Har PCO och planerar syskon.
Vad bra Meja då är det nog på G och snart får du börja med Pergotime! Vilka dagar tar du tabletterna?
Vad bra Meja då är det nog på G och snart får du börja med Pergotime! Vilka dagar tar du tabletterna?
ÄL borde ju vara över nu så det är bara att vänta och se. Har som vanligt ont i bröstvårtorna.
Miracle maker - Men fy vad drygt, förstår precis hur du känner. Finns det ingen annan som jobbar på kliniken (är det kvinnokliniken?) som finns tillgänglig och kan ge dig provsvaret då? Det är ju ganska avgörande för hur du ska gå vidare. Hur känns det för övrigt? Om du haft ÄL, när har du då BIM? Känns det på nåt sätt?
Delar dina tankar om att första barnet hinner bli "för gammalt" med, men tänker att huvudsaken är ju att hon får ett syskon, inte när eller att det sker just nu. Ju äldre de hinner bli desto lättsammare blir det ju för oss att ta hand om två med. Försöker tänka på sånt som är bra med att de inte är så nära varandra i ålder med.
Vi trodde ju att hon skulle få ett syskon då hon var 2 år och 9 mån, men så blev det ju tyvärr inte, det hade varit perfekt tycker jag, men livet är ju tyvärr inte perfekt. Nu ångrar man istället att man inte började försöka tidigare osv... Hur gamla är ni?
Tindra - Varför det? För att det är syskonförsök? Mitt tips - kontakta nån privat, det behöver inte bli så dyrt och är nog värt det i slutändan iaf....och så slipper du vänta.
Miracle maker - Hoppas din känsla är rätt, ÄL-testen är ju inte 100% säkra, du kan ju ha missat LH-peaken om den var kort. Ont i brösten låter ju verkligen bra, för mig är det bröstvårtorna som börjar ömma direkt efter ÄL och gör det fram tills mensen kommer, sen slutar de göra ont på en gång. Hur länge tänker du väntar innan du tar ett gravtest om mensen inte kommer?
Ja 32 år är väl eg ingen ålder, jag blir 33 om drygt en månad, min man blir 35 i år. Jag kan dock ångra att vi inte började tidigare med första barnet då vi redan flera år innan visste att det kunde bli svårt. Var ju 30 innan hon föddes. Samtidigt så kändes det himla bra då, vi hade båda jobbat några år och hade precis byggt hus. Jag plussade en vecka innan vi flyttade in i vårt hus! Sen är det ju faktiskt så att PCO ofta minskar med åldern, vi blir mer fertila och är längre fertila än andra. Vi har i dagsläget inga planer på en trea, om vi får ett andra barn så tror inte jag att jag orkar gå igenom detta kämpande en gång till. Sen har vi alltid pratat om att två barn känns rätt för oss.
Har inga som helst känningar på varken det ena eller andra, men det är ju bara ÄL +2 idag, mår ganska bra och njuter av att få vara ledig och hemma med lilltjejen. Maken jobbar denna veckan, men sen har vi fem veckors ledighet tillsammans.
Tindra - Har du många kilo för mkt? Det är ju faktiskt så att många med PCO får ÄL med bara några kilos viktnedgång. Att börja medicinera med Pergotime ger nog inte lika bra resultat heller, och så är ju riskerna större som gravid. Be om att få Metformin, det minskar sötsuget och kan hjälpa till att stabilisera hormonerna så man får egen ÄL, det borde de ju inte neka dig då du har svårt att gå ner i vikt.
Välkommen hit! Provera är inte ägglossningsstimulerande utan bygger upp slemhinnan i livmodern på samma sätt som den normalt byggs upp efter ÄL. Så de framkallar alltså en blödning några dagar efter man slutat ta dem. För endel kan det kicka igång ÄL månaden efter och mensen kan bli mer regelbunden men det är ganska ovanligt trir jag att enbart provera fungerar för oss med PCO. Behövde ni nån hjälp för att få första barnet?
Vi har en dotter född 2009, det tog oss nästan två år att bli gravida då. Nu har vi försökt sedan mars, så vi är på fjärde försket, men det är första med Pergotime. Blev gravid i december utan nån hjälp, men fick missfall. Längtan efter ett syskon är så stor....