Inlägg från: Furstinna |Visa alla inlägg
  • Furstinna

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Annsiss: är ju inte bara kvinnor som skjutit på saker som väljer att insemineras. Finns massor av olika anledningar.

• Furstinna

Poulsen: visst hade det varit fantastisk om man alltid utgick från barnens bästa men så är det inte alltid. Vårdnadstvister ser oftast till föräldrarnas rättigheter snarare än barnens bästa.

• Furstinna

Celestiaday: varför 30? Alla väljer inte insemination för att de inte kan hitta en partner utan kanske för att man inte vill. Och då ska man väl inte tvingas vänta sålänge. Jag skulle aldrig vilja ha barn efter 30. En gräns på 25 är isf mer rimligt enligt mig.

• Furstinna

Elmadumle: vad? Att man inte vill leva med en man? Det kan finns tusen orsaker att man inte vill leva med en man? Utveckla gärna.

• Furstinna

Donum: men vad förlorar staten om jag bekostar allt själv? Jag har noll problem att "göra" barn men jag vill inte göra så mot någon som inte vill bli pappa. Min moral tar emot där. Det finns donatorer som gärna hjälper ensamstående.

• Furstinna

Donum: men är det bara en rättighet för vissa? Ska man förlora rättigheter för att man inte passar in i en mall? Ska man begränsa den rättigheten endast till heterosexuella par? Vad händer med de homosexuella, de som har svårt att få barn på "vanligt sätt"?

• Furstinna

Donum: jag anser inte heller att barn är en rättighet men om man utgår från det som en rättighet varför begränsa de till endast par? Vart ska man dra gränsen för hjälp?

• Furstinna

Lingonbär: underliga typer? För att man inte vill tvingas leva med en man? Att pappor blir oviktiga klarar vissa män alldeles utmärk själva.
    Att adoptera är inte så lätt som ensamstående. Många länder tillåter inte de. Hur Josef fritzl kom in i bilden fattar jag inte alls..

• Furstinna

Merwinna: ja dom mådde ju även bra då? Våldtäkter i familjen, barnen blev slagna och kvinnor var en mindre vetande varelse som var till för sex, barnafödande och ta hand om hem och barn.. Är det att föredra?

Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?