad

• FaithHopeLove
    Drömmer om ett barn: Tack! Solig 
    Behandlingen gick jätte bra. Oja, blev riktigt uppskrämd. Ja, och jag tror tack vare att jag målat upp en sån stor
    bild av det hela så gjorde det inte alls ont. Glad 
  • FaithHopeLove
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-13 11:46:00 följande:
    FaithHopeLove: Jag var inställd på att det skulle vara det värsta smärtan jag känt, så snacka om att bli överrumplad! Glad Var trots detta inte så nervös och kunde slappna av ordentligt. Det hjälper mycket om man slappnar av men det kanske är lättare sagt än gjort när man sitter i en gynstol. Gillar inte såna för fem öre..

Tror att personalen hjälpte till mycket. Dom var så lugna och vi pratade på om ditten och datten. Verkligen värda sin vikt i guld! {#emotions_dlg.flower}
    Jo, det var jag också. Jag är precis lika dan, har svårt att slappna av.. trots att jag fick tillräckligt med morfin så spände jag mig & höll andan, försökte verkligen slappna av! Men det är som Du säger, det är lättare sagt än gjort Tungan ute & dom är helt underbara i Umeå, pratade om saker som inte inte hela tiden handlade om vad dom gjorde, och de tog verkligen hand om en väl. {#emotions_dlg.flower}
  • FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 20:59:15 följande:
    Hur går det för er som ruvar?? Några symptom??
    Jag har otrolig mensvärk, super ömma & kliande bröst. Skrikandes Tungan ute
  • FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 21:36:45 följande:
    FaithHopeLove: kände du några symptom mellan äp och insättning? En del säger ju att man får symptom av lutinus.
    Fruktansvärd värk i magen, kunde knappt gå eller röra mig & väldigt svullen om magen! Skrikandes
    Värken försvann plötsligt efter 4 dagar, och svullnaden försvann efter 1 vecka ung. Glad
  • FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 21:36:45 följande:
    FaithHopeLove: kände du några symptom mellan äp och insättning? En del säger ju att man får symptom av lutinus.
    Fruktansvärd värk i magen, kunde knappt gå eller röra mig & väldigt svullen om magen! Skrikandes
    Värken försvann plötsligt efter 4 dagar, och svullnaden försvann efter 1 vecka ung. Glad

Ja precis, jag kör med Crinone & det kan göra att man får mensvärk.
  • FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 21:52:32 följande:
    FaithHopeLove: håller tummarna för att du får ett fint plus och att mensvärken är växtvärk!
    Tack! :)
    Ja, jag blev orolig när mensvärken kom och blev nedstämd, men läste att det var vanligt och att folk plussat.
    Så hoppet om ett plus finns kvar :)

Lycka till, och hoppas det går bra för dig :) 
  • FaithHopeLove
    Smilla03 skrev 2012-04-16 22:46:05 följande:
    Jag kom på att killen har en liten fundering också? När killen ska lämna sperma samma dag som äp, var får dom hålla till, alltså får dom bara gå in på en toa eller finns det något speciellt rum? Tungan ute

vårt 2012- Jag sprayade extra länge för att jag skulle iväg & resa med jobbet, och det var bara bra sa dom eftersom jag har endometrios. Jag började spraya i mitten av April och ska göra ÄP nu på Onsdag, Jag håller med dig, alla verkar få olika sprutor och näs spay och allt vad det är =) Men det tycker jag känns bra, att de kollar till vad som passar just dig =) Ska ni påbörja eller har ni påbörjat IVF? ( Jag har inte varit i den här tråden så länge så jag har inte så bra koll på alla)
    Dom får gå in på en vanlig toalett :p
    Först får man ett litet rum med säng, och medans sköterskan kommer in och sätter in nålen i armen får killen gå
    och utföra sitt :) 
  • FaithHopeLove

I dag är jag på ruvardag 10, & imorse när jag gick på toaletten var det lite rosa på papperet & blev helt säker på att mensen var på G. Men det var bara det, och nu är det som vanlig.. än så länge! Jag hoppas, verkligen hoppas att det är ett gott tecken, och inte ett dåligt tecken. /: har inte tappat hoppet, men är endå deppig som tusan just nu.

Hur går det för Er andra? {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF Umeå