Har PCO och planerar syskon.
Hej på er!
Här är en till i samma situation....Vi har en dotter som nu är 2 år och 4 mån, innan vi fick henne kämpade vi i nästan två år varav ett med hormonbehandling. Det krävdes trippeldos Pergotime, Metformin och akupunktur innan jag fick ÄL och blev gravid. Fick inte tillbaka nån mens efter avslutad amning så efter fyra månader var jag till gyn och fick Provera och Metformin. Efter det vakande kroppen till och under 2011 hade jag mens nästan varje månad, mer och mer regelbunden. Vi försökte inte aktivt bli gravida men använde inget skydd då vi gärna vill ha fler barn och eftersom det tog sån tid första gången så sa vi att blir det så blir det. I slutet av december visade de sig att jag var gravid men i mitten av januari fick vi veta att det inte fanns nåt levande foster och jag skrapades.
Nu har det gått drygt sex veckor sedan detta och jag har ännu inte fått nån mens, tror inte jag haft ÄL heller och är inte gravid igen. Allt känns rätt hopplöst och jag känner inte alls att jag litar på min kropp, dels pga PCO'n och sen att jag fick missfall. Vill helst lyckas på egen hand igen, men samtidigt så vill jag inte att det ska gå jättelång tid utan att jag ens har ÄL så det lutar mot att vi kommer att kontakta IVF-kliniken ganska snart för att få lite rådgivning och se om det blir Pergotime igen eller om vi provar nåt annat.
I vårt landsting får man ingen hjälp att bli gravid då man redan har ett barn tillsammans, utan då får man vända sig privat till IVF-kliniken. Det var dock inga problem att få komma till gyn när inte mensen ville komma efter graviditeten och amningen. Utan de tyckte det lät helt rimligt att jag ville få veta hur mina äggstockar såg ut och hur man bäst kunde hålla PCO'n i schak utan att använda p-piller.