Har PCO och planerar syskon.
saramandis - Hur har det gått för dig?
Hur är det med er andra?
saramandis - Hur har det gått för dig?
Hur är det med er andra?
Men vad drygt att hon glömt att hon lovat dig att komma tillbaka, förstår om du blev besviken. Hoppas allt ser bra ut när de kollar nu på du får börja om med Pergotime och att du slipper fler cystor då.
Saramandis - nej det var ju när vi fick landstingshjälp för att få vårt första barn och då ville de att man skulle ha provat trippeldos innan remiss skickades till Ivf-kliniken för sprutor. Första försöket med trippeldos fick jag inte Äl så då ville de att vi provade en till medan vi tog endel prover som skulle tas innan man fick remiss vidare och då fick jag ÄL men blev inte gravid. De tyckte då att vi skulle avvakta i väntan på tid för att börja med sprutor men jag bad om att få försöka en gång till medan vi väntade och då fungerade det perfekt och jag blev gravid! Så remissen hade ju gått iväg och efter vi gjort ett tidigt VUL så kunde den makuleras!
Nä med syskon får man bekosta allt själv. Men vad bra om de ökat till tre försök för de som kämpar för första barnet, tidigare var det bara ett.
Beklagar att det blev mens lotteri, men nu vet du ju att Pergo ger dig ÄL iaf. Vad dumt att de inte skrev ut en ny kur om det inte skulle ta sig efter första då det kom så här i tiden. Jag gjorde ju mitt första försök i juni, hann precis på VUL innan de sommarstängde men då skrev läkaren ut mer så vi kunde göra fler försök under sommaren. Det behövdes dock inte men det var skönt att ha iaf. Tror det kan bli svårt att hitta nån annan i Umeå som skriver ut åt dig nu. Ibland kan ju kroppe fatta galoppen och fixa det själv månaden efter pergo med. Hoppas det blir så för dig!
Grattis till er nygravida! Stort lycka till nu!
Kul att höra lite från er som kommit längre med!
Jag är i v 34 (33+1) nu, har väl haft en ganska snäll graviditet, lite foglossningsbesvär baktill tidigare, men de har gett med sig nu när bebisen ligger längre ner i bäckenet. Jobbar knappt fem veckor till nu, sen får jag kanske två veckors semester innan BF. Börjar känna att det ska bli skönt att vara hemma och vila och ladda. Var hemma och sjuk mån-ons denna vecka och fick nog lite mersmak. Det som kommit de sista dagarna är sk graviditetsklåda, kliar massor på insidan av handflatorna och under fötterna, speciellt om natten. Ska lämna blodprov på måndag för att se så det inte läcker gallsyra i för stora mängder.
Håller mina tummar jättehårt för er som fortfarande kämpar med!
Saramandis - Ursäkta sent svar på dina frågor. Metformin tar man hela tiden, oavsett var i cykeln man är. Den hjälper till att reglera blodsockret och många med Pco är insulinresistenta. Inget man testar utan man provar medicinen och ser om den kickar igång ägglossningen. En del går även ner i vikt då den minskar sötsuget. Jag har inte gjort nån spolning av äggledarna, så det vet jag väldigt lite om. Hur har det gått sen sist du skrev här?
Vi är nu fyra i familjen! Bredvid mig i soffan ligger nu världens finaste lillasyster som gjorde entré med dunder och brak för ganska precis två dygn sedan. 11 dagar före BF och bara två dagar efter jag jobbat sista dagen. Gick ju över tiden med storasyster så även om jag vet att det inte behöver bli så med tvåan så blev jag rätt förvånad då det drog igång. Allt gick jättebra, hann bara vara på förlossningen 3,5 i innan hon föddes. Hon vägde 3195g och var 49 cm lång.
Tack! Hur är det med er andra nu?
Men åh så fina FruSen och stort grattis! Härligt att allt går bra trots att de var lite tidiga och små.
Lycka till när det drar igång Meja, och hoppas lillan är frisk nu. Inte roligt med magsjuka. Storasyster var lite dålig igår så här håller vi våratummar för att vi andra slipper.
Grattis Meja 2011, skönt att han är här nu! Gick du över tiden eller var han punktlig?
Grattis Saramandis, äntligen! Vad kul att det tog sig utan Pergotime nu, hade ni tagit paus från IVF-kliniken? Angående tidigt VUL så prova vända dig till dem, de tar säkert emot dig! Om inte så finns ju Norrlandskliniken, lite dyrare men det kan det ju vara värt! På kvinnokliniken får man inte komma oavsett om man tagit Pergotime el ej, jag fick dock komma dit då jag hade ont och var orolig pga tidigare MA, men allt var ju som det skulle då iaf
Hur går det för er FruSen med tvillingarna? Antar att ni är hemma nu! Hur tar storasyster det?
FruSen - Men vilka godingar! Hur mkt väger de och hur långa är de nu? Låter som att du har det du gör iaf speciellt nu då din man börjar arbeta igen. Jag tycker man har fullt upp med en bebis och storasyster de dagar man är ensam hemma med dem och hon inte är på förskolan. Funkar det att amma båda eller ger ni flaska med?
Vi har då verkligen fått världens bästa bebis, hon är bara go, glad och nöjd med livet. Nästan aldrig ledsen, sover bra om nätterna...vaknar oftast bara en gång för att äta och gör det då snabbt och nästan i sömnen. Rätt stor skillnad motför storasyster som hade kolik och skrek hela kvällarna de första månaderna. Vi hade dop i lördags och hon var vaken och nyfiken under cermonin, somnade sedan med dopklänningen på och vaknade igen när vi ätit klart och charmade då alla gäster.
Måste ju visa en bild på henne med....hon är nu 2 ½ månad, vid förra kontrollen för två veckor sedan var hon 56,5 cm lång och vägde 5070 gram!