• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012
    Välkommen A79! Glad Är inte så insatt i IVF-termerna ännu, så vad står ET för?

Drömmer om ett barn: Åh, vad spännande! Hoppas ditt äggplock gick bra! Gick det bra att ta sprutorna själv i helgen?

Nu vill jag ju veta: vad var värst - sprutorna eller äggplocket? Vet att du gruvade dig mer inför sprutorna.. Jag hoppas iaf att det gick bra alltihop och att du och mannen kan ha det mysigt och lugnt nu.

Oja, det känns väldigt konstigt att bara blöda i fem dagar! Nu kan man ju fara och bada nästan när man vill! Förvånad Förut har det varit nästan omöjligt för när man minst anar det börjar man blöda igen..
    Jag blödde också mer de första dagarna och så lite de tre sista, så det kanske är normalt ändå?

Familjha: Vad bra att det börjar kännas bättre och att det börjar hända någonting för er. Vet precis hur jobbigt det är med väntan - det och ovissheten är riktigt jobbig!

Är det 26 mil t/r eller enkel väg? Aha, får man tillbaka lite av landstingen förstår jag verkligen att ni väljer att övernatta. Se det som en härlig weekend! Glad
  • Emilotta

Hej alla!

Jag har varit utan internet hela påsken och ojojoj vad ni har skrivit! drömmer om ett barn: vad spännande med äggplock idag! hoppas allt går bra!

jag har sprayat en vecka nu och jag känner inga direkta klimakteriesymtom. bara att jag är lite mer instabil i humöret möjligtvis...säger min sambo iafFlört

• A79

Tack pinglan 2012{#emotions_dlg.flower}

ET betyder Embyro Transfer.
    Tror jag hehe.. har kollat & läst här så mycket nu. 
    Visste inte om att denna sida fanns förrän i torsdags när jag googlade.

Min sambo vill inte att vi pratar om detta till någon vilket gör att jag känner mig så ensammen om detta.
    Förstår ju honom oxå utifall att det nu blir missfall osv..
    Men jag har behovet att dela tankar & upplevelse om detta .
    ......Är så glad att jag fann denna sida.... 

• A79

haha.. Embryo Transfer menar jag ju hihihiSkrattande

• familjha

Pinglan2012: Det är 26 mil enkel resa så vi övernattar. Ja vi får tillbaka nästan allt från landstinget för hotellet samt att vi får en del av bensinen. Så en liten wikend ser vi fram emot. Därför vi söker oss till ett annat hotell som man kan njuta mer av än hotell björken. Frukost och middagar mm. :)

Ja väntan och jag är absolut inte bästa vänner. Och nu är det mycket att vänta på. Väntar på påbörjan av ivf resan med sprutor, en tjänat jag sökt och varit på intervju på idag samt om jag får den får vi flytta tillbaka till min hemby. Och allt innebär att man ska behöva vänta. Som om man inte gör något annat.

• EEJ
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-09 13:42:51 följande:

EEJ: Jag brukar inte känna av min ägglossning alls.. tänk så olika det kan vara. Många brukar visst känna sig ömma/svullna vid behandlingen så det behöver inte betyda att det är överstimulering på gång. Imorgon ska du ju på VUL igen så då får du veta med säkerhet. Jag tror att det kommer gå jättebra för dig! Glad

Freja150: Vi blev också färdigutredda i augusti 2011. Gjorde utredningen via Nordkalotten och gick sen över till Kvinnokliniken när det var dags för IVF. Du är varmt välkommen att följa tråden.. hör av dig och uppdatera oss när det är dags för er! Glad

Nu ska jag packa och sen bär det iväg till Umeå. Hoppas ni har haft en mysig påsk allesammans! Solig

Jag tänker på dig! Hur har det gått?

Själv blev jag uppringd av kliniken igår och har fått tid för ÄP på fredag så jag kommer nog att ligga några dagar efter dig, för du kanske får sätta tillbaka ett ägg redan imorgon.
    Hoppas att allt har gått bra!
  • Emilotta

A79: Min sambo är precis likadan så det är väldigt skönt att kunna lyfta saker med er alla här=)

EEJ: vad spännande att ha fått ett datum! jag längtar dit jag med.

Jag sprayar ju nu och tror mensen kommer imorgon eller på fredag. Hur lång tid brukar det vara från första mensdagen tills man tar första blodprovet, nån som vet?

• familjha
    Okej ALLA!

Hur i hela friden ska man kunna få tag på dem på IVF kliniken i Umeå när det hela tiden säger i telefonsvararen att det inte finns några lediga tider och att man ska återkomma, försök igen senare!???
    Har varit så varenda gång man har ringt, samt nu senaste 2 dagarna.

Hur bär ni er åt för att ringa och exempel tala om när ni får er mens?
    Har inte fått den fått den än så själva behandlingen har ju inte startat men den kan komma vilken dag som helst och då vill man gärna veta hur man ska kunna ringa dem.

Enligt instruktionsdagen som vi var på sa barnmorskan eller vad hon nu var hon som höll introduktionen, att det bara var att ringa numret och tala om när man hade fått sin mens.

Vill bara veta hur ni gör för att få kontakt med dem.

• A79

Hej familjha!

Har samma problem!
    Har försökt ringa dem sedan i torsadags! 
    Så jag mailade

barnloshet@vll.se

& efter 30 min ringde dom upp mig & hjälpte mig med det jag behövde hjälp med :) 

• A79

Emilotta!
    Kör du korta versionen av IVF behandlingen?
    Känner inte igen d där att mensen ska komma efter man börjat spraya..? 

Svar på tråden IVF Umeå