Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?
Tar tillbaka det där sista en välfungerande kärnfamilj är givetvis det bästa. Jag är själv uppväxt i en perfekt kärnfamilj och jag önskar att alla barn fick växa upp som jag fick.
Tar tillbaka det där sista en välfungerande kärnfamilj är givetvis det bästa. Jag är själv uppväxt i en perfekt kärnfamilj och jag önskar att alla barn fick växa upp som jag fick.
Merwinna: man är inte socialt handikappad bara för att man föredrar att inte leva i en relation. Det är inte konstigt att vilja leva och styra sitt eget liv och slippa känna sig begränsad av en man (eller kvinna). Tror dessa människor ha större social nätverk än andra då många par blir som plåster på varandra och inte släpper varandra ur sikte medan singlar kan underhålla en stor krets .
Merwinna: sen lever inte alla singlar i celibat.
Merwinna: och alla asociala par då? Vad ska vi göra med dem? Singlar är inte alla singlar för att det är fel på dem utan för att som trivs som de. Dom vill leva ett liv utan att behöva anpassa sig till en annan vuxen individ, vill kunna ha ett stoet socialt nätverk. Det finns massa fördelar med att vara singel och när man upptäcker att singellivet ger så mkt mer än en relation så varför göra sitt liv sämre när man har det bra. Många väljer att vara ensamma och kanske ha en kk eller två. Det är fantastiskt att vara singel :)
Zigne: precis så. Det är inte antalet föräldrar utan kvalitén på föräldrarna.
Merwinna: ska vi använda sån nivå så kan jag direkt döma ut dig som förälder för dina fördomar.
Merwinna: jag är uppväxt i den perfekta kärnfamiljen. Min föräldrar träffades när de va 19 år och håller ännu ihop. Jag skrev tidigare att bättre än jag haft det kan inte barn ha. Haha snälla du, jag är inte rädd för män och har inget emot män, jag har tom sex med män ;). Mina barn gör det som de känner är bäst för dom. För mig är det viktigaste att mina barn blir självständiga individer som får utforma liv som de vill. Jag fick den gåvan av mina föräldrar och det tycker jag alla föräldrar ska ge sina barn. Möjligheter inte begränsningar.
Haha men ge dig merwinna: jag kan om jag vill men jag vill inte.
Merwinna: så bara för att det va så på 1800-talet så ska de va så nu också? Vet du vad.. Man kan få bådeoch idag ;). Jag har mkt svårt att diskutera med människor med din inställning till homosexuella och när jag nu läser hur du ser på de kan jag tyvärr inte längre ta dina inlägg på allvar. Känns olustigt med såna fördomar.
Thedrjohn: majoriteten vill nog fortfarande leva som par så tror inte det kommer påverkas så mkt.
Thedrjohn: då är du emot att homosexuella också skaffar barn?
Thedrjohn: visst kan man ta betalt för behandling men då ska det gälla ALLA även par. Jag hade tänkt betala allt själv men nu kanske jag inte kmr behöva men jag betalar skatt så jag tycker att jag redan betalt isf..
Merwinna: i längden täcker det upp. Dessutom kommer mina barn att vara nytta för samhället. Sen finns det värre förluster än pengar...
C89: det där med tiden är ju individuellt. Jag som ensam har mer tid med min dotter än många bar har. Mkt handlar om prioriteringar. Jag ger inte mitt barn sämre förutsättningar bara för att jag inte vill leva tillsammans med en man..
Nefernefer: hennes ålder är nog inte problemet, finns vissa som aldrig kan se över kanten på sin egen låda..
Merwinna: men det finns ju de kvinnor som inte har tanken på att träffa någon. Och sluta köra med att dessa kvinnor inte är attraktiva. Kanske rent av är så att dessa kvinnor inte nöjer sig med vad som helst som många andra kvinnor gör..
Delila: visst är det ultimata två kärleksfulla föräldrar, tror inte någon inte kan hålla med om det. Men man har redan tillåtit homosexuella att skaffa barn så varför ska inte ensamstående?
Delila: inte? Så det är antalet föräldrar som räknas?