Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?
Jag tycker det är jättebra. Jag vill inte ha en relation men vill ha barn.
Jag tycker det är jättebra. Jag vill inte ha en relation men vill ha barn.
Köpenhamn: jag vill inte ha en fast relation med en man. Jag trivs att vara ensam med min dotter men vill gärna att hon ska ha ett syskon. Jag hat inga problem socialt eller på annat sätt. Jag vill bara inte dela mitt liv med en man då det för min del känns så meningslöst.
Marie-Anne: så en sån som jag skulle inte få insemineras för jag kan skaffa en man?
En anledning som gör att jag vill inseminera mig är att jag vill inte riskera att ha mitt barn på halvtid. Det är förjävligt att inte få ha sina barn hos sig alltid.
Merwinna: jag är ensamstående småbarnsförälder. Jag anser inte att det är jobbigt med småbarn det som är jobbigt är att inte få ha mitt barn hos mig alltid. Jag tror inte på förhållande och vill inte binda upp mig. Jag trivs ensam men jag vill ha ett barn till.
MellanD: jag vill inte att ett barn ska behöva pendla fram och tillbaka. Och ja jag är egoistisk men det är alla som skaffar barn.
U nerver saw me: jag har redan en dotter som pendlar 70 mil. Jag önskar inga barn att behöva göra det. Hade jag fått bestämma hade det varit förbjudet att flytta så långt ifrån sina barn. Jag unnar mitt barn det bästa, jag tror inte på förhållande och jag tycker att barn ska ha syskon men just nu har jag ett ensambarn och jag tycker hon ska ha syskon.
MellanD: jag ser det som egoism oavsett. Jag hade allt stabilt när jag skaffa barn men det sket sig ändå. Jag tror inte på förhållande och jag vill ha syskon till min dotter. Enkelt. Jag har inga problem att betala hela kalaset själv. Jag anser det är egoistiskt att skaffa en man bara för att skaffa barn och sen skilja sig direkt och skicka barnen fram och tillbaka. Då är det bättre att jag tar hela ansvaret själv. Sen kommer jag vilja ha en öppen donator men kommer förklara precis varför för mina barn varför jag gjorde de val jag gjorde. Det knäckte mig att inte få ha mitt barn hos mig alltid.
MellanD: hon pendlar tor-sön vv men hon är bara fyra så hon går inte i skolan än. Men hon ska absolut inte gå i två skolor när det är dags.
Merwinna: jag tänker givetvis inte pracka på min barn att förhållande är dåligt men vad är det för fel med att inte ha förhållande? Det bör vara lika accepterar att det finns människor som inte ser förhållande som något bra och nödvändigt utan trivs utan. Vad är så fel med att inte sträva efter förhållande? Vad är sorgligt?