Inlägg från: miracle maker |Visa alla inlägg
  • miracle maker

Har PCO och planerar syskon.

Ringde precis till labbet men de vägrar lämna ut svaret på mitt blodprov så nu får jag inte reda på det förrän läkaren är tillbaka någon gång i augusti de vill inte ens skicka det per post till min folkbokföringsadress! Förstår ju att de har sina principer när det gäller känslig information, men här gäller det en ägglossning. Viktigt för mig att veta, borde inte vara så viktigt för dem att hemlighålla kan jag tycka.

Det här med syskonförsök och väntan och allt suger verkligen all energi ur mig. Jag blir så stressad för att min dotter snart är "för stor" för att kunna leka med ett syskon. Snart blir åldersskillnaden för stor och de har inte samma glädje och utbyte av varandra. Dottern fyller faktiskt 2,5 idag men lär väl säkert hinna bli minst 4 år innan vi lyckas få ett litet syskon. Och själva blir vi ju inte heller yngre...

Usch, idag är ingen bra dag. Ursäkta att jag gnäller, hoppas ni alla har en bättre dag!

• miracle maker
    Treasures skrev 2012-07-04 21:45:17 följande:
    Miracle maker - Men fy vad drygt, förstår precis hur du känner. Finns det ingen annan som jobbar på kliniken (är det kvinnokliniken?) som finns tillgänglig och kan ge dig provsvaret då? Det är ju ganska avgörande för hur du ska gå vidare. Hur känns det för övrigt? Om du haft ÄL, när har du då BIM? Känns det på nåt sätt?
    Delar dina tankar om att första barnet hinner bli "för gammalt" med, men tänker att huvudsaken är ju att hon får ett syskon, inte när eller att det sker just nu. Ju äldre de hinner bli desto lättsammare blir det ju för oss att ta hand om två med. Försöker tänka på sånt som är bra med att de inte är så nära varandra i ålder med.
    Vi trodde ju att hon skulle få ett syskon då hon var 2 år och 9 mån, men så blev det ju tyvärr inte, det hade varit perfekt tycker jag, men livet är ju tyvärr inte perfekt. Nu ångrar man istället att man inte började försöka tidigare osv... Hur gamla är ni?

Tindra - Varför det? För att det är syskonförsök? Mitt tips - kontakta nån privat, det behöver inte bli så dyrt och är nog värt det i slutändan iaf....och så slipper du vänta.    

Visst har du rätt i att det kanske blir lättare med syskon när första barnet är lite större. Jag brukar också försöka tänka så, men dåliga dagar ser jag mest allt nattsvart. Vi är 32 & 36 nu, såg i din presentation att vi är jämngamla. Ingen superpanik än såklart (men vill man få till en trea sen också så är det ju dags ).

Jag går till en liten privatklinik som är helt stängd tills 1 aug så jag får snällt vänta tills de öppnar igen. Men nu ikväll har jag faktiskt börjat tro att jag ändå haft en äl. Mina bröst har börjat värka och det är väl ett typiskt symtom på att äl varit? Sen hade jag ju både äl-flytningar och äl-värk (om än inte så supermycket), ett sjuhelsikes humör samt att jag var väldigt varm den dag jag hade äl-värk. Kanske var det så att äl var på gång men ägget aldrig släppte, men det kanske räcker för att slemhinnan ska byggas upp och mensen komma ändå två veckor senare? Mens är ju inte beroende av äl. 

Just nu hoppas jag bara på att mensen kommer av sig själv om en dryg vecka, så jag slipper börja om med provera. Ett plus vore förstås också välkommet men det vågar jag inte ens hoppas på.

Hur känns det själv, några symtom på att det kanske börjat gro? Jag hoppas verkligen det är er tur nu! Och hur går det för er andra i tråden, Emmsan, Maria?  
  • miracle maker
    Treasures skrev 2012-07-05 08:06:02 följande:
    Miracle maker - Hoppas din känsla är rätt, ÄL-testen är ju inte 100% säkra, du kan ju ha missat LH-peaken om den var kort. Ont i brösten låter ju verkligen bra, för mig är det bröstvårtorna som börjar ömma direkt efter ÄL och gör det fram tills mensen kommer, sen slutar de göra ont på en gång. Hur länge tänker du väntar innan du tar ett gravtest om mensen inte kommer?

Jag väntar nog till dag 32 någonting innan jag testar. Har kommit på att om jag inte får mens av mig själv utan måste börja om med  provera så kommer nästa ev. äl-period troligtvis infalla samtidigt som jag är bortrest en vecka med jobbet! Får total panik, vill INTE missa nästa chans, särskilt inte med tanke på hur lång tid det tar mellan varje försök. Men ska försöka att inte oroa mig i onödan innan jag vet.
  • miracle maker
    Treasures skrev 2012-07-05 21:34:58 följande:
    Men om det skulle bli så oturligt så kanske det är bättre att du väntar en vecka med att börja med Proveran så du hinner komma hem innan ev ÄL är på G. Vore ju taskigt om ni inte kan göra ett riktigt försök....

Smart... att jag inte tänkte på det själv
  • miracle maker

ev. ÄL +10 idag (om jag nu hade någon ÄL den här månaden) och har nu fått molvärk i ena äggstocken. Känns mer som ÄL-värk än som mensvärk... dock inga andra tecken på ÄL. Vet inte vad jag ska tro?

