Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn
    ingae: Det var ett tag sen vi hörde från dig.. Glad Har testdagen passerat och hur gick det med långtidsodlingen?

turtle01
    : Hur går det för dig, blir det gravtest i övermorgon?

annalotta: Tack för tumhållningen! {#emotions_dlg.flower}  Tycker inte att du ska ge upp hoppet även fast det känns kört, man vet ju aldrig! Du verkar ha en massa roliga planer för sommaren iallafall.. skönt att fokusera litegrann på annat och inte enbart denna bebis-karusell.

A79: Oj, ska pappan flytta ända till USA? Det var ingen kort flytt! Förvånad Klart det blir omvälvande för din son men jag tror han kommer klara detta ändå. Bebisen kommer ju oavsett vad.. Glad Midsommar låter som en bra helg att berätta den glada nyheten, tycker du ska köra på det! Solig

På torsdag är det dags för FET om allt går som det ska.
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Tack, snälla du! {#emotions_dlg.flower} Ja precis, dom tinar ett åt gången. Det är därför man alltid får tid på eftermiddagen för FET så dom hinner tina upp flera ifall det skulle behövas. Har man otur så ringer dom och meddelar att ingen klarade sig och då är det inte mycket annat att göra än att börja om på ny kula med en hel IVF-behandling.

Då har du och jag samma förutsättningar med våra embryon.. eller hade du blastocyster? Hoppas hursomhelst att vi inte behöver använda upp alla på en gång. Hade varit skönt att ha kvar i frysen även om det blir att köpa ett 3-pack till hösten.

Vet faktiskt inte hur det blir med att meddela vid TD eftersom dom har stängt? Skönt på ett sätt, då kan man vänta med att testa tills dom öppnat igen om inte mensen hinner komma innan. Doktorn kommer säkert ringa dig så du får svar på dina frågor! Glad
  • drömmer om ett barn
     Väntrummet
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn (FET 21/6)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * EEJ (Fet v 25)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • drömmer om ett barn
    turtle01: Nej, vad tråkigt att höra! Rynkar på näsan Hoppas att det inte är rent blod och att det ännu finns en chans. Kram

Helvetiaaa: Förstår att det känns som att tiden står still men snart är det TD! Kommer du hålla dig i 5 dagar till tror du? Solig

Emilotta: Hur mår du, några gravsymptom? Glad
  • drömmer om ett barn

Idag var det väldigt mycket tråkigheter i tråden. Mina tankar är hos alla er som mår dåligt.. Hjärta Kram på er.

pinglan: Nej, vilket oerhört sorgligt besked! Gråter Förstår att livet måste kännas nattsvart nu och att du inte orkar hänga i tråden för tillfället. Det är helt okej, och jag hoppas att vi får höra ifrån dig snart igen. Stor kram

Tinzu: Jättetråkigt att ditt plus blev svagare och till slut ett minus.. Gråter Hoppas att det går hela vägen vid er FET till hösten och att ni inte behöver gå igenom detta fler gånger.

turtle01: Vad tråkigt att er IVF inte gick vägen denna gång! Rynkar på näsan Det är svårt att acceptera ett misslyckande men när man väl gjort det så kan det ändå på sätt och vis kännas skönt att gå vidare och försöka se framåt mot nästa försök och ett steg närmare sin stora dröm.

annalotta: Vilken jobbig situation att få plus ena dagen och minus nästa! Rynkar på näsan  Eller menar du att testet var helt blankt? Isåfall kanske det inte fungerade. Har du fått någon blödning? Hoppas INTE!

Helvetiaaa: Verkligen synd att det blev ett minus på testet! Hoppas att det hinner ändras till din TD och att det trots allt blir en lyckad behandling. Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}

EEJ: Känner lite samma sak, har försökt acceptera att det förmodligen bara blir vi två i familjen i framtiden. Hoppas givetvis på motsatsen men efter alla nederlag man läser om känns tyvärr chansen att lyckas minimal. Men jag kommer inte ge upp på bra många försök, det är ett som är säkert.

Lycka till imorgon, hoppas att det går bra med upptiningen! {#emotions_dlg.flower} Okej, då lär jag nog inte missa er.. Solig

• drömmer om ett barn

Vilken dag det var igår! Vaknade med världens förkylning, höll på att krocka på väg till Umeå pga att en gammal gubbe svängde ut från en p-plats utan att kolla om det kom någon trafik bakifrån och sedan beskedet att ingen av våra embryon klarade upptiningen utan att förlora celler. Så vi fick tillbaka två embryon eftersom dom var ointakta och det är 25% chans att det lyckas. Känner mig inte alltför hoppfull med denna dunderförkylning som är ännu värre idag, men det är bara att gilla läget! Glad Eftersom vi inte har några frysisar kvar så blir det en fullständig IVF till hösten om detta misslyckas.

EEJ: Vad roligt att få ansikte på iallafall en av tjejerna i tråden! Skrattande Trodde det skulle vara mer folk i väntrummet igår men det var ju bara vi. Jättegrattis till din fina blasto! {#emotions_dlg.flower} Bättre förutsättningar än så vid instättning kan man inte ha så hoppas verkligen att detta ger resultat!

annalotta: Vad förvirrande med dessa varierande resultat på gravtesten.. Ovitrellen är inte kvar så här länge, tror det är max 10 dagar som den kan visa falska plus. Har du provat testa idag? Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

A79 och Mustikka: Vilka roliga BF-datum ni har fått, hoppas bebisarna kommer på dessa dagar! Solig Och ni ska absolut inte ha dåligt samvete över att ni är gravida. Det är ju målet för oss alla och även om det är förkrossande med ett negativt resultat för egen del så blir jag glad varje gång någon i tråden plussar, det ger mig hopp om att detta faktiskt fungerar! Hjärta

Tinzu: Vad jobbigt med ytterligare en blödning.. Rynkar på näsan Hur länge varade den förra?

Helvetiaaa: Nej, vad tråkigt att höra att det inte gick vägen för er! Gråter Blir så upprörd över att det ska kosta så mycket med dessa betalförsök! Skrikandes Kommer ni satsa på ett 3-pack eller ett försök? För oss blir det 3-pack och vi har sparat under en längre tid så behöver inte ta något lån denna gång iallafall.

Trevlig midsommar på er allihopa, ta hand om er! Kram Solig   

• drömmer om ett barn

EEJ, jag satte in dig under ruvare så uppdatera med testdatum! Solig

Väntrummet

* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
    * EEJ
    * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)

• drömmer om ett barn
    Helvetiaaa: Skönt med en semester från allt vad ivf heter.. njut så mycket ni kan och ladda batterierna i sommar. Trevlig resa! Solig Kram

Smilla03: Hur gick det på ditt VUL i torsdags? Vilken dag brukar du få utslag på ÄL-testen i vanliga fall? Hoppas, hoppas att ni hinner med eran FET! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Vi fick veta det när vi kom dit. Två embryon hade tappat en cell och en hälften.. men det är visst ganska vanligt att dom gör det har jag upptäckt vid efterforskning. Kommer nog inte vilja göra fler frysförsök i fortsättningen med detta dåliga ursprungsläge i bagaget. Jo, tvillingar hade verkligen varit en önskedröm! Solig

Hur känns det för dig nu, blastocyster fäster väl nästan på en gång? Glad Tycker det är himla skönt att slippa vaggisarna denna gång och slippa falska gravsymptom pga dessa.
Svar på tråden IVF Umeå