Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * kvinna32 (FET v.38)
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Smilla03: Nej, så tråkigt att det inte gick vägen för er.. Gråter Även om man får tillbaka embryon som inte är tiptop så hoppas man. Iallafall så tänkte jag att det borde vara ganska goda chanser att lyckas just eftersom det blev två stycken istället för en. I dagsläget är jag inte alls sugen på att göra fler FET, är rädd för att dessa inte ska klara upptiningen och vill inte gärna återföra ett embryo som inte har de bästa förutsättningarna. Särskilt inte nu när man betalar ur egen ficka.. Rynkar på näsan

Kan nog vara skönt att ta en paus från detta. Samla krafterna och kör igen när ni är redo. Kram
  • drömmer om ett barn
    Freja150: Grattis till dina 12 ägg, bra resultat! Glad Hur gick äggplocket och tiden efteråt?

Är ni kvar i Umeå? Ersättning för resa och boende får man från samma ställe. Skicka kvitto hit:

Norrbottens läns landsting
    Administrativ service
    Box 511
    961 28  Boden

Norris: Lycka till idag! {#emotions_dlg.flower}   

• drömmer om ett barn
    Freja150: Vad synd att äggplocket kändes för dig, men du hade väldigt många äggblåsor så det tog säkert ett tag att gå igenom dessa. Eller tyckte du att det gjorde ont hela tiden?

Det är klart, blir svårt att stanna om man inte vet vilken dag ET blir. Men det blir många mil att köra..

Vi lämnade också reseräkningen på sjukhuset och skickade sen bara in kvittot för boendet, gick alldeles utmärkt! Solig

Mirage: Kliniken ringde på eftermiddagen (kring 15-tiden) angående E2-provet och har för mig att dom ringde på eftermiddagen förra gången också. Det brukar ta ett tag innan dom får in provsvaren. Man väntar med spänning varje gång dom ska ringa! Glad

vårt2012: Jättetråkigt att det blev ett negativt test.. Rynkar på näsan På något konstigt sätt går det lite lättare när man är inställd på resultatet, men det är förstås alltid jobbigt att se det där minuset på stickan. Allt man önskar och hoppas på är att få ett stort fint plus.. hoppas verkligen att våra drömmar går i uppfyllelse och att det blir ett allas 2013 som du skrev.

Man får en räkning som har ett förfallodatum men det står också "dock senast dag före planerat ägguttag". Själv gjorde jag inbetalningen igår (planerat ÄP nästa vecka).

pinglan: Hur går det för dig? 
  • drömmer om ett barn
    pinglan: Härligt att höra att det gick bra med din FET! {#emotions_dlg.flower} När har du TD? Ser dig inte i listan.

Vilken trygghet att ha ett helt blasto-gäng i frysen. Dom kommer räcka länge!! Skrattande Jo, ansök om förlängning så dom inte försvinner.
  • drömmer om ett barn

Tog mitt andra blodprov igår och nu ringde dom från Umeå och meddelade att jag ska öka dosen från 150ie till 225ie fr.o.m ikväll. Känns som en jättestor ökning! Förvånad Förra gången körde jag ju på 125ie hela vägen och behövde aldrig ändra dosen. Börjar bli nervös.. är rädd för att bli överstimulerad och sabba hela försöket. Blir en lång väntan till fredag och VUL.

Mirage: Jag trodde nästan att mitt blodprov som togs förra veckan kommit bort. Tog den på måndagen, på tisdag eftermiddag ringde Umeå och sa att dom inte fått provsvaret. Fick lite smått panik men på onsdag eftermiddag ringde dom igen och hade då fått svaret. Så ibland får man vänta lite extra.. Glad 

• drömmer om ett barn
    Freja150: Vad spännande med blasto-odling! Glad Då gjorde ni rätt som endast bokade en övernattning. Svårt att veta hur man ska göra.. blir det återföring efter två dagar stannar vi kvar men fem dagar känns länge, och man vet ju inte i förväg vilket det blir. Roligt att höra att så många av dina ägg blev befruktade, grattis! {#emotions_dlg.flower}

barreliten: Härligt att ni är igång med ivf:en nu och toppenbra att ni fick börja på direkten! Solig Du ska se att tiden kommer rusa iväg, det är så mycket med allt i början så man har fullt upp hela tiden.

Chan2: Jättetråkigt att det blev ett negativt test för dig också.. Rynkar på näsan Och visst tar det hårt på en även fast man redan "vet". Skulle läkaren ringa upp dig denna vecka?

Norris: Wow, 35 ägg!! Det var inte dåligt.. grattis! Skrattande Hade du fler blåsor eller fanns det ägg i alla? Helt otroligt att en del kommer upp i såna enorma mängder ägg, kroppen är fantastisk på det sättet. Hoppas du mår bättre idag.

Enya: Roligt att ha dig tillbaka! Solig Hoppas verkligen att det går bättre för er med korta metoden. Kommer du börja nu eller vid nästa cykel?

Mirage: Toppenbra att du är nedreglerad och nu får gå vidare till nästa steg och börja spruta! Glad Hur känner du inför det? Kommer du ta injektionerna själv?

EEJ: Precis, det är inte billigt med hotellvistelse. Vet faktiskt inte hur vi ska göra denna gång.. svårt när man har lång resväg. Blir stora bränslekostnader också om man ska åka fram och tillbaka en extra gång. Hade varit enklare om man åtminstone kunde se in i framtiden och ta reda på hur länge dom små rackarna ska odlas.. Drömmer

pinglan: Okej, två veckors väntan kvar med andra ord. Tänk att dagarna ska gå så långsamt när man vill att dom ska gå fort! Aha, du är också en liten tjuvtestare.. Flört

Jo, får verkligen hoppas att dom vet vad dom gör. Blodprovet måste ha visat dåligt resultat med tanke på ökningen. Förra gången fick jag ut 9 ägg och 8 blev befruktade så det var ju inte så jättemånga förstås.

mammaidamaria: Stort grattis till ditt Plus, vad roligt! Håller tummarna att allt går bra! {#emotions_dlg.flower}

• drömmer om ett barn
    Tinzu: Nej, jäkla mens!  Gråter Du som testade positivt innan.. usch, vad orättvist när det slutar på detta sätt. Undrar hur vanligt det är med tidiga missfall? Läser då och då om dom som plussar innan TD och sen dyker mensen upp iallafall.. Rynkar på näsan Hemskt tråkigt när börjar hoppas på något och så går drömmarna i kras. Orkar ni gå vidare med privata försök? Kram
  • drömmer om ett barn

Chan2: Oj, det var lång väntetid för ett samtal! Förvånad Måste vara fullt upp på kliniken låter det som. Tycker du gjorde helt rätt som bokade in en telefontid, då hinner ni fundera litegrann fram tills dess och så får du ställa alla frågor till läkaren sen.

• drömmer om ett barn
    Tinzu: Kan vara värt ett försök att prova på egen hand ett tag. Eftersom ni lyckades bli gravida tidigare kan det mycket väl hända igen och förhoppningsvis gå hela vägen. Håller tummarna för er och hoppas att ni inte behöver göra fler behandlingar. Kämpa på! {#emotions_dlg.flower}

jenads: Välkommen till oss! Solig

Visst är det er första IVF? Spännande att allt sätter igång snart.   
Svar på tråden IVF Umeå