Treasures, har du några känningar åt ena eller andra hållet än?  

• miracle maker
    Treasures skrev 2012-07-11 19:52:24 följande:
    Vi har idag bokat hotell i Sundsvall mån-tis nästa vecka, bara jag och maken. Ska shoppa loss på IKEA och andra trevliga affärer där nere. Det är på tisdag som jag har BIM, men jag har bestämt mig för att lämna alla gravtester hemma så om ingen mens dyker upp får jag testa hemma på onsdag morgon....Kommer nog att bli deppigt om mensen kommer, men det är väl bara att bita ihop då. Har fortfarande ingen aning om vad jag ska tro, så därför lever jag som om jag inte vore gravid.... Ikväll ska jag till min bästa kompis och dricka lite rosévin, tidigare månader har jag undvikit alkohol från ÄL till BIM, men nu tänker jag strunta i det....tror inte ett glas eller två kan skada ett ev pyre nu, vill njuta av att ha semester och kunna göra sånt mitt i veckan nu...och kanske blir det inget med rosévin i sommar, vem vet??Flört

Hur går det för er andra? Tindra, du är väl nära BIM nu? Miracle maker, hur känns det för dig? Meja, hur går det med pergoknaprandet?     

Härligt att få komma iväg på tu man hand, det försöker vi också göra med jämna mellanrum. Hoppas mensen håller sig borta! Jag håller verkligen tummarna för er!

Här är det nog mens på väg. Har känt mig konstig med molvärk och så i fyra dagar nu och igår började jag få lite ljusbruna flytningar så det är definitivt något på gång. Det störiga är, att för en vecka sedan så hoppades jag bara att jag skulle få mens så jag slapp börja om med provera, men nu känner jag mig ändå bara deppig eftersom det egentligen inte är en mens jag längtar efter utan ett plus...Sen blir jag så arg på mig själv för att jag aldrig kan vara nöjd

Men det är klart, än så länge har jag ju varken fått mens eller plus så fortsätter jag gnälla blir det säkert provera igen

Lycka till ni andra!  
  • miracle maker

Jaha, det blev precis som jag befarade; ingen mens och inget plus mådde helskumt förra veckan med molvärk, illamående, tokömma bröst och bruna flytningar och var helt säker på att något var på gång. Nu har både illamående och molvärk försvunnit, brösten ömmar inte så mycket längre men de bruna flytningarna håller i sig, inne på dag 6 nu. Det är så konstigt, det kändes verkligen som att kroppen laddade både för både ägglossning och mens, trots att båda uteblev...

Enormt besviken på min kropp nu, men det enda jag kan göra är att köra igång med ny proverakur och sen enkeldos pergo igen och hoppas att kroppen svarar bättre nästa gång. Det tråkiga är att för tre år sedan så trodde läkaren inte att jag hade egen ÄL, men jag blev ändå gravid på första enkelkuren pergo. Den här gången tror läkaren att jag har egen ÄL, ändå funkar inte pergo...?! Börjar bli orolig för att det är något annat som spökar. Imorgon kör vi iaf igång med LCHF här hemma, hoppas att det kan ge kroppen en liten kickstart på något vis...

Tindra och Treasures, hoppas på positiva besked från er istället!!   

• miracle maker
    Treasures skrev 2012-07-16 07:59:40 följande:
    Äntligen! Skrattande BIM -1, hoppas det blir starkare om ett par dagar. Kommer dock vara orolig tills vi fått se nåt liv därinne. Nu åker vi söderut, kram och hoppas fler gör mig sällskap snart.

Vilken lycka, Treasures! Stort grattis och hoppas allt går väl den här gången!

Här tog jag min första Provera imorse och mensen kom som ett brev på posten ett par timmar senare -skönt! Så nu börjar jag om med Pergotime på onsdag och hoppas på fin ÄL om ett par veckor och ett lika fint plus som du om en dryg månad.
  • miracle maker
    Treasures skrev 2012-07-16 15:29:37 följande:
    Nej, jag kunde inte hålla mig! Hade så ont i tuttarna igår kväll och så tänkte jag att om det är negativt kan jag med gott samvete dricka ett glas vin ikväll. Nu kommer jag njuta av en cola el vatten. Vi har just checkat in på hotellet eftet drygt tre timmsrs bilresa och tre timmars shopping. Ska strax leta reda på nåt fik och ikväll ska vi på bio!

Njut ordentligt av semestern och lilla fröet i magen nu!
  • miracle maker
    Meja2011 skrev 2012-07-16 19:01:03 följande:
    Fick du mens på första tabletten? Oj det var snabba bud=) men skönt det, inte så lång väntan på att få börja med pergo då;) Håller tummarna för ett plus sen=)

Haha, tror inte jag kan tacka Proveran för mensen. Förra gången tog det åtta dagar efter sista tabletten innan mensen behagade komma. Den här gången trodde jag att mensen var på väg ganska länge men gav till slut upp när alla symtom började klinga av. Men plötsligt händer det! Hoppas på samma överraskning med gravtesten nästa månad

Tack för tummarna och lycka till ni med! 
Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.