Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?
Lingonbär: skojar du? Dessa kvinnor kollas upp bra mkt mer än par som skaffar barn. Ditt exempel med Josef fritzl var en typisk sådan "kärnfamiljefar".
Lingonbär: skojar du? Dessa kvinnor kollas upp bra mkt mer än par som skaffar barn. Ditt exempel med Josef fritzl var en typisk sådan "kärnfamiljefar".
Merwinna: så för att det finns en fåtal mindre begåvade kvinnor som inte kan ha en relation ska alla kvinnor straffas? Man har ju bättre koll på kvinnorna som insemineras än de som får barn i förhållande. Tycker att bara att man söker upp en klinik istället för att lura random man visar att man har lite innanför pannbenet.
Merwinna: vad gör mig till sämre mamma för att jag är ensam? Jag är en ensamstående mamma och det är 1000 ggr bättre för henne än om hennes pappa och jag varit tillsammans. Att jag sedan vill ha ett syskon till henne för jag anser att barn ska syskon och föredrar att skaffa det själv än att behöva strula till allt med en man. Man behöver inte ha en man.
Lingbär: det är individer. Mkt sjuka individer. Och dom finns i parförhållanden och bland ensamma. Däremot är dom nog lättare att upptäcka som ensamma än om det är i ett par. Sen kan man ju titta på hur dessa individer växt upp.. Det var ju mindre vanligt med ensamstående förr så de flesta lär att växt upp i kärnfamiljer..
Who: så rätt.
Gakkenlive: exakt. Dom finns. Tillsammans med alla väldigt attraktiva kvinnor eller mindre attraktiva som har dåliga erfarenheter av förhållande.
Pnuttesnutta: precis. Tänk vad skonade alla parter blivit (främst mamman) om hon sluppit all den kalabalik med pappan.
Merwinna: men du missar att det finns massor av människor som inte vill ha förhållande. Jag kan få vilken man jag vill men jag vill inte. Jag vill ha ett syskon till mitt barn men utan att behöva ha ett förhållande.
Jagvetmest: ja JAG vill. De flesta som planerar barn vill ha barn. Vad är skillnad förutom att jag är själv? Att skaffa barn är enligt mig alltid en egoistisk sak att göra oavsett hur man gör de.
Merwinna: jag är garanterat en bättre förebild än många andra föräldrar, par eller inte. Att växa upp med en pappa som slår, en mamma som super, en pappa som är otrogen, en mamma som utnyttjar sina barn osv osv osv. Att jag väljer att ha en ha en familj med 2-3 barn, ett stort socialt nätverk, att jag kan uppfostra mina barn att man MÅSTE inte göra som alla andra utan man får liv att välja hur ens liv ska se ut. Jag ser det snarare som jag öppnar deras ögon och ger dom större valmöjligheter att utforma sina liv så som de passar dem bäst. Och en sak som jag tycker är väldigt viktig. Man kan klara sig själv man måste inte vara beroende av någon annan. Man är inte en bra förälder eller bra förebild bara för att man lever i en relation. En bra kärnfamilj är lika bra som en bra familj utan pappa.